سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۶
رحیم پور ازغدی پاسخ داد

آخرین پیامبر خدا بودن دقیقا به چه معناست؟/ استدلال شیعی برای وحدت مذاهب اسلامی بر چه پایه است؟

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 743690
لطیف‌ترین روح انسانی، بیشترین ظرفیت معنوی، بالاترین ارتفاع عقلی، برترین گیرنده پیام، متحمل‌ترین قلب، سوزان‌ترین احساس، فدایی‌ترین انسان که هر آنچه خداوند خواست با بشر بگوید، از مسیر او گفت.
آخرین پیامبر خدا بودن دقیقا به چه معناست؟/ استدلال شیعی برای وحدت مذاهب اسلامی بر چه پایه است؟
به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم پور ازغدی در صفحه شخصی خود به ۲ پرسش دیگر در ساحت شخصیت و تعالیم آخرین پیام آور خداوند و وحدت مذاهب اسلامی پرداخته است:

 ۱. آخرین پیامبر خدا بودن دقیقا به چه معناست؟

 ۲ . استدلال شیعی برای وحدت مذاهب اسلامی بر چه پایه است؟

یک. بشر را از خدایی که مخلوق ما بود به خدایی که خالق ماست، عبور داد حق‌الناس و حق‌الله را تفکیک‌ناپذیر کرد، از حق اشیا سخن گفت، گیاهان را پسرعمو و دخترخاله انسان نامید: اکرموا عمتکم النخله.

فحش به حیوانات را تجاوز به حقوق حیوان خواند و دوستی باخدا را در کنار دشمنی با انسان محال دانست.

دو. به مسلمانان اخطار کرد اگر حتی به غیرمسلمانی ستمی کرده باشند خود در قیامت علیه آنان دادستانی و اقامه دعوی خواهد کرد. عدالت و معنویت را دوقلوهای ابدی خواند و عقل را همکارخود و رسول حق نامید.

سه. جنگ‌های مذهبی و تکفیر هر که را دعوی مسلمانی کند، حرام کرد. جنگ با ستم و تلاش برای نجات گناهکاران را واجب کرد. حیات و حریم و حقوق انسان را خط قرمز خدا خواند.

چهار. وحدت مذاهب اسلامی، آرمان ماست، نه از سر شک و نسبی‌گرایی، نه از باب عوام‌فریبی، و نه انکار آنچه بر اهل‌بیت(ع) او رفت، بلکه از سر آگاهی بر اصلی‌ترین اولویت که امت‌سازی، دفاع از حقوق مسلمانان از هر مذهب و در برابر هر تهدید است. آنکه جامعه انسانی را به برابری و برادری فراخوان داد چگونه شکاف میان مسلمانان را روا بداند؟

پنج. آخرین پیام‌آور خداوند بودن، به چه معناست؟ لطیف‌ترین روح انسانی، بیشترین ظرفیت معنوی، بالاترین ارتفاع عقلی، برترین گیرنده پیام، متحمل‌ترین قلب، سوزان‌ترین احساس، فدایی‌ترین انسان که هر آنچه خداوند خواست با بشر بگوید، از مسیر او گفت. چیزی نمانده که خدا باید با بشر در میان میگذارد و پس از محمد (ص) ناگفته مانده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
1400 با حسن رحیم پور ازغدی
United Kingdom
منم موافقم
Iran, Islamic Republic of
سلام بر رسول رحمت و مهربانی
حسین
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خدا کند ذره ای از سیره رحمت للعالمین در امور اجتماع ما حاکم شود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
...