دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۹

اردوغان: کسی از حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحت نشود

پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 741843
رئیس جمهور ترکیه در اشاره به حضور نیروهای این کشور در قطر گفت که به جز هرج‌و‌مرج‌افکنان کسی نباید از حضور این کشور و نیروهای آن در خلیج فارس ناراحت شود.
اردوغان: کسی از حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحت نشود
به گزارش جهان نيوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌و‌گو با روزنامه «ThePeninsula» درباره  مسائل مختلفی از جمله حضور نیروهای این کشور در خلیج فارس، حضور در سوریه و آذربایجان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با خلیج فارس گفت: «ترکیه با حضور نظامی [در خلیج فارس] تنها در حفظ ثبات و صلح قطر سهیم نیست بلکه [به حفظ ثبات و صلح] در تمام خلیج [فارس] مشارکت دارد».

رجب طیب اردوغان در ادامه گفت: «به استثنای طرف‌هایی که به دنبال هرج‌و‌مرج افکنی هستند، کسی نباید از حضور ترکیه و سربازان آن در خلیج [فارس] ناراحت شود».

این اظهارات پس از آن است که رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در سفری یک روز ابتدا به کویت سپس به قطر سفر کرد و در دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دیدار کرد.

اردوغان در ارتباط با سوریه گفت: «ترکیه تا ابد در خاک سوریه باقی نمی‌ماند. به محض ایجاد یک راه حل دائم برای بحران آنجا، به حضور خود پایان خواهیم داد».

اردوغان همچنین در خصوص لیبی گفت: «این مشروعیت [دولت قانونی] است که در لیبی پیروز خواهد شد. کودتاگران در پایان شکست خواهند خورد».

وی همچنین در ادامه اظهاراتش با اشاره به آمریکا گفت:‌ «همکاری خود با آمریکا را در زمینه مبارزه با تروریسم، حمایت از دموکراسی و پایان دادن به موارد عدم ثبات ادامه خواهیم داد».

رئیس جمهور ترکیه همچنین به درگیری این کشور با یونان در شرق مدیترانه اشاره کرد و گفت، طرف‌هایی که «قاطعیت» این کشور را در آنجا دیده‌اند و پی برندند که آنکارا عقب نمی‌نشیند، «امروز مجبور به تماس برای دعوت به گفت‌و‌گو شده‌اند».

اردوغان در ادامه با اشاره به جنگ میان آذربایجان و ارمنستان گفت: «تلاش ارمنستان پس از شکست سنگین [از آذربایجان] برای نشان دادن اینکه ترکیه یکی از طرف‌های درگیر است، بیانگر آن تنگنا و ناامیدی است که در آن به سر می‌برد».

در همین ارتباط، «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته گفته بود: «ترکیه در تلاش است تا امپراتوری خود را در منطقه احیا کند».

مقام‌های ترکیه از آغاز دور جدید درگیری‌ها بر سر قره باغ، آشکارا و قاطعانه از جمهوری آذربایجان حمایت کردند و حتی گزارش‌هایی منتشر شده است که حکایت از اقدام آنکارا در اعزام شبه‌نظامیان سوریه و لیبی به قره باغ و جمهوری آذربایجان دارد و این مسئله واکنش‌های منفی جامعه بین‌الملل را در پی داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هدف از جنگ در قره باغ، ایران است
Iran, Islamic Republic of
اگه این طوریه که اردوغان می گه، کسی هم از حضور نظامی ایران در دریای سیاه و دریای اژه ناراحت نشود.
Iran, Islamic Republic of
همه چیز درباره جنگ قره باغ؛ جمهوری آذربایجان و ارمنستان چه می‌خواهند
Iran, Islamic Republic of
چرا ترکیه جنایتکار شماره یک از سال 2011 تاکنون از تروریست ها در سوریه حمایت می‌کند؟
Iran, Islamic Republic of
چرا ترکیه جنایتکار شماره یک از سال 1918 از مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه فلسطین دفاع و حمایت نمی‌کند؟ همه جانبه تاکنون رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری کرده است و هنوز هم می کند!
Iran, Islamic Republic of
خوش‌خدمتی رژیم‌های مرتجع عربی به اشغالگران با تحریف تاریخ و مقاومت فلسطین
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
ساده لوحانه اس کسی فکر کنه اردوغان دنبال صلح منطقع اس.....
Iran, Islamic Republic of
پاشینیان: ارمنستان در مقابل سیاست توسعه طلبانه ترکیه ایستاده است
Iran, Islamic Republic of
ارمنستان....باید....برود....سرجایش خودبایستد.....والا محو.... خواهد شد....
Iran, Islamic Republic of
باکو: کشورهای منطقه برای حل مناقشه قره‌باغ فعال شوند
Iran, Islamic Republic of
کشورهای منطقه از سال 1392 تاکنون ثابت کردند که برای حل مناقشه قره‌باغ ناتوان و عاجز هستند.
Iran, Islamic Republic of
محرم علی‌اف: خوبی‌های ایران برای آذربایجان را فراموش نکرده‌ایم
Iran, Islamic Republic of
ایران از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت کرد
United States
این مردگ کله خراب و بواقع عوضی امر برش مشتبه شده که در دنیا عددی هست و با فرستادن ۴ تا سرباز اینطرف و آنطرف امپراتوری درست میکنه. بدبخت تو را توی اروپا هم قاطی آدمها حساب نمیکنند چه برسه به خلیج همیشه فارس چنگیز خان.
Iran, Islamic Republic of
این بدبخت میخواد خودشو قاطی آدما کنه با این حرکاتش... دریغ از دیپلماسی ضعیف این دولت. .
United States
اذربایجانی های عزیز مواظب باشند که اردوغان و علی اف نوکر امریکا و اسراییل هستند و قصدشان تحریک هموطنان اذری ما است ،محبتی ندارند.
یعقوبیان
Iran, Islamic Republic of
ازاین به بعدسیاست ایران باید نفوذدر اسیای میانه وقفقاز به منظور ایجاد تسلط فرهنگی سیاسی اقتصادی ونظامی وهمچنین منطقه نفوذ قدرتمند مثل لبنان ویمن باشد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اردوغان منافق هزار چهره به هيچ عنوان نبايد به اردوغان اعتماد كنند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
.........