شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۱

وعده ساخت ۱۰۰ هزار خانه در چند ماه باقی‌مانده دولت؟!

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 741436
یک روزنامه حامی دولت از وعده‌های عجیب و غریب رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان برخی سفرها ابراز شگفتی کرد.
وعده ساخت ۱۰۰ هزار خانه در چند ماه باقی‌مانده دولت؟!
به گزارش جهان نيوز، در سفرهای آقای نوبخت به استان‌ها بیش از هرچیز وعده‌هایی که می‌دهد به چشم می‌آید شاید این مقام ارشد اقتصادی و از رفقای حلقه اول آقای روحانی به نیابت از رئیس‌جمهور به این سفرهای استانی می‌رود و شاید هم از سر وظیفه و نیز نیم نگاهی به انتخابات بهار 1400.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه در سفر به استان ایلام گفته است: در طرح احداث 100 هزار واحد برای محرومان هیچ‌گونه پیش‌پرداختی صورت نمی‌گیرد و تسهیلات به شکل قرض‌الحسنه به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

آقای نوبخت انگار نه انگار که ساخت 100 هزار واحد مسکونی تا پایان کار دولت چه امکانات مالی و فنی می‌خواهد و انگار نه انگار که باید حساب و کتاب شود که در شرایط دشوار تامین مالی برای کسری بودجه تامین هزینه‌های ساخت 100 هزار واحد مسکونی چگونه باید باشد اما وعده‌اش را می‌دهد.

یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد اگر میانگین خانه‌هایی که قرار است ساخته شوند 75 متر مربع باشد و برای ساخت هر متر مربع با هزینه‌های جانبی باید چهار میلیون تومان هزینه شود رقمی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان منابع لازم است که باید تا پایان کار دولت تامین شود. این پول از کجا قرار است تامین شود و به‌صورت قرض‌الحسنه- یعنی تقریبا رایگان- در اختیار این وعده قرار گیرد؟ آیا قرار است یک بار دیگر به منابع بانک‌ها فشار بیاید و یا اینکه دولت در جایی پول دارد که کسی نمی‌داند و یا اینکه کمیته‌ امداد و بنیاد مسکن این میزان پول دارند؟ از سوی دیگر این 100 هزار محروم که قرار است خوشبخت شوند چگونه و با کدام سازوکار انتخاب خواهند شد؟ به نظر می‌رسد آقای نوبخت باید یک بار دیگر متر بردارد و طول و عرض و ارتفاع وعده‌ای که داده است را اندازه‌گیری کند و یادش بیاید که همین چند هفته پیش از نزدیک به صفر بودن درآمد حاصل از صادرات نفت گفت. لابد ایشان اطلاعاتی دارند که خودشان می‌دانند و با استناد و پشتوانه آن دانسته‌ها چنین وعده‌هایی می‌دهند.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از ما كه گذشت تا هزار سال ديگه هم يك الونك نمي سازيد.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
..م.
Iran, Islamic Republic of
وقتی دو سال برای ثبت نام طرح ملی مسکن طول می کشه و وزارت راه هنوز در پیچ و خم پایش اطلاعات متقاضیان گیر کرده حتما ساختش ده سال طول میکشه. شما اول بساز بعدا از طریق پیش فروش برای تامین مالی به متقاضی واجد شرایط واگذار کن و این همه تعلل نمی خواست.
آزاد
Iran, Islamic Republic of
میخواهند با شرکت کوزو ترکیه یه توافقهایی بکنند، یعنی تبلیغات مثلا خانه ساختن برای محرومین منتشر کنند دم انتخابات و درعوض بدهی کلان به کوزو گردن دولت بعدی بیندازند ،!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
جدا از اینکه این دولت به هیچ کدام از وعده های خود در زمینه مسکن دار کردن مردم عمل نکرده است لیکن با وجود این همه شرکت توانمند ایرانی که تعدادی از آنها نیز مانند شرکت کوزو به تکنولوژی اجرا با قالب تونلی آشنایی کامل دارند بنده متوجه نمی شوم چرا باید پول مملکت را در حلقوم یک شرکت ترکیه ای بریزند.
وجدانا ببینید اینا ملت ایرانو چه فرض میکنن. وزیرمسکن =اقای اخوندی باافتخاراعلام میکنه. افتخار میکنم که درمدت وزارتم که نزدیک 7 ساله یه دونه مسکن نساختم. اونوقت چند ماه به اخر عمردولت مونده اقا قول ساخت100هزارواحدو بمردم میده. کلاهتونو قاضی کنید
Iran, Islamic Republic of
آقای آخوندی در اوایل کارش با انتقاد از مسکن مهر می گفت این طرح با تزریق نقدینگی ، تورم زا بوده است !.
Iran, Islamic Republic of
خسته نشديد؟!
Iran, Islamic Republic of
این طرح های ماندگار، فقط آقای احمدی نژاد را می خواهد .
Iran, Islamic Republic of
باز هم وعده!
تا ظهور حضرت مهدی وقت دارید خانه بسازند.....!!!!