جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

وزارت اطلاعات سراغ استقلال هم بیاید

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 737168
در سالهای اخیر اتفاقاتی و در دایره مدیریتی دو باشگاه سرخابی رخ داده که علاوه بر ضرر هنگفت مالی به هر دو باشگاه موجب سوءظن وزارت ورزش به دو زیر مجموعه اش هم شده است!
وزارت اطلاعات سراغ استقلال هم بیاید
به گزارش جهان نيوز، وزارت ورزش با نادیده گرفتن دستگاه های نظارتی خودش در بخش حراست وزارتخانه، از وزارت اطلاعات کمک خواسته تا در رابطه با پیگیری مسایل دلالی و ورود و خروج پول و افراد غیرموجه به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مو را از ماست بیرون بکشد.

مسعود سلطانی فر که قصد کرده تا یک تنه روبروی فساد در این دو باشگاه بایستد و داعیه مقابله با این قبیل اقدامات را دارد در نخستین اقدام که البته سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق به افشای آن شدند، یکی، دو تن از مدیران میانی باشگاه پرسپولیس را احضار و در نهایت به یکی از موارد مورد نظر جناب وزیر رسیدگی کردند.

البته این قطعا تنها مورد موجود در دو باشگاه سرخابی که سلطانی فر همزمان ریاست مجمع دو باشگاه را برعهده دارد نبوده و نیست که اگر بود وزیر دست به دامان وزارت اطلاعات نمی شد تا برای دستگیری عوامل سودجو و فاسد اقدام کند و از مسیر همان حراست وزارتخانه جلو می رفت.

برای نمونه و اشاره به اینکه چه پرونده های دیگری دم دست و به قول مسئولان بایگانی، روی سایر پرونده هاست، باید به قراردادهایی اشاره کرد که در باشگاه استقلال بسته شده بودند. حالا که صابون وزارت اطلاعات و نامه درخواست وزیر به تن باشگاه پرسپولیس خورده بد نیست جناب وزیر درباره علامت سئوال های بزرگ موجود در دستِ دیگر وزارت ورزش در فوتبال هم کنکاش کند.

در دو، سه سال گذشته قراردادهای بازیکنانی در این باشگاه بسته و سپس فسخ شدند که هنوز برای هواداران مشخص نشده قصد و دلیل بسته شدنشان چه بوده است؟

الحاجی گرو؛ مارکوس نویمایر، بویان نایدنوف، فسخ شبانه قرارداد شفر، عدم پرداخت به موقع قرارداد استراماچونی، عدم تمدید با پاتوسی و مواردی از این دست هستند که وزارت ورزش حتما باید درباره قراردادهای شان باید تحقیق کنند که چطور می شود یک بازیکن در لیگ دسته دو سوییس که ارزش ترانسفرمارکتی اش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است با ۳۵۰ هزار دلار به استقلال بپیوندد. یا بازیکنی که در لیگ سوئد ۱۱ ماه گل نزده و ارزشش ۸۰ هزار دلار است با ۴۰۰ هزار دلار به استقلال بپیوندد...و بعد از سه یا حداکثر چهار ماه از استقلال بروند؟

احمد سعادتمند که امروز از بدهی های ارزی باشگاه استقلال با عنوان "الوارهای ریخته شده روی سرش" یاد می کند بارها گفته اینها همه از قراردادهای بسته شده قبل است. حالا که وزارت ورزش به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تأکید کرده با این ارقام قیمت دلار و یورو نباید خارجی جذب کنند آیا فردی هستند به تصمیم سازی های سید رضا افتخاری یا امیرحسین فتحی رسیدگی کنند؟ کسی هست که ضرر ۱۰۰ میلیارد تومانی که ظرف این دو سه سال به یکی از تیم های وابسته به وزارت ورزش جمهوری اسلامی ایران خورده را پیگیری کند؟ البته که در پرسپولیس نیز هنوز مواردی مانند پرونده جذب بازیکنان اوکراینی و بودیمیر و جونیور براندائو و ... باز است.

اما در استقلال تنها در یک موردِ استراماچونی، اگر باشگاه مجبور شود ۱.۸ میلیون دلار به او بپردازد با دلار ۲۲هزار و ۵۰۰ تومانی رقمی معادل ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در قرارداد شفر باید ۶۰۰ هزار دلار(به گفته باشگاه) معادل ۱۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این دو نفر بپردازد. چیزی در حدود ۵۴ میلیارد تومان!
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *