کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان به ترامپ نامه نوشت

10 ارديبهشت 1399 ساعت 12:34

رئیس‌جمهور ترکیه طی نامه‌ای به همتای آمریکایی خود با تاکید بر ادامه همکاری آنکارا و واشنگتن، درباره غلبه دو طرف بر ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد.


به گزارش جهان نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، طی نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد آنکارا به عنوان شریکی معتمد و قدرتمند به همبستگی با واشنگتن ادامه می‌دهد و دو طرف با تلاش‌های مشترک بر ویروس کرونا فا‌ئق خواهند آمد.

او در نامه خود نوشت: کشورمان برای تامین نیاز‌های اساسی در راستای مبارزه با شیوع بیماری و روند عادی‌سازی وضع کشور آمریکا، به عنوان یک هم‌پیمان معتمد و قدرتمند به همیاری و همبستگی با آمریکا ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تحولات اخیر در منطقه اهمیت استمرار اتحاد و همکاری مستحکم ترکیه و آمریکا را نشان می‌دهد.

اردوغان در این نامه که به همراه محموله کمک‌های پزشکی ترکیه به آمریکا ارسال شده است، اظهار کرد: معتقدم که با تلاش‌های مشترکمان بر بیماری کووید-۱۹ فائق خواهیم آمد و با تجارب و امکانات جدید که هنگام مقابله با این بحران دریافت کرده‌ایم، در زمینه بهداشت عمومی با گام‌های مستحکم‌تری پیش خواهیم رفت.

رئیس جمهور ترکیه درباره ارسال این کمک‌ها گفت: امیدوارم این کمک‌های ترکیه در بهبود و شفای بیماران آمریکایی نقش داشته باشد. یقین دارم مردم آمریکا با صبر و بردباری این بحران جهانی را در کوتاه مدت پشت سر خواهند گذاشت.

دیروز یک فروند هواپیمای باربری نظامی حامل لوازم پزشکی شامل کیت‌های تشخیص سریع کووید-۱۹، ماسک و لباس‌های حفاظتی از ترکیه به آمریکا اعزام شد.

شایان ذکر است، آمریکا در جهان و ترکیه در آسیا بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 726071

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/726071/اردوغان-ترامپ-نامه-نوشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com