جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۸

اردوغان به ترامپ نامه نوشت

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 726071
رئیس‌جمهور ترکیه طی نامه‌ای به همتای آمریکایی خود با تاکید بر ادامه همکاری آنکارا و واشنگتن، درباره غلبه دو طرف بر ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد.
اردوغان به ترامپ نامه نوشت
به گزارش جهان نيوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، طی نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد آنکارا به عنوان شریکی معتمد و قدرتمند به همبستگی با واشنگتن ادامه می‌دهد و دو طرف با تلاش‌های مشترک بر ویروس کرونا فا‌ئق خواهند آمد.

او در نامه خود نوشت: کشورمان برای تامین نیاز‌های اساسی در راستای مبارزه با شیوع بیماری و روند عادی‌سازی وضع کشور آمریکا، به عنوان یک هم‌پیمان معتمد و قدرتمند به همیاری و همبستگی با آمریکا ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تحولات اخیر در منطقه اهمیت استمرار اتحاد و همکاری مستحکم ترکیه و آمریکا را نشان می‌دهد.

اردوغان در این نامه که به همراه محموله کمک‌های پزشکی ترکیه به آمریکا ارسال شده است، اظهار کرد: معتقدم که با تلاش‌های مشترکمان بر بیماری کووید-۱۹ فائق خواهیم آمد و با تجارب و امکانات جدید که هنگام مقابله با این بحران دریافت کرده‌ایم، در زمینه بهداشت عمومی با گام‌های مستحکم‌تری پیش خواهیم رفت.

رئیس جمهور ترکیه درباره ارسال این کمک‌ها گفت: امیدوارم این کمک‌های ترکیه در بهبود و شفای بیماران آمریکایی نقش داشته باشد. یقین دارم مردم آمریکا با صبر و بردباری این بحران جهانی را در کوتاه مدت پشت سر خواهند گذاشت.

دیروز یک فروند هواپیمای باربری نظامی حامل لوازم پزشکی شامل کیت‌های تشخیص سریع کووید-۱۹، ماسک و لباس‌های حفاظتی از ترکیه به آمریکا اعزام شد.

شایان ذکر است، آمریکا در جهان و ترکیه در آسیا بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
غربی ها جنایتکارچگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی جنایتکارکه ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟....
Iran, Islamic Republic of
آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان باید درمورد توضیح و پاسخ دهد ترکیه جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون به همراهی داعش، مخالفان سوری، ارتش آزاد سوریه، شورشیان سوریه، گروهک تروریستی جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوریه را قتل عام می کند شما به خاطر چه و بابت با وزیر امور خارجه ترکیه و دیگر مسئولان ترکیه گفت و گو می کند.
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
ترکیه جنایتکار شماره یک هم مانند غرب جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون از زمین و هوا به سوریه تجهیزات نظامی ارسال کرد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک بداند اسم این خلیج، «فارس» است نه «نیویورک»
Iran, Islamic Republic of
خلیج فارس بخشی از تاریخ، هویت و میراث ملی ملت ایران است
Iran, Islamic Republic of
خلیج فارس با تاریخ درخشان ایرانیان گره خورده است
Iran, Islamic Republic of
انتقاد مشاور جو بایدن از دولت ترامپ به خاطر دورویی درقبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران