دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

بازداشت ۲ سارق قبل از قتل استاد دانشگاه

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 726029
دو سارق که پس از دستبرد به خانه یکی از اساتید دانشگاه در شرق تهران وی را بیهوش و قصد داشتند در بیابان‌های غرب تهران به قتل برسانند، پیش از ارتکاب جنایت بازداشت شدند.
بازداشت ۲ سارق قبل از قتل استاد دانشگاه
به گزارش جهان نيوز، شامگاه یک‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه امسال رهگذرانی که در حال عبور از محله کوی بیمه اکباتان بودند با شنیدن فریاد‌های کمک خواهی زنی جوان که با دو مرد درگیر بود با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتند. لحظاتی بعد که تیمی از مأموران کلانتری‌۱۳۵ آزادی در محل حاضر شدند، زن جوان خود را به مأموران رساند و درخواست کمک کرد. او گفت: من استاد دانشگاه هستم و خانه‌ام در محله نارمک در شرق تهران است. ساعتی قبل دو سارق وارد خانه‌ام شدند و من را بیهوش کردند. دیگر از ماجرا چیزی نفهمیدم تا اینکه لحظاتی قبل که در این محل به هوش آمدم همان دو سارق را بالای سرم دیدم و با فریاد درخواست کمک کردم. وقتی رهگذران از ماجرا با خبر شدند آن دو سارق از محل فرار کردند.

بعد از مطرح شدن شکایت شاهدان مورد تحقیق قرار گرفتند و حرف‌های زن جوان را تأیید کردند. با اطلاعاتی که شاهدان در اختیار پلیس گذاشتند مأموران پلیس موفق شدند خانه یکی از متهمان را شناسایی و او را بازداشت کنند. مأموران پلیس در بازرسی از خانه متهم مقدار زیادی از لوازم سرقت شده از خانه شاکی را هم کشف کردند. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت مأموران موفق شدند همدست وی را هم بازداشت کنند. در بازرسی از خانه متهم نیز یک خودروی پژو‌۲۰۶ سرقتی کشف شد.

طراح نقشه سرقت که مردی‌۴۵ ساله بود در شرح ماجرا گفت: من تکنسین فنی ساختمان هستم و ۱۴‌سال قبل بود که من با شاکی که استاد دانشگاه است آشنا شدم و بار‌ها به خانه‌اش رفت و آمد کردم. مدتی که گذشت متوجه شدم که او در بسیاری از سمینار‌هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. از آن زمان تصمیم گرفتم در مواقعی که خانه نیست به خانه‌اش دستبرد بزنم و لوازم گرانقیمتش را سرقت کنم که نقشه‌ام را عملی کردم.

متهم ادامه داد: از مدتی قبل که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد سفر‌های استاد دانشگاه هم لغو شد برای همین تصمیم گرفتم این بار با کمک یکی از دوستانم به خانه او دستبرد بزنم. متهم در توضیح سرقت گفت: شب حادثه با ادعای اینکه سیستم گرمایشی خانه‌اش نیاز به تعمیر دارد وارد خانه‌اش شدیم. ما ابتدا برق خانه را قطع کرده و بعد از مجروح کردن وی، لوازم گرانقیمت خانه‌اش را سرقت کردیم. هنگام خارج شدن از خانه او شروع به فریاد کشیدن کرد که زن جوان را بیهوش کردیم. از آنجا که احتمال داشت بعد از به هوش آمدن همسایه‌ها را با خبر کند او را سوار خودرو کرده و به سمت بیابان‌های غرب تهران حرکت کردیم که در محله اکباتان به هوش آمد و رهگذران را باخبر کرد. سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با اعتراف دو متهم تحقیقات از آن‌ها در جریان است.

منبع:جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سارقان هم در کرونا بیکار شدند!!! اکثرا همه در خانه مانده اند!!!