شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۵

چه کسانی شرایط زندگی مردم را سخت کردند؟

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 725541
منتخب مردم تهران به فرایند انتخاب رئیس و هیات‌رئیسه مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: «با عقلانیت جریان انقلابی در مجلس آتی نه‌تنها صف‌آرایی سیاسی شکل نمی‌گیرد و دربحث تعیین رئیس و مدیریت کارآمد برای مجلس یازدهم مشکل و چالشی ایجاد نخواهد شد.
چه کسانی شرایط زندگی مردم را سخت کردند؟
به گزارش جهان نيوز، رضا تقی‌پور، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به‌‌تلاش‌های برخی جریان‌های سیاسی برای اثرگذاری بر مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: «امروز این مساله روشن است که مجلس دهم از نظر مردم عملکرد قابل قبولی نداشت. نماد این مساله هم در نحوه و میزان حضور مردم در انتخابات اسفندماه بود که از نظر میزان مشارکت و الگوی رایی که به صندوق ریختند، به‌جریان حاکم بر مجلس دهم، یک نه بزرگ گفتند. بنابراین این روشن است که همین افراد تلاش کنند برای مجلس آینده حاشیه ایجاد کنند یا آن را تحت‌تاثیر قرار دهند و هیچ بعید نیست که این صحبت‌ها ادامه‌دار باشد. نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که هدف دیگر این جریان‌سازی، درکنار مباحث دیگر، تلاش برای شکستن وحدتی است که در جریان انتخابات حاصل شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد. این جریان تلاش می‌کند رقابت‌های درون‌گروهی و اختلاف‌افکن را میان منتخبان مجلس آینده ایجاد کند‌.»

منتخب مردم تهران افزود: «مردم امید خیلی زیادی به مجلس یازدهم دارند که البته به‌حق هم هست. باید مطالبات مردم تامین شده و مجلس به‌جایگاه اصلی خود برگردد. از این‌رو تلاش‌های این جریانی که اشاره کردم می‌تواند سبب شود این موضوع کم‌رنگ شده و نهایتا کارآمدی مجلس یازدهم تحت‌تاثیر قرار گیرد و نتیجه چنین اتفاقی حتما ایجاد یک شباهت میان مجلس آینده با مجلس کنونی و مشخص نشدن  توانمندی و کارایی مجلس یازدهم در اذهان و افکار عمومی است.»

تقی‌پور با توضیح اینکه درگذشته مجالسی در کشور شکل‌گرفته که قرابت زیادی به تفکر نزدیک به دولت کنونی داشته است، گفت: «مجلس ششم مجلس مطلوب جریان اصلاحات است، مجلسی که در آن برخی نمایندگان تلاش می‌کردند خواسته‌های خود را به جبهه انقلاب و مردم تحمیل کنند. البته مردم ما هم حافظه خوبی دارند و اینها را فراموش نکرده‌اند؛ مساله‌ای که در نوع رای مردم در انتخابات گذشته مشخص بود.»

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با توضیح اینکه تلاش برای برهم‌زدن کار مجلس یازدهم و تضعیف عملکرد آن، درواقع تلاش برای انتقام از رایی است که مردم در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته به صندوق ریختند، گفت: «انتقام‌گیری از مردم و تلاش برای اینکه نشان دهند مردم اشتباه کرده‌اند یکی از محورهای عملیاتی و اهداف این‌گونه اقدامات است. تلاش برای تضعیف مجلس یازدهم یعنی اینکه این جریان درحال تخلیه عصبانیت خود از نتیجه انتخابات مجلس است، البته می‌دانیم که شروع هجمه‌ها علیه مجلس یازدهم کلید خورده و ادامه هم خواهد داشت.»

تقی‌پور در ادامه از اهداف پشت‌پرده تضعیف مجلس یازدهم برای موفقیت در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 هم نام برد و تاکید کرد: «طبیعی است جریانی که در انتخابات گذشته متحمل شکست شده، با جریان‌سازی رسانه‌ای از هم‌اکنون به‌دنبال تخریب و تضعیف مجلس به امید پیروزی و موفقیت خود در انتخابات سال 1400 باشد. این درحالی است که ناکارآمدی این طیف در مجلس دهم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم شرایط زندگی مردم را سخت کرد و همین هم باعث تغییر نظر مردم شد.»

وزیر ارتباطات در دولت دهم در پایان این گفت‌و‌گو به فرایند انتخاب رئیس و هیات‌رئیسه مجلس یازدهم هم اشاره کرد و گفت: «با عقلانیت جریان انقلابی در مجلس آتی نه‌تنها  صف‌آرایی سیاسی شکل نمی‌گیرد و دربحث تعیین رئیس و مدیریت کارآمد برای مجلس یازدهم مشکل و چالشی ایجاد نخواهد شد، بلکه درسایه وفاقی که امروز تاکید همه ما بر حفظ‌وتقویت آن است، کارآمدی سرلوحه کار نمایندگان خواهد بود و تلاش خواهند کرد ظرف همان یک‌سال اول نشان دهند به‌دنبال رفع مشکلات مردم و ساماندهی به وضعیت اقتصادی هستند. ما معتقدیم این اتفاق شدنی است و درمسیر خدمت به مردم می‌توانیم از حاشیه‌ها دوری کنیم و به‌کار بپردازیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
اولین کاری که باید درر این مجلس انجام بشه اینه که مجلس هرچه بیشتر به اتاق شیشه ای شبیه بشه و تمامی مردم از اتفاقات درون مجلس خبر داشته باشند..
United States
رانت خواران و مفسدین اقتصادی....
Iran, Islamic Republic of
....
.
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی شرایط زندگی مردم را سخت کردند؟ دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس درخانه ملت!