دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

قرنطینه ۱۹۰۰ ملوان ناو هواپیمابر شارل دوگل

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 724384
ناو هواپیمابر شارل دوگل که ۵۰ تن از ملوانان آن به ویروس کرونا آلوده شده اند‏، وارد بندر تولون در جنوب فرانسه شد و در این بندر پهلو گرفت.
قرنطینه ۱۹۰۰ ملوان ناو هواپیمابر شارل دوگل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تلویزیون ب.اف.ام فرانسه، ۱۹۰۰ نیروی ناو هواپیمابر شارل دوگل قرنطینه شدند.  
 
ناو هواپیمابر شارل دوگل که ۵۰ تن از ملوانان آن به ویروس کرونا آلوده شده اند‏، روز یکشنبه یعنی ۱۰ روز زودتر از موعد مقرر وارد بندر تولون در جنوب فرانسه شد و در این بندر پهلو گرفت. ملوانانی که به ویروس کرونا آلوده هستند‏، در بیمارستان نظامی تولون بستری شدند. بقیه ملوانان نیز تحت مراقبت روزانه قرار گرفتند و قرار است ۱۴ روز در قرنطینه باشند.

ناو شارل دوگل برای انجام ماموریت به اقیانوس اطلس اعزام شده بود، اما با توجه به شناسایی موارد مشکوک مبتلا به بیماری کووید-۱۹ فراخوانده شد.
مکرون خطاب به فرانسویان: مردم به مقررات خانه نشینی تا ۱۱ مه ادامه دهند
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از پاریس، رییس‌جمهور فرانسه در نطق تلویزیونی دوشنبه شب خود، مقررات خانه نشینی را تا دوشنبه ۱۱ مه (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت) تمدید کرد.

امانوئل مکرون افزود مدارس همه مقاطع از ۱۱ مه به صورت تدریجی و پلکانی بازگشایی خواهند شد، اما دانشگاه‌ها همچنان بسته خواهند بود.

سینماها، کافه‌ها و رستوران‌ها بعد از این تاریخ بسته باقی می‌مانند و فستیوال‌ها و رویداد‌های بزرگ فرهنگی نیز حداقل تا اواسط ژوییه همچنان تعطیل خواهند بود.
 
شناسایی بیش از ۴۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در فرانسه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس‏، وزارت بهداشت فرانسه از شناسایی چهار هزار و ۱۸۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ طی یک شبانه روز اخیر در این کشور خبر داد.

وزارت بهداشت فرانسه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با شناسایی این تعداد بیمار قطعی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به ۱۳۶ هزار و ۷۷۹ نفر افزایش یافته است.

طی ۲۴ ساعت اخیر با جان باختن ۵۷۴ شهروند دیگر، مجموع درگذشتگان کرونا در فرانسه به ۱۴ هزار و ۹۶۷ تن رسید. هم اکنون، ۳۲ هزار و ۱۱۳ فرد آلوده به کرونا در بیمارستان‌های فرانسه بستری اند که ۶ هزار و ۸۲۱ نفرشان در بخش مراقبت‌های ویژه اند. مکرون در نطق تلویزیونی اعلام کرده است: قانون قرنطینه در فرانسه تا ۱۱ مه (یک ماه دیگر) تمدید شد.
 
ورود ۲۵ تن تجهیزات پزشکی از چین به فرانسه
شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه از ورود محموله ۲۵ تنی حاوی تجهیزات پزشکی به شهر نیس در جنوب این کشور خبر داد. فرانسه یک ماه پیش سفارش این کالا‌های پزشکی را به چین داده بود.
داروساز فرانسوی: دولت نباید به مردم دروغ بگوید
بئاتریس کلرا (Béatrice Clairaz) پزشک داروساز فرانسوی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ث. نیوز (CNEWS) فرانسه گفت دولت نباید در مورد کمبود ماسک به مردم دروغ بگوید.
وی افزود: مردم در خیابان‌ها باید از ماسک استفاده کنند. حتی اگر نشانه‌های بیماری را نداریم و ناقل ویروس کرونا هم نیستیم، اما باید ماسک داشته باشیم. با این کار هم از سلامت خود و هم از سلامت دیگران محافظت می‌کنیم. مقامات سیاسی در سخنرانی‌های خود می‌گویند استفاده از ماسک هیچ تأثیری ندارد و بی فایده است. اما همه آگاهند که مشکل در بخش ذخیره ماسک در کشور است. منطقی‌تر آن است که مقامات کشور به مردم بگویند باید برای پیشگیری از شیوع این بیماری از ماسک استفاده کنیم، اما به اندازه کافی و امکان فراهم کردن ماسک برای همه مردم را نداریم و یا بگویند تهیه ماسک برای کادر درمانی اولویت دارد. مردم خودشان خواهند فهمید. از سوی دیگر مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و دستشان را به صورتشان نزنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *