سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تلاش آمریکا برای تقسیم قدرت بین «اشرف غنی» و «عبدالله»

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 724316
رهبر حزب اسلامی در افغانستان اعلام کرد که آمریکا برای احیای حکومت وحدت ملی و تقسیم قدرت بین «اشرف غنی» و «عبدالله» تلاش می‌کند.
تلاش آمریکا برای تقسیم قدرت در افغانستان
به گزارش جهان نيوز، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در افغانستان در بیانیه‌ای گفت که آمریکا برای احیای حکومت وحدت ملی تلاش می‌کند که چنین حکومتی در واقع یک «شرکت سهامی» خواهد شد.
 
وی افزود: واشنگتن تحت عنوان مصالحه برای تقسیم قدرت بین ارگ و سپیدار تلاش می‌کند و آمریکا عامل تشدید و ادامه بحران در افغانستان است.

حکمتیار همچنین اظهارداشت که آمریکا به جای چنین اقداماتی باید برای پایان جنگ در افغانستان و مذاکرات بین‌الافغانی تلاش کند و در عین حال از یک دولت واحد مرکزی قوی حمایت کند.

از سوی دیگر، «بشیر احمد ته‌ینج» سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و از اعضای تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» از ایجاد طرحی برای تشکیل حکومت مشارکتی با «اشرف غنی» خبر می‌دهد.

ته‌ینج می‌گوید که این طرح به‌درخواست جامعه بین‌المللی به‌ویژه آمریکا  تهیه شده و در تهیه آن همه اعضای رهبری تیم ثبات و همگرایی سهیم هستند.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *