سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

مسکن ملی در کجا ساخته می‌شود؟

يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 722830
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اراضی موجود در حریم و محدوده قانونی شهرها، به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص می‌یابد.
مسکن ملی در کجا ساخته می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن بخشی از اراضی تحت‌ اختیار خود را به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داد، گفت: جلسات متعددی در ماه پایانی سال گذشته با تمامی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، برای شناسایی اراضی تحت‌اختیار انجام شده و در این جلسات، برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی که شامل جمع‌بندی نظرات معاونت مسکن و ساختمان، سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت معماری و شهرسازی است به استان‌ها ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا اراضی که در حریم یا در محدوده قانونی شهرها هستند به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، اراضی ای که قابلیت افزایش به محدوده شهرها را دارند، به محدوده شهرها اضافه می‌شوند تا بتوان بخشی از کمبود زمین را برای احداث و تولید مسکن جبران کرد.

نبیان اعلام کرد: اراضی ای که در محدوده قانونی شهرها هستند؛ اما کاربری غیرمسکونی دارند با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده و چنانچه قابلیت کاربری مسکونی داشته باشند، برای تولید و عرضه مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید و عرضه مسکن قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جهش تولید را پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به شکل سند تک‌برگی (کاداستر) عنوان کرد و گفت: از طریق کاداستر در نظر است تا محدوده‌های دقیق اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در داخل محدوده قانونی شهرها شناسایی و سنددار شوند که این کار، به عنوان یکی از دغدغه‌های دولت و نظام در تمامی استان‌های کشور در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..
Netherlands
مردمو مسخره کردید؟

چرا مسکن مهر قم باید توی شهر امیرکبیر اراک ساخته بشه؟ خبرنگارای عزیز پیگیری کنید لطفا. یعنی زمین توی قم پیدا نمیشه؟