شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۵

جنگ سوریه وارد دهمین سال شد

يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 721898
بنابر اعلام دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه در طول سال‌های جنگ در این کشور دستکم ۳۸۴ هزار نفر از جمله بیش از ۱۱۶ هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.
جنگ سوریه وارد دهمین سال شد
به گزارش جهان نيوز، امروز (یکشنبه) سالروز آغاز جنگ در سوریه است. این جنگ از پانزدهم مارس سال ۲۰۱۱ شروع شد. بنابر اعلام دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه دستکم ۳۸۴ هزار نفر از جمله بیش از ۱۱۶ هزار غیرنظامی در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

در نهمین سالروز آغاز جنگ سوریه و ورود به سال دهم «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد از مدت و ماهیت وحشتناک این جنگ ابراز تاسف کرد و گفت این نشانه شکست جمعی دیپلماسی است.

با حمایت متحدان روس و ایرانی، دولت سوریه سرزمین‌هایی را که گروه‌های تروریستی اشغال کرده بودند پس گرفت و حالا کنترل این کشور را در اختیار دارد و تنها بخش‌های کوچکی هنوز در اشغال گروه‌های تروریستی مسلح است. در حال حاضر اصلی‌ترین جبهه جنگ در منطقه ادلب است که بزرگترین پناهگاه تروریست‌ها و شورشیان در شمال غربی سوریه است که از اوایل ماه مارس و پس از چندین ماه عملیات، آتش‌بسی متزلزل در آن برقرار شده است. طبق این آتش‌بس قرار است از روز یکشنبه گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه که حامی گروه‌های تروریستی است در ادلب آغاز شود.


آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد این هفته از یک دهه جنگ که تنها ویرانی و بدبختی برای مردم سوریه به همراه داشته است، ابراز تاسف کرد. وی در توئیتی نوشت غیرنظامیان هزینه بسیار سنگینی پرداخت می‌کنند.

این جنگ موجب آوارگی بیش از ۱۱ میلیون نفر شده است که گاهی تا دروازه‌های اروپا هم پیش می‌روند.


نه تنها همه ابتکار عمل‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ به شکست منجر شده است بلکه در حال حاضر دستکم ۵ ارتش خارجی در سوریه حضور دارند. نیرو‌های ایرانی و روس به کمک دولت سوریه آمده‌اند. نیرو‌های آمریکایی هم اکنون در شمال شرقی سوریه مستقرند که منطقه‌ای است که کُرد‌ها در آن حضور دارند. رژیم‌صهیونیستی هم به مواضع دولت سوریه و حزب‌الله لبنان در سوریه حمله می‌کند. ترکیه هم که از گروه‌های مسلح حمایت می‌کند نیرو‌های خود را به شمال این کشور اعزام کرده است.

جنگ سوریه زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده است که هزینه آن حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.


 
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز جمعه اعلام کرد باید خدمات پایه را راه‌اندازی و مدارس و بیمارستان‌ها را بازسازی کرد. علاوه بر این کمک به مردم برای بهبود پیامد‌های جسمی و روحی این سال‌های رنج ضرورت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دادگاه محاکمه نتانیاهو دو ماه به تعویق افتاد
Iran, Islamic Republic of
عراق همکاری با ائتلاف آمریکایی را موقتا تعلیق کرد
Iran, Islamic Republic of
حضور نظامی آلمان به خاطر کمک، حمایت و پشتسیانی ازتروریسم، طالبان و داعش در افغانستان تا ۲۰۲۱ تمدید شد
Iran, Islamic Republic of
بیش از 380 هزار قربانی نتیجه جنگ 9 ساله در سوریه براثر دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش درسایه سکوت سازمان های بین المللی شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک 9 سال است که در امور داخلی سوریه دخالت و مداخله می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
۱۴ پایگاه آمریکایی که در تیررس موشکهای مقاومت عراق قرار دارند/ نظامیان تروریست آمریکایی از درگیر شدن با حشد الشعبی هراس دارند
Iran, Islamic Republic of
جنگ سوریه ۱۰ ساله شد برای جامعه جهانی شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
آشفتگی در فرودگاه‌های آمریکا با شیوع ویروس کرونا / فیلم
فرودگاه‌های آمریکا به دلیل اجرای تدابیری برای کنترل سلامت مسافران دچار شلوغی و آشفتگی شده و مسافران ساعت‌ها برای کنترل وضعیت سلامت درصف‌های طولانی منتظر…
Iran, Islamic Republic of
نصرالله: آمریکا برای کمک پزشکی به ایران باید تحریم‌ها را لغو کند
دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب با اشاره به ادعاهای اخیر مقام‌های آمریکایی مبنی بر کمک پزشکی به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا، گفت: کسی که می‌خواهد کمکی کند،…
Iran, Islamic Republic of
رسوایی سعودی ها برای بی رحمی بن سلمان نسبت به دخترعمویش
یک روزنامه اسپانیایی نوشت که ولیعهد عربستان سعودی در فوریه دستور بازداشت دختر عموی خود را صادر کرد و این شاهزاده خانم از آن زمان در زندان الحائر در جنوب…
نازنین
Iran, Islamic Republic of
مگه داعش نابود نشده؟
Iran, Islamic Republic of
نیروهای ترکیه یک روستا در شمال سوریه را گلوله‌باران کردند
مخالفت برخی گروه های تروریستی تحت حمایت ترکیه با آتش بس ادلب
ترکیه عامل ناامنی درسوریه وعراق است.
Romania
همکاری کشورهای جهان برای از بین بردن داعش مورد حمایت ترکیه و متحدانش ضروری است..
همکاری کشورهای جهان برای از بین بردن تروریست ها مورد حمایت ترکیه و متحدانش درسوریه ضروری است.
Romania
ادامه سرگردانی پناهجویان به علت جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیرانسانی سران ترکیه به خاطر دخالت و مداخله درسوریه و عراق در مرز ترکیه و یونان +عکس