سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ماه مرگبار فعالان اجتماعی در کلمبیا

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 717540
نهادهای حقوقی بشری و رسمی کلمبیا اعلام کردند در ماه ژانویه ۲۰۲۰، ۱۹ تن از فعالان اجتماعی و سیاستمداران توسط گروه‌های غیرقانونی و خشونت‌طلب کشته شدند.
ماه مرگبار فعالان اجتماعی در کلمبیا
به گزارش جهان نيوز، مقامات محلی کلمبیا تصریح کرده اند که نهادهای محلی باید در بکارگیری سیاست های پیشگیرانه و محافظت از فعالان اجتماعی و سیاستمداران پیشقدم شوند. در ماه ابتدایی امسال تاکنون ۱۹ فعال و سیاستمدار به قتل رسیده اند.

در ماه ژانویه سال جاری شاهد افزایش تعداد اینگونه قتل ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته و سال های قبل تر هستیم.

این آمار جدید در حالی منتشر شده است که نهادهای مختلف از مقامات کلمبیا درخواست کرده اند برای امنیت رهبران اجتماعی، سیاستمداران و رهبران منطقه ای باید تدابیر امنیتی جدی‌تری اتخاذ کنند.

کلمبیا در حالی مدتهاست چالش مقابله با خشونت علیه فعالان و سیاسیون را تجربه کرده که اعتراض‌ها و اعتصاب سراسری علیه سیاست‌های دولت در کلمبیا از ۲۱ نوامبر(۳۰ آبان) آغاز و سبب شد تا «ایوان دوکه» رئیس جمهوری این کشور مذاکره ملی برای حل‌وفصل مشکلات معترضان برگزار کند. مذاکرات دولت با نمایندگان معترضان تاکنون موفقت‌آمیز نبوده و اتحادیه‌ها تاکید دارند تا زمان برآورده نشدن مطالبات‌شان به اعتصاب و اعتراض ادامه می‌دهند.

با توجه به اینکه کلمبیا پس از مدت ها در سال ۲۰۱۹ ناارامی های سیاسی را تجربه کرده، خطر بی‌ثباتی‌های بیشتر در صورت نارضایتی های دوباره معترضان در این کشور در سال ۲۰۲۰ وجود دارد. این در حالی است که این کشور با چالش جدی فعالیت های گروههای تبهکاری و توزیع مواد مخدر نیز روبرو بوده است.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *