يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

جلالی: روابط ایران و روسیه در عرصه دفاعی-امنیتی توسعه یافته است

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 715206
سفیر ایران در روسیه تأکید کرد، روابط دوجانبه مسکو-تهران در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و البته در عرصه دفاعی و امنیتی توسعه یافته و انتظار می‌رود روابط تجاری-اقتصادی نیز با توجه به ظرفیت دو کشور گسترش یابد.
توسعه روابط ایران و روسیه در عرصه دفاعی
به گزارش جهان نيوز، به نقل از خبرگزاری «تاس»، توسعه همکاری‌های اقتصادی و روابط بین مجالس بین روسیه و ایران موضوع اصلی مذاکرات روز سه‌ شنبه "کاظم جلالی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با "الیاس اوماخانوف" نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه بود.  

جلالی در پایان این دیدار اعلام کرد: «امروز ما یک نشست بسیار خوب و مفید داشتیم و با موفقیت درباره همکاری‌های منطقه‌ای بین روسیه و جمهوری اسلامی صحبت کردیم و اقدامات انجام شده در این زمینه را مورد جمع‌ بندی و نتیجه‌گیری قرار دادیم.»

سفیر ایران افزود: «ما همچنین درباره راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی، گردشگری، تبادل سفرهای پارلمانی و استفاده از عرصههای پارلمانی بین المللی صحبت کردیم تا روابط دوجانبه در این سطح توسعه بیشتری پیدا کند.»

به عقیده این دیپلمات بلندپایه، روابط مسکو و تهران در عرصههای امنیتی و دفاعی در سال‌های اخیر به خوبی توسعه یافته است.

سفیر ایران گفت: «روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف و در سطوح مختلف بسیار خوب توسعه یافته است. منظور من حوزه‌های سیاست، فرهنگ، دفاع و امنیت است. ما همچنین شاهد بهبود روابط تجاری و اقتصادی هستیم.»

جلالی در عین حال یادآور شد که البته سطح روابط تجاری- اقتصادی بین دو کشور هنوز به سطح رضایت بخش نرسیده و حجم مبادلات بازرگانی مطابق با روابط دوجانبه در زمینه‌های دیگر، به ویژه در حوزه سیاست نیست.

سفیر ایران در این دیدار همچنین اعلام کرد که "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه به زودی به تهران سفر می‌کند و این سفر موقعیت بسیار مناسبی برای گسترش روابط بین پارلمانی بین دو کشور خواهد بود.


منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *