دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۲۴

افسوس می‌خورم، مردم ایران و جهان از صنایع دستی ایران مطلع نیستند

يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 708515
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم افتتاح نخستین فروشگاه صنایع‌دستی حامیان گفت: افسوس می‌خورم، مردم ایران و جهان از صنایع دستی ایران مطلع نیستند.
عراقچی: افسوس می‌خورم که مردم از صنایع دستی ایران مطلع نیستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، در حاشیه مراسم افتتاح نخستین فروشگاه صنایع‌دستی حامیان گفت: «با دیدن این آثار، از یک طرف به ایرانی بودنم، افتخار کردم؛ چراکه این هنرها و زیبایی‌هایی که به‌دست هنرمندان ایرانی خلق می‌شود، واقعا باعث افتخار است. از طرفی هم افسوس می‌خورم به این‌که چرا مردم ایران و جهان کمتر از این صنایع مطلع هستند.»

او تاکید کرد: «فکر می‌کنم قبل از صادرات صنایع‌ دستی باید به فکر بازار داخلی آن باشیم. اجناس و صنایع‌دستی خارجی اکنون زینت‌بخش خانه‌های ایرانی‌ها شده و صنایع‌دستی ایرانی باید در اتاق‌های ایرانیان جایگزین شود. ولی بسیار جای افسوس دارد که این فرهنگ کمتر جا افتاده که برای تزیین خانه‌هایمان از صنایع‌دستی خودمان استفاده کنیم.»

عراقچی تصریح کرد: «شاید خیلی از مردم ذهنیتی که از صنایع‌ دستی دارند، همان صنایع‌دستی قدیمی و سنتی است، درحالی‌که اکنون کارهای مدرن و خوبی انجام شده و صنایع‌دستی ایرانی می‌تواند پاسخگوی نیازهای افرادی که کارهای مدرن را هم می‌پسندند، باشد.»

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره ترویج استفاده از صنایع‌دستی ایرانی تاکید کرد: «اول باید برای این هنر از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها فرهنگ‌سازی و تبلیغات انجام شود. باید این هنر را اول به ایرانی‌ها معرفی کنیم و بازار داخلی آن را پیدا کنیم و بعد هم‌زمان بازارهای خارجی را هم مدنظر بگیریم. چون این صنعت قدرت ارزآوری زیادی دارد و در عین حال کار فرهنگی هم است.»
 
عراقچی گفت: «هر اثر صنایع‌دستی که به‌فروش می‌رسد غیر از اشتغال‌زایی و ارزآوری، معرفی فرهنگ ایران نیز محسوب می‌شود. تک‌تک این آثار، هر کدام یک سفیر فرهنگی هستند و وقتی در  خانه‌های خارجی و محافل خارج از کشور قرار می‌گیرند، اثر خود را می‌گذارند.»

عراقچی با اظهار امیدواری از اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با ساختار جدیدی که پیدا کرده، همت بیشتری در صنایع دستی و فرش ایران بگذارد که هم بازار داخلی و هم بازار خارجی آن گسترده‌تر شود، ادامه داد: «یکی از ماموریت‌هایی که وزارت امور خارجه در شرایط حاضر برای خود تعریف کرده کمک به صادرات غیرنفتی کشور است.»

او افزود: «در اقتصاد مقاومتی چند ماموریت به وزارت امورخارجه سپرده شده است که یکی از آنها صادرات غیرنفتی و کمک به صادرات است. ما بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده‌مان است، جایگاه ویژه‌ای را برای صنایع‌دستی و فرش قائل هستیم. معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه، اداراتی را به همین منظور تشکیل داده که هم در بخش گردشگری و هم در بخش صنایع دستی و صادرات، ادارات خاصی ایجاد شده که حتما در این زمینه کمک خواهیم کرد.»

عراقچی در پایان گفت: «امیدوارم با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بتوانیم در راه وظیفه مهم ترویج و گسترش صنایع‌دستی کشورمان هم برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به خارج از کشور و هم در زمینه فروش و ارزآوری و اشتغال‌زایی آن در داخل کمک کنیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
خانواده عراقچی در کار صادرات فرش دستباف هستند.
Iran, Islamic Republic of
شما هم از بلایی که بر سر کشور آورده اید مطلع نیستید.
أخخخخخخخخخخخخخخی
Iran, Islamic Republic of
عباس آقا! نکنه قرار صنایع دستی ما را هم به باد بدهی؟....
Iran, Islamic Republic of
ولمون کن
از برجام چه خبر؟
از نقض فاحش چه خبر؟؟؟؟؟؟؟
مالک اشتر
Iran, Islamic Republic of
آقا یکی از صنایع دستی ایران همین برجام هست که توسط شما و ظریف و حسن روحنی درست شده....
Iran, Islamic Republic of
ولمون کن
بنزین 3هزارتومانی
Iran, Islamic Republic of
البته برجام، صنایع دستی و فکری دیپلماتهای آمریکایی است که ظریف و عراقچی با قیمت و هزینه هنگفتی به گرده ملت ایران بستند.
Iran, Islamic Republic of
اما از"صنعتی" که به "دست" شما خوابید باخبرند!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هر چی مردم مطلع نیستن جناب عراقچی و ظریف خیلی هم خوب مطلع هستند!
چرا که به گفته وندی شرمن که به مردم ایران توهین کرد و آنها را ذاتا حقه باز نامید؛ تیم مذاکره کننده ایران، یک فرش دستباف ایرانی به وندی شرمن هدیه داد! و وندی شرمن چیزی نداد! و گفت ما با کشوری که رابطه نداریم؛ هدیه نمی دهیم!!
جناب عراقچی شما باید تاسف بخورید که نه تنها صنایع دستی بلکه حتی صنایع موشکی و توان صنعتی و ظرفیت مردمی کشورتان را نمی شناسید و همه را در یک دوئل برجام به باد می دهید.
Iran, Islamic Republic of
عراقچی و صنایع دستی؟!
جناب عراقچی! شما باید از توانمندی صنایع هسته ای مطلع باشی که اونجور در مذاکرات برجامی، همه چیز را به باد ندهی.
اینقدر جلو دوربین نیا که اعصابمون از بگیرو ببند برجام نافرجامت درد می کنه.
احمد
Iran, Islamic Republic of
ما هم تاسف می خوریم از اینکه وزارت خارجه قوی و قابلی نداریم که از منافع کشور حمایت کند.
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات خانوادگی
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: افسوس می‌خورم، مردم ایران و جهان از صنایع دستی ایران مطلع نیستند،، گل گفتی! واقعاً این مردم از هیچ چیز مطلع نیستند، مثل محتوای مذاکرات خانمان برانداز شما ....
United States
بله آقای عراقچی سانتریفوژ های اسقاط شده. و رآکتور آب سنگین هم به دست همین مردم ساخته شده بودند که به دست غرب زده ها.... نابود شدند.
کریمی
Iran, Islamic Republic of
کاش از بلایی که برادر زاده ات برسر این مملکت آورده است هم افسوس میخوردی...
ممد
United States
مردم احتیاج به همسر و ازدواج دارند.... صنایع دستی میخواهند چه کنند!!
Iran, Islamic Republic of
مردم که از صنعت هسته ای مطلع بودند که ان را بتن کردید
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم ایران مطلع نیستند به برکت تو و ظریف کری وموگرینی از فرش های ابریشمی دست بافی که به انها هدیه دادید که تحریممان کنند مطلع هستند
Iran, Islamic Republic of
خوب شما بدلیل خبره گی در مذاکرات ، صنعت هسته ای به صنایع دستی تبدیل کردید .
حسين
Germany
...
حرم
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
مردم تو معیشت روزانه خودشون موندن شما دم از خرید صنایع دستی گران قیمت توسط مردم میزنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مردم هم صنایع دستی کشورشون را خوب می شناسند و هم صنعت هسته ای را خوب می شناسند که البته با مذاکرات فضاحت با شما، تبدیل به خسارت محض شد. نمی دونم با چه رویی سوت بلبلی میزنید و از کنار این افتضاح بین المللی تون رد میشید؟!