شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۲

مقایسه سئو و تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 707277
شاید برای بسیاری از افراد سئو کار و یا حتی کسانیکه سایتی را در اختیار دارند، این سوال پیش آمده باشد که تفاوت بین سئو و تبلیغات کلیکی گوگل در چیست؟ گروه پیام آوران پارسیان با ارائه این مقاله سعی دارد تا به معرفی و همینطور مقایسه بین سئو و تبلیغات کلیکی گوگل بپردازد.

همانطور که میدانید سئو (SEO) یا Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجوی گوگل بوده و تبلیغات کلیکی گوگل یا Pay per click به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است که به صورت مخفف PPC نمایش داده می شود.

تفاوت اصلی در بین این دو مورد اساسی در این است که ترافیک ناشی از سئو (SEO) کاملا آزاد و ارگانیک بوده در حالیکه نتیجه ترافیکی که از PPC یا تبلیغات کلیکی به دست می آید، رایگان نیست و از نام آن به راحتی متوجه می شود که برای هر کلیک باید هزینه ای پرداخت شود. این مورد را هم باید اضافه کنیم که دو مورد SEO و PPC خود بخشی از بازاریابی موتور جستجو به نام SEM هستند و خود SEM هم یکی از ابزاری است که می توانید به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید.

اما در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد با ارائه مطالب و پارامترهای بیشتر  تفاوت های عمده دیگر بین این دو مورد اصلی را به اشتراک بگذاریم.
 
ترافیک ارگانیک در برابر  تبلیغات جستجوی پرداخت شده
قسمت هایی که دقیقا تبلیغات شما ظاهر می شود به عواملی چون کلمات کلیدی مورد نظر، کلمات کلیدی که در نسخه تبلیغاتی وجود دارد، کلمات کلیدی که در صفحه فرود وجود دارد و ... بسیار موارد دیگر بستگی دارد. نتایج ارگانیک تنها در وسط صفحه ظاهر شده . نشان می دهد که آیا لیست شما در موقعیت های برتر و بهتری قرار دارد یا نه؟!
 

هزینه
همانطور که در مطلب بالا اشاره کرده کردیم، ترافیک سئو یا همان SEO به صورت رایگان انجام می شود؛ اما باید این مورد را هم بدانید که برای بدست آوردن رتبه مناسب در گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول و همینطور لینک اول آن هم به صورت رایگان از موتورهای جستجو، نیاز است تا بسیار تلاش کنید. رقابت بر سر این مسئله که در بین یکی از پنج موقعیت برتر گوگل قرار بگیرید بسیار بالا بوده و حتما باید یک وب سایت با کیفیت بالا همراه با یک برنامه عالی داشته باشید.

یکی از راه هایی که بتوانید Seo عالی داشته باشید این است که از یک متخصص سئو برای انجام کارهای وبسایت خود کمک بگیرید.

شاید با خود بگویید استفاده از تبلیغات کلیکی و پرداخت هزینه بسیار آسان تر بوده و همینطور بخاطر هزینه ای که پرداخت می کنید به راحتی می توانید بهترین رتبه را از موتورهای جستجو دریافت کنید؛ اما باید به شما بگوییم این تصور اشتباه است و حتی پرداخت هزینه هر کلیک تبلیغات به محبوبیت کلمه، تعداد تبلیغ کنندگانی که مایل به استفاده از کلمه کلیدی خاص هستند، تعداد وب سایت های مرتبط، موقعیت های تبلیغاتی برای کلمه کلیدی خاص نیز بستگی دارد.

از مزایای استفاده از PPC می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • ●پرداخت هزینه برای کلیک های دریافت شده از تبلیغات خود؛ نه از بازدیدها

    ●مشخص کردن میزان بودجه  از قبل و تخمین زدن آن برای هزینه کلمات کلیدی دیگر و تعیین هدف گذاری
در تصویر زیر نشان می دهد که Google Keyword که بخشی از گوگل ادورز (Google Adwords ) است، تخمین هزینه هر کلیک را برای شما به نمایش می گذارد.

 
 

کدام یک از روش های SEO یا PPC می تواند ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد کند؟
باید این مورد را به شما بگوییم ترافیک ارگانیک و  یا همان SEO اثر بیشتری نسبت به ترافیک PPC دارد؛ پس بهتر است وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر و همینطور بسیار تاثیر گذار آماده و رتبه بندی کنید تا هم هزینه کمتری را پرداخت کرده و همینطور می توانید از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید.
همانطور که می دانید حجم واقعی ترافیک به میزان محبوبیت یک کلمه بستگی دارد. همچنین کاربران به وب سایت هایی که در پنج موقعیت برتر قرار دارند بیشتر توجه کرده و همچنین کلمه کلیدی محبوب خود را به راحتی پیدا می کنند.
 
داشتن دانش و تجربه کافی برای بهینه سازی یک وب سایت
قبل از شروع به بهینه سازی وب سایت، باید این را بدانید که نداشتن دانش و تجربه در زمینه SEO و یا PPC کار ساده ای نیست و نمی توانید سایت مورد نظر خود را به نتیجه دلخواه برسانید. خود سئو فرآیندی است تلاش زیادی را در مدت زمان طولانی میطلبد و بهینه سازی از طریق سئو ممکن است ماه ها و یا حتی سال ها طول  بکشد تا شرایط مناسب و خاصی را برای رتبه بندی به وجود آورد.

از طرف دیگر استفاده از تبلیغات کلیکی یا PPC نیز نیاز به یادگیری و دانش دارد و یا می توانید از یک متخصص PPC کمک و راهنمایی بگیرید تا در طول انجام کار به مشکلاتی مانند از دست دادن پول فراوان برخورد نکنید.

سئو یا تبلیغات کلیکی؟

در ادامه این مقاله می خواهیم به صورت جزیی تری به تفاوت و ارزش های سئو و تبلیغات کلیکی ادوردز بپردازیم تا با مطالعه آن به راحتی بتوانید گزینه مناسب برای بهینه سازی وب سایت خود را انتخاب کنید:

سئو (SEO):
  • ●در صورتی که بتوانید با کلمات کلیدی مناسب وب سایت خود را بهینه سازی کنید، به راحتی می توانید موقعیت های مناسبی را در صفحه اول به دست آورید.

    ●با انجام سئو نیازی به پرداخت هیچ نوع هزینه ای نیست؛ اما باید بدانید اگر نتوانید بهینه سازی سایت خود را از طریق سئو  انجام دهید مجبور به پرداخت هزینه خواهید شد.

    ●داشتن ترافیک ارگانیک مداوم با بهینه سازی در یکی از موقعیت های برتر سایت خود

    ●شما می توانید بدون پرداخت هزینه و استفاده از سئو در شبکه های اجتماعی مختلف بهترین رتبه و ترافیک را در سایت خود داشته باشید.
 
تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز (PPC):
  • ●با پرداخت هزینه بالاتر برای هر کلیک، می توانید تبلیغات خود را در صفحه اول به راحتی پیدا کنید.

    ●شما تنها در مواقعی که کاربران روی تبلیغات شما کلیک می کنند باید مبلغی را پرداخت کنید و برای محاسبه مبلغ پرداهتی خود به راحتی می توانید از ابزار Google Keyword استفاده کنید.

    ●شاید تبلیغ از طریق تبلیغات کلیکی گوگل بسیار مناسب و زود به نتیجه رسیدن باشد، اما باید بدانید در مقابل باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.
سخن پایانی
با توجه به مطالب ارائه شده به این نتیجه می رسیم که تبلیغات از طریق PPC نتیجه سریع تر و زودتری را به همراه خواهد داشت. پیشنهادی که داریم این است اگر بودجه کافی و مناسبی دارید، و همینطور اینکه وب سایت شما هیچگونه رتبه ای در هیچ زمینه ای ندارد، برای شروع بهتر است از تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز استفاده کنید. این راه حتی به شما کمک می کند تا خیلی زودتر متوجه شوید کدام یک از مطالب یا کلمات کلیدی شما نتیجه بهتر و سریع تری را توسط کاربران داشته است.

اما اگر بودجه کافی ندارید یا شاید اصلا به این فکر نباشید که هزینه ای انجام دهید، می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف نتیجه بسیار مناسب و خوبی را در طی مدت زمانی طولانی به دست آورید.

پیام آوران پارسیان با ارائه خدماتی چون طراحی وب سایت، بهینه سازی، ارائه راه کارهای نوین نرم افزاری، آنلاین مارکتینگ به همراه پشتیبانی آن، در خدمت شما عزیزان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *