سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱۶

نظر مردم آمریکا درباره استیضاح ترامپ

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 702353
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت از آغاز فرایند استیضاح «دونالد ترامپ» در میان آمریکایی‌ها در مقایسه با سه ماه قبل با افزایش 12 درصدی روبرو شده است.
نظر مردم آمریکا درباره استیضاح ترامپ
به گزارش جهان نيوز، نتایج روز گذشته (جمعه) نظرسنجی جدید «هیل-هریس ایکس» نشان می‌دهد که حمایت از فرایند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در مقایسه با سه ماه گذشته، 12 درصد افزایش یافته است.

نظرسنجی فوق در بازه زمانی 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهرماه)، درست چند روز بعد از آن انجام گرفته است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا رسماً استیضاح ترامپ را در خصوص رسیدگی به شکایت یک افشاگر در ارتباط با مکالمات تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین آغاز کردند.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که 47 درصد از پاسخ‌دهندگان از این تصمیم برای استیضاح ترامپ حمایت کردند که این آمار در مقایسه با نظرسنجی مشابه درماه ژوئیه با افزایش 12 درصدی روبرو بوده است.

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به این سؤال پاسخ دادند که «آیا دموکرات‌ها باید فرایند استیضاح ترامپ را آغاز کنند یا خیر؟»

این نظرسنجی همچنین نشان داد که مخالفت با استیضاح ترامپ در مقایسه با سه ماه قبل با کاهش سه درصدی به 42 درصد رسید و این در حالی است که 11 درصد از آنهایی که در این نظرسنجی مشارکت کردند، یا مطمئن نبودند یا نمی‌دانستند که این فرایند باید آغاز می‌شد یا خیر.

بر اساس این گزارش، حمایت از استیضاح ترامپ در میان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات و همچنین احزاب مستقل در مقایسه با سه ماه گذشته افزایش یافته است به طوریکه حمایت دموکرات‌ها از استیضاح ترامپ در مقایسه با سه ماه قبل از 59 درصد به 78 درصد افزایش یافته بود. شمار جمهوری‌خواهانی که از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند نیز از 5 درصد به 18 درصد افزایش یافتند.

طبق این گزارش، شمار احزاب مستقل نیز که از این فرایند علیه ترامپ حمایت کردند نیز با افزایش دوبرابری به 41 درصد رسیده است.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته، یک نسخه غیرمحرمانه از شکایت یک افشاگر در خصوص جزئیات تماس تلفنی 25 (3 مردادماه) ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین را منتشر کرد.

طبق این گزارش، فرد افشاگر که ظاهراً یکی از کارکنان سابق سازمان اطلاعات مرکزی یا همان «سیا» بوده است، مدعی شده بود که ترامپ تلاش کرده تا زلنسکی را متقاعد به آغاز تحقیقات درباره پسر «جو بایدن» رقیب اصلی ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا کند و از این طریق شانس انتخاب مجدد وی در انتخابات آمریکا را افزایش دهد.

با اینحال، ترامپ به طور دائم ارتکاب هرگونه اقدام اشتباه را رد می‌کند.
کاخ سفید پیش از این، بخش‌هایی از این گفت‌وگوی تلفنی را بعد از به تعویق افتادن کمک نظامی چند صد میلیون دلاری آمریکا به اوکراین، منتشر کرده بود که در آن جزئیات مورد اشاره قرار نگرفته بود.

نظرسنجی هیل-هریس ایکس در میان یکهزار و یک شرکت‌کننده و با حاشیه خطا 3.1 درصد انجام گرفته است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شکست ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی دریمن، شکست آمریکا درمنطقه است.
Iran, Islamic Republic of
نباید درقبال جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش درمنطقه و یمن سکوت کرد
Iran, Islamic Republic of
آمریکا حامی ترورییسم در منطقه ما است
Iran, Islamic Republic of
آل سعود ۳۲ تن از شیعیان را بی رحمانه اعدام‌ کرد
Iran, Islamic Republic of
برگ‌هایی از پرونده شوم خیانت‌های آل‌سعود + تصاویر
Iran, Islamic Republic of
انبار سلاح های آمریکایی و اسرائیلی در سوریه کشف شد
Iran, Islamic Republic of
ظریف وزیر امور خارجه کشورمان باید توضیح و پاسخ بدهد چرا آزمایش حمل کلاهک اتمی آمریکا و فرانسه نقض قطعنامه 2231 محسوب نمی شود.
رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل باید توضیح و پاسخ بدهد چرا آزمایش حمل کلاهک اتمی آمریکا و فرانسه نقض قطعنامه 2231 محسوب نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
سرنگونی پهپاد جاسوسی مزدوران سعودی ساخت اسرائیل در الحدیده
شبکه تلویزیونی العالم به نقل از خبرنگار خود از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در حین انجام مأموریت در منطقه کیلومتر 16 در الحدیده خبر داد.
Iran, Islamic Republic of
حمله یمن به عربستان سعودی، دفاع از خود است
Iran, Islamic Republic of
انگلیس که خود مدعی محافظت از حقوق بشر است و در زمان لازم برای سرکوب دیگر کشورها از این حربه استفاده می‌کند، با ادامه فروش تسلیحات به کشورهای ناقض حقوق بشر و در راس آن عربستان سعودی، شریک جنایات آل‌سعود علیه مردم بیگناه یمن است.
United Arab Emirates
که بر اساس آن معلوم می‌شود از سال 2010 میلادی به بعد،‌ دو سوم تسلیحاتی که به کشورهای خاورمیانه فروخته شده‌اند تسلیحات انگلیسی هستند و اصلی‌ترین خریدار تسلیحات انگلیسی در خاورمیانه، عربستان سعودی است که بمب‌ها، موشک‌ها و جت‌های جنگنده انگلیسی را خریداری می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، دفاع ازخود است.
United States
قطعنامه 2231 و دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت که دولت ترامپ نقض کرده
تحریم‌های آمریکا ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است
خروج یکجانبه آمریکا از برجام نقض آشکار قطعنامه 2231 شورای امنیت است
آمریکا قطعنامه 2231 شورای امنیت ناقض کرده است
آمریکا قطعنامه 2231 شورای امنیت را وقیحانه نقض کرده است
آمریکا نه فقط برجام بلکه قطعنامه 2231 را هم نقض کرده است
Iran, Islamic Republic of
به نفع عربستان جنایتکار شماره یک است که تجاوزگری علیه یمن را متوقف کند
Iran, Islamic Republic of
به نفع آمریکا جنایتکار شماره یک است که تجاوزگری علیه سوریه را متوقف کند
آمریکا در 5 سال گذشته و به تنهایی 3000 غیرنظامی سوری را کشته است
یک نهاد حقوق بشری سوری با اعلام اینکه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی طی پنج سال گذشته بیش از 3000 غیر نظامی را در سوریه کشته‌اند، از واشنگتن خواست به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت کند.
Romania
مجری فاکس‌نیوز: ترامپ مذاکره می‌کند اما امتیاز نمی‌دهد(خبر ویژه)
مجری مشهور تلویزیون فاکس‌نیوز آمریکا که روز سه‌شنبه با آقای روحانی مصاحبه داشت، می‌گوید ترامپ نمی‌خواهد به منظور نشان‌دادن حسن نیت خود به ایران امتیاز بدهد.

تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

«کریس والس» گفت: او خیلی خوب صحبت کرد و در حاشیه مصاحبه و در پاسخ این سؤال از یکی از همراهان هیئت ایرانی که «آیا ترامپ که مرتب از گفت‌وگو با تهران سخن می‌گوید، آماده است با کاهش فشارها گامی برای حسن‌نیت بردارد گفت: نه، انجام نخواهد داد. او امتیاز نمی‌دهد.»