سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۶
سرخپوشان پیروز شهرآورد ۹۰

آسمان آبی‌ها ابری شد/ برتری پرسپولیس برابر استقلال با تعویض طلایی و دست‌های بیرانوند

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 701682
دیدار رفت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس درحالی با برتری سرخپوشان به پایان رسید که حاصل تفکرات سرمربیان ایتالیایی و آرژانتینی دو تیم فوتبالی ضعیف و پرحاشیه بود.
آسمان آبی‌ها ابری شد/ برتری پرسپولیس برابر استقلال با تعویض طلایی و دست‌های بیرانوند
به گزارش جهان نيوز، نودمین دیدار سنتی تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز یکشنبه در حضور حدود ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در پایان سرخپوشان با تک گل دقیقه ۸۱ مهدی عبدی به برتری رسیدند. دو تیم در این دیدار فوتبال ضعیف و کسل کننده ای را به نمایش گذاشتند و بیشتر زمان بازی به درگیری و ایجاد حاشیه اختصاص داشت.

ترکیب پرسپولیس:
 علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، جونیور، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، محمد انصاری، مهدی شیری، وحید امیری،  علی علیپور، سیامک نعمتی.


ترکیب استقلال: 
سید حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی.


دقیقه یک: در اولین توپی که استقلالی ها قصد نزدیک کردنش به دروازه پرسپولیس را داشتند، داریوش شجاعیان روی شجاع خلیل زاده حرکتی انجام داد که از سوی داور خطا گرفته نشد اما خلیل زاده مصدوم شد و چند ثانیه ای روی زمین افتاد.

دقیقه ۵: دو تیم اسیر احساسات ابتدای بازی بودند و بازیکنان در دادن توپ ها به یار خودی دچار مشکل می شدند و توپ ها زود لو می رفت.

دقیقه ۶: نخستین شوت استقلالی ها به سمت دروازه پرسپولس را مسعود ریگی زد که این ضربه را علیرضا بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۱۱: ضربه ایستگاهی که نصیب پرسپولیس شده بود را محمد انصاری روی دروازه ارسال کرد که ضربه جونیور از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح راست خودش روی دروازه پرسپولیس شد که این ضربه را غفوری روی دروازه ارسال کردکه مدافعان حریف توپ را برگرداندند.

دقیقه ۱۶ : مرتضی تبریزی درون محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. این موقعیت در وضعیتی مشکوک نصیب تبریزی شد که به نظر می رسید آفساید نبود.

دقیقه ۲۴: خروج به موقع حسینی مانع از ایجاد موقعیت گلزنی برای پرسپولیس شد و در ادامه شوت علیپور از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

* دقیقه ۲۶: داریوش شجاعیان پا به توپ قصد ورود به محوطه جریمه را داشت که درون محوطه جریمه شجاع خلیل زاده او را متوقف کرد و بنیادی فر اعلام پنالتی کرد. 
این ضربه پنالتی را علی کریمی در دقیقه ۲۹ زد که علیرضا بیرانوند توپ او را مهار کرد. 

دانلو فیلم/ پنالتی که بیراوند از استقلال گرفت


دقیقه ۳۱: حرکت مهدی ترابی از جناح راست استقلال با خطای علی کریمی روی او مواجه شد که داور به کریمی کارت زرد داد و یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس رقم خورد که این ضربه را ترابی زد و دفاع استقلال برگشت داد.

دقیقه ۳۸: حرکتی که مرتضی تبریزی روی کنعانی زادگان انجام داد با واکنش هواداران پرسپولیس مواجه شد و پرتاب اشیا باعث مصدومیت مدافع پرسپولیس از ناحیه سر شد و برای دقایقی بازی متوقف شد تا کنعانی زادگان با سری بانداژشده به بازی ادامه دهد.

داور بازی در صحنه درگیری به مرتضی تبریزی و محمدحسین کنعانی زادگان کارت زرد نشان داد.

دقیقه 45: دو تیم در مرکز زمین در تلاش برای رسیدن به دروازه ها بودند که تمایل پرسپولیس برای گلزنی بیشتر بود. در سه دقیقه وقت اضافه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح راست شد که این ضربه هم راه به جایی نبرد و در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم
درحالی که تماشاگران انتظار داشتند در شروع نیمه دوم فوتبال زیباتری را از سوی دو تیم تماشا کنند اما بازهم این نیمه با درگیری بازیکنان و فوتبال کم رمق شروع شد و تا دقیقه ۵۰ هم همین روال را طی کرد.

دقیقه۵۲: اشتباه بیرانوند در برگشت توپ که پشت محوطه جریمه رقم خورد، فرصت را به مسعود ریگی داد تا دروازه خالی پشت سر او را نشانه بگیرد اما ضربه بازیکن استقلال از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: استقلال صاحب اولین ضربه کرنر خود شد که این ضربه را وریا غفوری ارسال کرد اما توپ او ثمری برای تیمش نداشت و مدافعان پرسپولیس توپ را برگشت دادند.

دقیقه ۷۰: کالدرون دو تعویض با فاصله چند دقیقه انجام داد و ابتدا بشار رشن و سپس فرشاد احمدزاده را به زمین فرستاد. استراماچونی نیز مهدی قائدی را به زمین فرستاد تا شاید بازی کمی رنگ و بوی فوتبالی تر و جذابتری به خود بگیرد.

داریوش شجاعیان در دقیقه ۷۵ از داور بازی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۸۱: مهدی عبدی که یک دقیقه پیش وارد زمین شده بود در اولین توپی که به پایش خورد دروازه استقلال را باز کرد. در این صحنه عبدی توپ را درون محوطه جریمه به سمت دروازه زد که توپ ابتدا به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت به پشت بدن سیدحسین حسینی رفت و وارد دروازه شد.

دقیقه ۸۷: استقلال صاحب یک موقعیت خوب برای به تساوی کشاندن بازی شد اما ضربه علی کریمی پس از برخورد با بدن انصاری به کرنر رفت و این ضربه هم ثمری برای استقلال نداشت. 

دقیقه ۸۹: علی کریمی به خاطر خطایی که روی عبدی انجام داد کارت زرد دوم را از داور دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

دقیقه ۹۰: خطای سیاوش یزدانی روی سیامک نعمتی با دخالت فرشاد احمدزاده به یک درگیری عجیب ختم شد که دقایقی از وقت بازی را گرفت و بر زشتی این بازی اضافه کرد. در این صحنه فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی از پرسپولیس و عارف غلامی که روی نیمکت استقلال بود از بنیادی فر کارت زرد گرفتند. 

در وقت های اضافه پرسپولیس می توانست به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه بشار رسن درون محوطه جریمه را سیدحسین حسینی مهار کرد تا در پایان این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
تا 1400 همینه دعا کنید که روحانی ووزیر پرسپولیسی زودتر برن!!!!
Ebrahim
Iran, Islamic Republic of
مباركه دولت تدبیر و امید!!!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
شب قبل دربی ایتالیا رو دیدم و دیروز دربی ایران رو واقعا حالم بهم خورد از دیدن فوتبال پرسپولیس و استقلال حداقل فیلم بازی رو خود بازیکنان ببینند.نه فرهنگ نه تاکتیک نه تکنیک ونه تماشاگر فهیم