يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱۲

وقتی شهید‌ مغنیه به هیئت شیخ حسین انصاریان رفت

دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 699721
«حمید داودآبادی» در صفحه مجازی خود به بیان خاطره‌ یکی از دوستانش از حضور شهید «عماد مغنیه» در هیئت «شیخ حسین انصاریان» پرداخت.
وقتی شهید‌ مغنیه به هیئت شیخ حسین انصاریان رفت
به گزارش جهان نيوز، «حمید داودآبادی» رزمنده، جانباز و پژوهشگر دوران دفاع مقدس، در صفحه مجازی خود به بیان خاطره یکی از دوستان خود پرداخت و نوشت: «امروز عصر که خواستم بروم خانه، همین که موتور را روشن کردم، منوجه شدم پیرمردی عصا به دست و خسته، صدایم می‌کند. جلو که رفتم، نشناختمش. خودش را که معرفی کرد، جا خوردم.

خوب می‌شناختمش. یکی از اساتید شهید عماد مغنیه در دهه ۶۰ در پادگان امام حسین (ع) تهران بود.
 
برگشتم دفتر و نشستم پای صحبت‌های نابش که حتی ۱۱ سال پیش که رفتیم پیش او و خاطراتش را از «عماد» گرفتیم، برای‌مان نگفته بود.

اصلا نمی‌دانم چی شد که روز اول ماه محرم، این عزیز به یک‌باره سر راهم سبز شد و آمد که دو سه خاطره ناب را بگوید و برود!

آن عزیز تعریف کرد: اولین روز‌های ماه محرم ۱۳۶۲ بود که در پادگان امام حسین (ع) در دفترم نشسته بودم، ناگهان متوجه شدم عماد مغنیه (که آن روز‌ها او را به نام مستعار «احمد» صدا می‌کردیم) به همراه دو جوان لبنانی وارد اتاق شدند.

برخاستم و با آن‌ها روبوسی کردم. دم غروب بود که «عماد» با فارسی دست و پا شکسته، درخواست کرد تا به یک هیئت روضه‌خوانی برویم. آن شب‌ها، حاج شیخ حسین انصاریان در حسینیه «زیبا» در خیابان «زیبا» نزدیک میدان خراسان، هیئت داشت که رزمنده‌های اهل تهران، قرارشان آن‌جا بود.

سوار ماشین شدیم و همراه دو جوان که اتفاقا آن‌ها را طی ماه‌های گذشته در دوره آموزشی دیده بودم و می‌شناختم، به حسینیه «زیبا» رفتیم. دم در همه را بازرسی بدنی می‌کردند. عماد و آن دو نفر اسلحه‌های کمری خود را تحویل دادند و رفتیم یک گوشه نشستیم به عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع).

یک ماه بیشتر نگذشت که «عماد» از لبنان آمد تهران و یک راست آمد سراغ من در پادگان؛ اما این‌بار تنها بود. از آن دو جوان خبری نبود. وقتی از او پرسیدم از (..) و (..) چه خبر؟! ناگهان بغضش ترکید و زد زیر گریه. کمی که آرام شد، گفت: (..) و (..) در عملیات شهادت‌طلبانه علیه دشمن اشغالگر به شهادت رسیدند.

آن دو جوان شهید لبنانی، همچنان گمنامند و نام و ذکری ازشان نیست! و طراح آن عملیات‌ها، خود «عماد» بود.

منبع: دفاع پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد اللهم صل علی محمد و آل محمد
Iran, Islamic Republic of
یعنی شهید مغنیه در ایران سلاح کمری حمل میکرد؟
مگه مسئول بودن ایشون در ایران؟
Iran, Islamic Republic of
شما انگار تازه به ایران اومدین ..!!
Iran, Islamic Republic of
عملیات شهادت طلبانه واقعا عالی بود اما حیف که داعشی ها هم آن را یاد گرفتند و به صورت تروریستی به کار بردند!
تهرانی مقدم
Iran, Islamic Republic of
یعنی مشکل مملکت همین بود که شهید گرانقدر عماد مغنیه که سالهاست به فیض عظیم شهادت رسیده چرا سلاح کمری با خودش حمل میکرده ؟!!!!!! عجیبتر از موجودات فضایی شما جماعت هستید !!!
Romania
کجای کاری دوست من.
در دوران دفاع مقدس فرماندهان فعلی حزب الله به عنوان رزمنده در جبهه های ایران با صدام می جنگیدند.

حتی حسین بدرالدین (که برادر رهبر انصارالله یمن بود) و نیروهایش هم میخواستند وارد ایران شوند و با صدام بجنگند.

شاید باورت نشود، اما عراقی ها هم سپاه بدر را تشکیل داده بودند و برای ایران با صدام میجنگیدند. و جالب این است که وقتی منافقین به کشور حمله کردند اولین گروهی که در مقابلشان قرار گرفتند، عراقی های لشکر بدر بودند.

و همه اینها وقتی بود که از بیست میلیون جوان ایرانی، کمتر از یک میلیونشان برای ایران بر علیه صدام میجنگیدند.
Iran, Islamic Republic of
ولی خداییش فلسطینی ها برای صدام جنگیدند و بیش از 5000 کشته و اسیر دادند که ایران هم اونا رو قبل از اسرای عراقی آزاد کرد...!!!!!!؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اگه اینجوری حساب کنی باید قضیه حمله اسراییل به کوره های اتمی عراق و فروش اسلحه و قطعات هواپیما و موشکهای فونیکس توسط امریکا و قضیه مک فارلین و ایران کنترا و موشکهای اهدایی قذافی و کرم ابریشمهای چینی و قایق های تندرو سوئدی و... ابنا را هم پیش بکشی و ببینی چطور امریکا آخرش مجبور شد برای از بین بردن صدام خودش وارد معرکه بشه.
Iran, Islamic Republic of
موقع جنگ بوده
Germany
عجب.....!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم شما شرایط آن زمان ایران در دهه 60 را در نظر بگیری چیز عجیبی نیست.