سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 698183
رهبر شیعیان نیجریه پس از کارشکنی‌ها در روند درمانی خود در هند، به کشورش بازگشت.
شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت
به گزارش جهان نيوز، منابع آگاه اعلام کردند که شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه پس از اینکه نتوانست به خاطر کارشکنی‌های متعدد تحت درمان قرار بگیرد به نیجریه بازگشت.
این در حالیست که رهبر جنبش اسلامی نیجریه پیشتر با انتشار پیامی ویدئویی از بازگشت خود به نیجریه خبر داده بود. 

خبر بازگشت شیخ زکراکی پیشتر حساب کاربری دفتر وی نیز تائید کرده و گفته بود که ایشان قرار است ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته به وقت دهلی‌نو عازم نیجریه شود.

در پیام تصویری منتشر شده، شیخ «ابراهیم زکزاکی» به تشریح کارشکنی‌های صورت‌گرفته توسط دولت نیجریه پرداخته و اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد به کشورش خودش بازگردد و از آنجا در صورت امکان به کشور دیگری برود که شرایط درمان مهیا باشد.

به گفته شیخ زکزاکی، مقام‌های نیجریه‌ای بر خلاف برنامه از پیش تعیین‌شده ابتدا قصد داشته‌اند وی را به بیمارستان دیگری منتقل کنند.

شیخ زاکزاکی همچنین افزود که فرستادگان دولت نیجریه همچنین اطلاعات غلطی در مورد پرونده سلامت وی در اختیار مقام‌های هندی قرار داده‌اند و همین امر روند درمان را مختل کرده و باعث شدند تا پزشکان هندی بگویند که از بیماری‌های او هیچ اطلاعی ندارند و روند آزمایشات باید از ابتدا آغاز شود.

در ادامه شیخ زکزاکی با متهم کردن دولت نیجریه به دلیل دروغگویی، افزوده است:  دولت هند تنها ۲ ساعت به ما وقت داد که تصمیم بگیریم که آیا شرایط بیمارستان را می‌پذیریم یا می‌خواهیم به نیجریه بازگردیم. به آن‌ها گفتیم که این شرایط را نمی‌پذیریم و ترجیح می‌دهیم که به کشور خودمان بازگردیم. اما با گذشت ۲۴ ساعت، هنوز پاسخی نداده‌اند. کشورهای بسیار دیگری وجود دارد. ما به نیجریه باز می‌گردیم و اگر هر یک از آن کشورها شرایط ما را پذیرفتند، به آنجا می‌رویم.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نگران شیخ هستم
شهیدش می کنن

واقعا وزارت خارجه ایران نمی تونه ورود کنه
تا ایشون رو هم مثل شیخ نمر به شهادت نرسونن