شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
یک روانشناس:

والدین آرزوهای خود را به بچه‌ها تحمیل نکنند

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 696260
یک روانشناس از والدین خواست تا از هرگونه اجبار کلاسهای مختلف آموزشی و ورزشی به فرزندان خود خودداری کرده و آنها را در انتخاب برنامه‌های اوقات فراغت آزاد بگذارند.
والدین آرزوهای خود را به بچه‌ها تحمیل نکنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر نبی بستان اوقات فراغت را فرصت رهایی از انجام کارهای روزمره عنوان کرد و افزود: در این زمان فرد می‌خواهد فعالیتی لذت بخش بر اساس تمایلات شخصی خود داشته باشد.

وی به اجبار برخی والدین برای پُرکردن اوقات فراغت فرزندانشان با انواع کلاسهای درسی و ورزشی و… اشاره کرد و افزود: نگرانی والدین برای استفاده بهینه از این فرصت به جا است، اما باید به یاد داشته باشند اوقات فراغت مخصوص فرزندان آنها است و آنها باید برای استفاده از این زمان برنامه ریزی کنند.

بستان افزود: برخی والدین تلاش دارند آرزوهای خود را به فرزندانشان تحمیل کنند که این کار بسیار خطرناک است و درصورتی که این اجبار با علاقه فرزند آنها همخوانی نداشته باشد، می‌تواند آسیب‌های بسیاری به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان دوست دارند در اوقات فراغت خود به تفریح و سرگرمی بپردازند و این حق آنها است و نباید از این حق محروم شوند.وی تصریح کرد: هرچند فرصت سازی از این زمان هم نباید نادیده گرفته شود و برای همین بهتر است والدینچندکلاس متنوع ورزشی، هنری، درسی و… انتخاب کرده و به فرزند خود اجازه دهند متناسب با علاقه خود از میان آنها انتخاب کند.

این روانشناس افزود: اگر کودکان و نوجوانان هم کلاس دیگری مدنظر داشتند باید اجازه بدهیم به علایق خود بپردازند و اگر شکست خوردند یا پشیمان شدند، به هیچ عنوان نباید آنها را سرزنش کرد.

بستان تفریح و سرگرمی را اولویت اصلی برنامه‌های اوقات فراغت عنوان کرد و افزود: اوقات فراغت بدون تفریح کارایی نداشته و موجب خستگی و فرسودگی کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی افزود: برخی والدین تلاش دارند حرفه یا مهارتی را به فرزندشان یاد دهند و برای این کار باید تلاش شود تفریح محور کار قرار گرفته و در کنار آن مهارت آموزش داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *