يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

تحرکات مشکوک آمریکا در بعقوبه عراق

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 695925
رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان در دیاله اعلام کرد که آمریکا به صورت چراغ خاموش، تلاش دارد که مقدمات احداث کنسولگری در بعقوبه را فراهم کند.
تحرکات مشکوک آمریکا در بعقوبه عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اتحادیه علمای مسلمان حاضر در «دیاله» (شرق عراق) از تحرکات مشکوک ایالات متحده آمریکا در «بعقوبه» مرکز این استان خبر داد.

«جبار المعموری» رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان در دیاله تأکید کرد که «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد آمریکا در حال حاضر، به صورت غیر علنی، برای ایجاد کنسولگری در بعقوبه [به سیاستمداران] اعمال فشار می‌کند».

المعموری به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «برخی از سیاستمداران دیاله از اقدام آمریکا برای افتتاح کنسولگری بعقوبه استقبال کردند».

وی در عین حال تصریح کرد که این افراد، به عواقب احداث کنسولگری آمریکا در بعقوبه هیچ اهمیتی نمی‌دهند؛ زیرا این کنسولگری «منبع آشوب و توطئه خواهد شد».
این مسئول عراقی همچنین خاطر نشان کرد که اگر این تصمیم به صورت علنی اعلام شود، ساکنان دیاله بشدت با آن مخالفت خواهند کرد.

سلاح‌های آمریکایی در دست عناصر داعش
المعموری جمعه (روز گذشته) نیز درباره نقش منفی آمریکا در عراق، تأکید کرد که بیشتر سلاح‌های موجود نزد عناصر داعش، ساخت آمریکا است.

وی تصریح کرد که عناصر داعش، نیروهای الحشد الشعبی و سربازان ارتش عراق را در مناطقی مانند «ریف خانقین» (در استان دیاله) با سلاح‌های آمریکایی هدف قرار می‌دهند، به همین دلیل از نیروهای امنیتی خواسته شده که درباره چگونگی رسیدن این سلاح‌ها به دست داعش تحقیق کنند.

الجبوری در پایان خاطر نشان کرد که هر کس «مدعی است که سرویس اطلاعات آمریکا از داعش حمایت نمی‌کند، متوهم است؛ زیرا داعش عبارتست از طرح هرج و مرجی که محافل آمریکایی در منطقه خاورمیانه ایجاد کردند تا به اسلام ضربه بزنند و مجوزی باشد برای مداخلات آنان و در نتیجه گسترش هرج و مرج».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
بهتر است حضورآمریکایی ها درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن ومنطقه خاورمیان پایان یابد
شنبه 5 مرداد 1398 - 16:08
که حضور آمریکا درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و خاورمیانه از نظر مردمی و سیاسی مردود است و بهتر است که نظامیان تروریست آمریکایی به کشور خود بازگردند.
Iran, Islamic Republic of
دخالت آمریکا جنایتکار شماره یک هیچ تاثیری به جز افزایش مشکلات در منطقه نخواهد داشت.
دخالت انگلیس جنایتکار شماره یک هیچ تاثیری به جز افزایش مشکلات در منطقه نخواهد داشت.