يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بررسی نقاط مثبت و منفی هوندا سیویک

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 695760
در این مطلب با در نظر گرفتن قیمت هوندا سیویک به بررسی مشخصات مثبت و منفی این خودرو خواهیم پرداخت و در مورد مزایای این خودرو صحبت خواهیم کرد.
بررسی نقاط مثبت و منفی هوندا سیویک
به گزارش جهان نيوز، خرید هوندا سیویک برای بسیاری از ایرانی‌ها به منزله صاحب شدن یک خودرو با کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین است. در این خودرو شرکت هوندا به دنبال به کارگیری پیشرانه اقتصادی با مصرف سوخت بهینه بوده که برای بسیاری از خانواده‌ها به عنوان یک خودروی اقتصادی قابل استفاده باشد. به همین دلیل است که خرید و فروش هوندا سیویک هم در ایران و هم در سایر کشورهای دنیا طرفدار زیادی دارد و یک خودروی شناخته شده است.

به همین دلیل در این مطلب با در نظر گرفتن قیمت هوندا سیویک به بررسی مشخصات مثبت و منفی این خودرو خواهیم پرداخت و در مورد مزایای این خودرو صحبت خواهیم کرد.

دلایلی که ما را به سمت خرید هوندا سیویک سوق می‌دهد
طراحی مناسب و دلنشین بدنه خودرو

اولین امتیاز خودرو که می‌توان آن را به عنوان یک نکته امیدوار کننده معرفی کرد، طراحی مناسب و دلنشین بدنه خودرو است. شاید در نگاه اول شما یک بدنه مدرن امروزی را نبینید، اما در هر صورت در طراحی بدنه خودرو ظرافت‌هایی به وجود آمده که هنوز هم می‌توان آن را قابل قبول دانست. ضمن اینکه در فضای داخلی خودرو کاملاً از طراحی ارگونومیک استفاده شده که فضای آن باز و دلنشین است و سرنشینان در آن احساس راحتی می‌کنند. پوشش چرمی و امکان تنظیم صندلی هوندا سیویک به احساس راحتی بیشتر در این خودرو کمک می‌کند.
 
 
فرمان پذیری و هندلینگ مناسب سیویک
اگر مسئله هندلینگ و هدایت خودرو برای شما یک فاکتور مهم در خرید هوندا سیویک است جالب است بدانید که در این خودرو از سیستم فرمان برقی تلسکوپی با روکش چرمی استفاده شده و بر روی آن دکمه‌های کاربردی به کار برده شده است. در ضمن راننده امکانات مختلفی مانند دوربین دید عقب و کروز کنترل را در اختیار دارد تا در شرایط مختلف بتواند مسیرهای مختلف و مناسب را انتخاب کند. هر کدام از این آپشن ها و امکانات در جلوگیری از حادثه نقش دارند و به کیفیت رانندگی خودرو کمک می‌کنند.

هماهنگی بالا بین پیشرانه و گیربکس
 استفاده از یک پیشرانه با قدرت متوسط و قابل قبول از جمله مزایای هوندا سیویک است. حجم موتور این خودرو ۱۸۰۰ سی‌سی با چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ است. این موتور برای تولید حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر مناسب است. این قدرت توسط یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک انتقال داده می‌شود و نحوه انتقال آن به لاستیک‌های جلو است. نکته جالبی که در مورد گیربکس اتوماتیک این خودرو وجود دارد این است که کاملاً با قدرت پیشرانه هماهنگ است و این قدرت مانور بیشتری به راننده می‌دهد.

امکانات رفاهی کافی و ایمنی بالا
از دیگر فاکتورهای بسیار مهم در رونق خرید و فروش هوندا سیویک توجه به امکانات رفاهی و ایمنی خودرو است. راننده و سرنشینان این خودرو امکاناتی مانند سیستم صوتی با ۶ بلندگو، یک مانیتور ۵ اینچی، امکان تنظیم ارتفاع صندلی راننده، بالابرهای برقی و سانروف را در اختیار دارند که با امکانات دیگری مانند دوربین دید عقب و کروز کنترل همراه شدند. در ضمن در این خودرو از سیستم ترمز ضد قفل استفاده شده و همراه با آن سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا همان EBD به کار گرفته شده است. این امتیازات در نهایت منجر به ایمنی بالای هوندا سیویک می‌شوند.
 

دلایلی برای عدم انتخاب هوندا سیویک
قیمت نسبتاً بالای خودرو نسبت به رقبا

یکی از بزرگترین ایراداتی که به این خودرو وارد شده قیمت هوندا سیویک است. اگرچه نسبت به خودروهایی مانند پورشه و بی ام و قیمت این خودرو تا حدود زیادی مفت و ارزان است، اما وقتی که سطح درآمد ایرانی‌ها را در نظر می‌گیریم و آن را با سدان های تولید داخل ایران مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که شانس ما برای داشتن چنین خودرویی کم است. بررسی‌های بازار نشان می‌دهد که شما باید در حدود ۳۷۰ میلیون تومان را به عنوان قیمت این خودرو در نظر بگیرید.

شتاب نسبتاً بالا با توجه به وضعیت پیشرانه
در بخش فنی به این نکته اشاره کردیم که در این خودرو از یک پیشرانه با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی استفاده شده است که طبیعتاً باید انتظار سرعت و شتاب بالایی از آن داشته باشیم. از آنجایی که پیشرانه این خودرو ساده بوده و امکانات جانبی تقویتی چندانی همراه آن نیست، شتاب خودرو هم چندان بالا نیست. در بررسی‌ها و تست‌های عملی مشخص شده که رساندن سرعت این خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، نیاز به زمانی در حدود ۱۱ ثانیه دارد. حتی در استفاده از گیربکس اتوماتیک هم ممکن است این زمانبندی بیشتر افزایش یابد.

منبع:ویرلن
برچسب ها: هوندا خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *