دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

میزان خسارت ناشی از سیل اخیر مشخص شد

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 695754
مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه‌ها گفت: برآورد‌های اولیه ناشی از خسارت‌های سیل هم‌اکنون به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
میزان خسارت ناشی از سیل اخیر مشخص شد
به گزارش جهان نيوز، خاوری دانشور مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه‌ها با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۷۰ هزار انواع پل در کشور وجود دارد، گفت: دفتر ابنیه و نگهداری وظیفه نگهداری از این پل‌ها را دارد و با توجه به آنکه ۱۷۷ کیلومتر تونل هم در کشور وجود دارد، باید از این سرمایه‌های مهم در کشور به نحو احسن نگهداری شود.

وی افزود: ارزش این سرمایه‌ها در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان است که در صورت عدم نگهداری از این سرمایه‌های ملی شاهد خسارت‌های بسیار زیاد در کشور به ویژه در مواقع حوادث‌ طبیعی خواهیم بود.

مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه‌ها با اشاره به اینکه در ابتدای سال و همچنین در ماه‌های پایانی سال گذشته شاهد وقوع ۲ سیل بزرگ در کشور بودیم گفت: ۳ استان به دلیل وقوع این سیل متحمل خسارت‌ ۳۰۰ میلیارد تومانی شدند و در فروردین امسال هم راه‌های اصلی و فرعی  بیش از ۲۰ استان آسیب دید.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۸۵ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۶۳۷ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۲۷۷ کیلومتر راه روستایی و ابنیه فنی بر اثر سیل دچار خسارت شد.

خاوری دانشور اظهار کرد: همچنین ۷ هزار و ۸۴ ابنیه فنی  خسارت دید که ۷۴۴ ابنیه به صورت کامل در راه‌های روستایی از بین رفت.

مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه‌ها با اشاره به اینکه گیلان و لرستان مرکز اصلی وقوع سیل بودند، گفت: در برخی از استان‌ها خسارت‌های به وجود آمده ناشی از سیل نبود بلکه به دلیل بالا آمدن حجم آب رودخانه‌ها بود، اما ۲ استان گیلان و لرستان به دلیل وقوع سیل دچار خسارت‌های بسیار زیادی شدند.

وی توضیح داد: بازسازی پل‌ها و ابنیه‌ با هماهنگی و همکاری بسیاری از دستگاه‌ها انجام شد و ما هم‌اکنون هیچ راه بسته‌ای به دلیل وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور نداریم.

مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه‌ها اظهار کرد: در استان لرستان ۲۰۰ رشته از انواع لوله‌ها برای اتصال راه‌های قطع شده فرعی و روستایی نصب شد و ساخت ۱۳ پل بزرگ را هم بلافاصله بعد از اتمام کار‌های سیل آغاز کردیم.

خاوری دانشور اظهار کرد:‌ در استان لرستان ۱۱ رشته پل و در ایلام هم ۲ رشته پل را احیا کردیم.

وی اظهار کرد: ساخت ۸۴۵ متر پل بزرگ را بعد از سیل با همکاری تمامی نیرو‌های راهداری آغاز کردیم، اما برای انجام و ساخت پل‌های بزرگ و ثابت باید اعتبار‌های مورد نیاز تأمین شود.

مدیر کل دفتر ابنیه و نگهداری راه‌ها با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد‌ اولیه ناشی از خسارت‌ سیل به راه‌های اصلی و فرعی است، گفت: خوشبختانه کمک‌های مالی بسیار زیادی انجام شده و ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

خاوری دانشور با اشاره به اینکه ناوگان عظیمی از ماشین‌آلات راه‌سازی برای پایدار سازی راه‌ها و پل‌ها به کارگرفته شده است، گفت: برای ساخت پل و راه‌های اصلی باید گشایش‌های مالی ایجاد شود تا بخشی از راه‌های نیمه تمام به اتمام برسد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل آنکه در برخی از استان‌ها درختان جنگل‌ قطع شده و در مسیر رودخانه‌ها اقدام به ساخت واحد مسکونی کرده اند، زمینه برای افزایش میزان خسارت‌ ناشی از حوادث طبیعی فراهم شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: خسارت سیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *