يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۱۵

ماجرای فیش ۲۰ میلیونی آقای معاون وزیر چیست؟

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 695595
هفته گذشته خبری مبنی بر فیش حقوقی 20 میلیونی یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد؛ خبری که صدای فرهنگیان و حتی برخی نمایندگان مجلس را در آورده است اما معاونت مربوط اعلام کرده این جریان کاملا قانونی است.
ماجرای فیش ۲۰ میلیونی آقای معاون وزیر چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ماجرای فیش حقوقی 20 میلیون تومانی یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش در عصر 25 تیرماه در جلسه نقد و بررسی عملکرد مدیریت آموزش و پرورش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توسط حمیدرضا حاجی بابایی رئیس ‌فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

حاجی‌بابایی در این مراسم گفت: «یک حکمی از یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش به دست بنده رسیده است که ماهانه 20 میلیون و 80 هزار تومان حقوق می‌گیرد؛ بعد باید با رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه دعوا کنم که عنوان می‌کند ما حقوق 20 میلیون تومانی نداریم.»

این ماجرا بازخورد فراوانی داشت و فرهنگیان عنوان کردند در حالی که آنها بسیار گلایه‌مند از عدم پرداخت مطالبات خودشان هستند، یکی از معاونان وزارتخانه حقوق 20 میلیونی دریافت می‌کند.

پس از این اتفاق بود که پس از آن، از همین شخص اسناد جدیدی مبنی بر کمک یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش برای تامین هزینه‌های تحصیلی وی و همچنین حق مأموریت 9 میلیونی در فیش حقوقی وی منتشر شد.
این بار دیگر صدای اعتراض از فرهنگیان بلند شد که چرا در شرایطی که آنها با وضعیت نابسامان حقوقی به سر می‌برند، چنین اتفاقاتی در وزارت آموزش و پرورش می‌افتد.

حتی محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این خصوص به فارس گفت: «در مجلس پیگیر این موضوع هستیم؛ ما قطعا به طور ویژه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع معاون وزیر آموزش و پرورش را بررسی می‌کنیم و در صورت احراز این تخلفات رسیدگی‌های لازم برای ادامه روال قانونی آن را انجام خواهیم داد».

اما روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی در این خصوص اطلاعیه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرد: «دکتر قدمی در آزمون بورسیه اعزام به خارج شرکت و قبول می‌شوند ولی وزارت آموزش وپرورش به دلیل عدم توانایی تامین ارز دانشجویی اعلام می‌کند بورسیه خارج به داخل تبدیل و مبلغ آن با دستور معاون نیروی انسانی وقت وزارت آموزش و پرورش از اعتبارات سازمان پرداخت می‌شود. تمامی فرایند فوق برابر قانون صورت گرفته است. حکم حقوقی ایشان براساس ضوابط وزارت علوم صادر شده و تمامی اعضای هیئت علمی که در سطح معاونت وزیر و مقامات رسمی مندرج در ماده ۷۹ آیین نامه وزارت علوم قرار می‌گیرند دارای حکم حقوقی فوق هستند درضمن افراد مذکور هیچگونه اضافه کار دریافت نمی‌کنند و هرگونه ادعا در این زمینه کذب است .

حق مدیریت این دسته افراد هم براساس حق مدیریت رئیس دانشگاه تهران محاسبه می‌شود با عنایت به توضیحات فوق هیچگونه تخلفی صورت نگرفته و ادعاهای واهی این زمینه کذب محض بوده و حق پیگیری محفوظ خواهد بود.»حالا باید دید پیگیری نمایندگان مجلس در این خصوص به کجا می‌انجامد و تکلیف این پرونده چه خواهد شد؟ از سوی دیگر آیا فرهنگیان کشور با این توضیحات قانع می‌شوند یاخیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کی باور میکنه دریافتی معاون وزیران زیر 20 تومنه؟
..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی بیشتر از این حرفهاست..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به رامبد جوان گفتند بابت خندوانه روزی 30 میلیون میگیری گفت نه بابا این صحبتا نیست. بعدا معلوم شد روزی 5 میلیون میگرفته
حالا شده قضیه مدیران....
جواد
اگر خبر ندارید ، بدانید که هزینه تهیه جاقبر افزایش یافته بیچاره ها برای خرید قبر به اب و آتش می زنند و برای این که پاسخگوی نکیر و منکر هم باشند برچسب قانون هم به آن اضافه می کنند!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
چرا باید قانون صرفا برای مدیران ستادی وزارت خانه اجرا بشه و زمانی که نوبت به نیروهای صف و مدیران سطوح پایین میسه اب میره و با کمبود بودجه مواجه میشه.
Greece
توی حکمش نوشته بودند پایه 40! یعنی چهل سال سابقه خدمت. الان میخاد بره دکترا برای روز قیامت بگیره؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به اینکه ایشان ۴۰سال سابقه کار دارند وتابحال باید بازنشسته می شدند چرا باید برای ادامه تحصیل از بورس استفاده کنند واقعا البورس والبورس وماادراک ماالبورس
United States
جالبه
شرط سنی برای بورس اعزام به خارج حداکثر ۳۲ سال در زمان تقاضاست! بعدش هم اشتغال همزمان تحصیل و بورس خلاف صریحه......
دانشگاه اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
ای بابا بیست میلیون پیزی نیست
کارانه اساتید علوم پزشکی سربفلک میزاره
تازه این استاد چیزوریها دارن ماهی 10 تا12 میلیون میگیرن
نجومی ب
یر هیات علمی صداش در نمیاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مشکل از جایی پیش میاد که بعضی سازمانها، موسسات علمی و دانشگاهی و ... به صورت هیات امنایی اداره میشن. ...!!!!