سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۲

خاتمی چگونه ۸ میلیارد برای نجات نجفی می‌دهد؟

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 694607
با روی کار آمدن دولت مورد حمایت اصلاحات، سفره مردم کوچک شد و مردم دست به گریبان مشکلات سخت اقتصادی هستند، اما لیدر اصلاح‌طلبان در فکر تهیه ۸ میلیارد تومان برای نجات یک قاتل است؛ یک قاتل هم‌قبیله‎ای.
خاتمی چگونه ۸ میلیارد برای نجات نجفی می‌دهد؟
به گزارش جهان نيوز، با برگزاری اولین جلسه دادگاه «محمد علی نجفی» شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسر دوم خود (میترا استاد)، این پرونده را مجدداً در صدر اخبار قرار گرفت.

در روزهای گذشته، رسانه‌های خبری، گزارش قابل تأملی را منتشر کردند. براساس این گزارش، هم حزبی‌های محمدعلی نجفی و بزرگان اصلاحات با محوریت «محمد خاتمی» به صورت تشکیلاتی و با استفاده ازپتانسیل مهره‌های استانی اصلاح طلب دور جدیدی از فعالیت‌ها را جهت اخذ رضایت از خانواده مرحومه میترا استاد آغاز کرده‌اند.

براساس این گزارش، نزدیکان رئیس دولت اصلاحات که در مرحله اول با فشار و تهدید خانواده مقتول، نتوانستند رضایت بگیرند با بی نتیجه ماندن تلاش‌هایشان جهت سرپوش گذاشتن بر این رسوایی تشکیلاتی و جلوگیری از افزایش تبعات آن برای جریان اصلاحات، در صدد این هستند که با پایمال کردن خون مقتول و سرپوش گذاشتن بر جنایت محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران با واگذاری یک واحد آپارتمان به ارزش تقریبی ۸ میلیارد تومان به اولیا دم (به فرزند میترا استاد) از آنها اخذ رضایت نموده و پرونده این جنایت را مختومه کنند.

خانواده میترا استاد نیز در پاسخ به فرستادگان خاتمی اعلام کرده‌اند جریان اصلاحات ابتدا باید طی یک اعلام عمومی و به صورت رسمی نسبت به اعاده آبرو مرحومه میترا استاد (بابت تهمت‌های زده شده) اقدام نمایند.

«غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران- ۱۹ خرداد ۹۸- در یادداشتی در روزنامه سازندگی با اشاره به بی توجهی سران اصلاحات به تذکرات دلسوزانه نهادهای امنیتی درباره مناسب نبودن شرایط نجفی برای تصدی شهرداری تهران، نوشت: «در واقع اشتباه اصلی نه از شورای شهر تهران که بر عهده احزاب پشتیبان ایشان بود که راهبرد نادرستی را انتخاب کردند. استراتژی این دوستان از آغاز بر دوقطبی‌سازی و مخالف‌خوانی بود و هست و این راهبردی غلط است که در امور سیاسی مبنای عمل را بر تضاد قرار دهیم و فکر کنیم قدرت ما در مخالفت است. در چنین شرایطی بود که به جای بررسی مستندات پرونده مدعیان علیه آقای نجفی در نهادهای معتمد خود یا وجدان خویش، این پرونده را «باج‌خواهی» خواندند و با تمرکز خواست اصلاحات بر شهرداری یک شخص و تعصب بر انتخاب آقای نجفی امکان بررسی آن شایعات بلکه مستندات را حتی از معاون اول رئیس‌جمهور سلب کردند و با تماس‌ها و فشارهای پیاپی در بالاترین سطوح اصلاحات تنها اصلاح ممکن در شهرداری تهران را شهرداری دکتر نجفی خواندند».

کرباسچی در ادامه نوشت: «تاریخ شاهد است که دوستان در جریان داستان بودند و به‌رغم مراجعه خانواده دکتر نجفی به بزرگان اصلاحات ایشان را به این مهلکه انداختند».

شایسته سالاری به سبک اصلاحات!
محمد خاتمی از اصلی‌ترین حامیان نجفی برای انتصاب در شهرداری تهران بود. این در حالی است که در انتخاب نجفی، نه اصل شایسته سالاری مورد توجه قرار گرفت و نه به استعلام‌های نهادهای ذیربط توجه شد.

اساساً اصلاح طلبان با مسئله شایسته سالاری کاملاً بیگانه هستند. چه آنکه به اذعان فعالین اصلاح طلب، لیست امید شورای شهر پنجم تهران و لیست امید تهران برای مجلس دهم- دست پخت های خاتمی- هر دو «در پستوها» و با «خاله بازی» بسته شد.

«سیدمحمود علیزاده طباطبایی» از اعضای شورای منحله اول شهر تهران که اکنون وکیل نجفی در پرونده قتل میترا استاد است- آبان ۹۷- در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفته بود: «افرادی باید در شورای شهر تهران حضور داشته باشند که به مدیریت شهری و چالش‌های پیش روی آن آگاهی داشته باشند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخاب اعضای لیست انتخاباتی خود «خاله بازی» کردند و یک لیست کاملأ سیاسی بستند. در نتیجه بحران‌های مدیریتی در شهر تهران نتیجه خاله بازی است. اصلاح‌طلبان بسیاری از چهره‌های متخصص و متعهد را تنها به دلیل اینکه سهمیه هیچ حزب و گروهی نبودند در لیست خود قرار ندادند و با سهمیه بندی سیاسی لیست انتخاباتی خود را بستند. در شرایط‌کنونی یک جمع صد درصد اصلاح طلب مدیریت شهر تهران را برعهده گرفته‌اند که با هم ناهمگن هستند».

«احمد حکیمی پور» عضو اصلاح طلب شورای شهر اول و چهارم تهران-آذر ۹۷- گفته بود: «اعضای شورای شهر پنجم تهران فاقد تجربه کافی در زمینه مدیریت شهری هستند. به همین دلیل نیز موضوع را ساده فرض کرده‌اند. به همین دلیل نیز زمان زیادی طول کشید تا شرایط مدیریت شهری را درک کنند. هر چند که هنوز هم سوار کار نشده‌اند و نتوانسته‌اند روی برنامه‌ریزی‌ها مسلط شوند».

همچنین روزنامه اصلاح طلب شرق-مهر ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «اینکه نتیجه کار ۲۱ عضو کاملاً یک دست شورای شهر پنجم تهران که با رأیی رکوردشکن انتخاب شدند و با یک دولت و مجلس تقریباً هماهنگ و همراه هم همزمان بوده و طیف وسیعی از افکار عمومی و رسانه‌ها هم با خوش‌بینی به عملکردشان چشم امید داشته‌اند، انتخاب دو شهردار ناموفق و بدعملکرد می‌شود، همان موقعیتی است که گل‌نکردنش از به‌ثمرنشاندنش سخت‌تر بود، اما این بازیکنان با هنرنمایی آن را راهی اوت کرده‌اند».

اتهام مهدورالدم‌ بودن و شائبه پول‌های کثیف/تلاش اصلاح‌طلبان برای پایمال کردن خون «میترا استاد»
همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، اصلاح طلبان با محوریت محمد خاتمی، در پی این هستند که با پایمال کردن خون مقتول و سرپوش گذاشتن بر جنایت محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران با واگذاری یک واحد آپارتمان به ارزش تقریبی ۸ میلیارد تومان به اولیا دم (به فرزند میترا استاد) از آنها اخذ رضایت نموده و پرونده این جنایت را مختومه کنند. همزمان، اتهام مهدورالدم بودن مرحومه میترا استاد که از سوی رسانه‌های این جریان و شخص نجفی نیز در دادگاه مطرح شد، در ادامه همین برنامه برای پایمال کردن خون مقتول است.

نکته قابل تأمل اینجاست که فعالین اصلاحات به هیچ عنوان این خبر را تکذیب نکردند.

اما شائبه بکارگیری پول‌های کثیف در فعالیت‌های جریان اصلاحات به همین مورد ختم نمی‌شود. پیش از این نیز در انتخابات مجلس دهم «الهه کولایی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب که با وجود سوابق کاری و داشتن چهره‌ای سرشناس در جریان اصلاحات از فهرست امید در مجلس شورای اسلامی جامانده بود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آنا» اعلام کرده بود: «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم».

«محمود علیزاده طباطبایی»-وکیل نجفی نیز - دی ۹۶- در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان گفته بود: «من تا شب انتخابات در "لیست امید" بودم اما شب آخر خیلی صریح و واضح به من گفتند که باید هزینه‌های انتخاباتی را پرداخت کنی! ولی من قبول نکردم».

همچنین «فاطمه دانشور» عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم، خبر «لیست فروشی» شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی برای گنجاندن نام وی در لیست امید شورای شهر تهران را رسانه‌ای کرد. پس از آن روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد خبر لیست‌فروشی اصلاح‌طلبان در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران را تأیید و تصریح کرد که «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در این خصوص نقشی کلیدی داشته است.

رسانه‌ای شدن این خبر برای دانشور گران تمام شد و نام وی به طور کلی از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد. چندی بعد از این ماجرا، «فاطمه دانشور» در همایش «دوباره اصلاحات، دوباره امید» خطاب به عارف گفت: «الان بنده را شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید».

نکته قابل توجه اینجاست که «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در واکنش به اظهارات دانشور، به طور تلویحی سخنان وی را تأیید کرد و گفت: «حالا یک کسی رفته به یک خانم محترمی گفته می‌توانید کمک کنید به ستادها که این هم یکی از وظایف اداره کنندگان امر انتخابات است».

منتظر پاسخ هستیم
شورای شهر پنجم تهران و لیست امید مجلس دهم و شهرداری نجفی و البته دولت روحانی از دست پخت‌های خاتمی و جریان اصلاحات است.

سفره مردم کوچک شد اما فعالین اصلاحات و در رأس آن، محمد خاتمی بدون توجه به وضعیت معیشتی مردم، صرفاً به دلیل برآورده کردن خواسته‌های قبیله‌ای و حزبی، برای بزک یک قاتل، پیشنهادی چندمیلیاردی به خانواده مقتول داده است!

مشرق منتظر توضیحات سران اصلاحات درباره خبر پیشنهاد میلیاردی به خانواده مقتول است.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
این هشت میلیارد را جمع می کردند میدادند مهریه اون مرحومه تا این قاتل آدمکشی نشه!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای کرباسچی پاک دست چی میگه این وسط؟! مثلآ خودش گزینه ی خیلی خوبی بود برای شهرداری؟! دیگ به دیگ میگه روت سیاه!
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
درمورد این اخبار واقعیت اینستکه نمی شود اعتمادکرد تا زمان بگذرد
اما این روش بسیارکثیفی است که برای بخشیدن و کم اهمیت دادن به این جرم به مقتوله نسبت های ناروا بدهند درحالیکه ایشان زنده نیست ازخودش دفاع کند
به جناب نجفی و هم پالکی های ایشان باید گفت:
واین تذهبون... به کجا می روید؟!
Germany
كلا بلندپروازي عاقبت خوشي نداره.....
ممد
United States
اصولا طلاق برای این مواقع بهترین تصمیم است.... عجیب است که چرا طلاقش نداده!!!!
Iran, Islamic Republic of
در فجيع بودن عملي كه نجفي انجام داده شكي نيست اما جهان نيوز بعنوان يك رسانه حفظ شان خوانندگان را بايست بكند زيرا مردم دقيقا مطالب را تحليل مي كنند ...در قسمتي امده است رسوايي تشكيلاتي اصلاحات!!!كجاي عمل فردي و شخصي يكنفر رسوايي تشكيلاتي است؟انهم يك موضوع خانوادگي...اگر نجفي از طريق اصلاحات پست مي گرفت و از ان پست سواستفاده مي كرد صد در صد رسوايي تشكيلاتي است اما يك مسئله خانوادگي و شخصي تشكيلاتي نيست.
Iran, Islamic Republic of
گرچه تفکر و اعمال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بخش وسیعی از اصلاح طلبان مطابق با اموزه های اسلام وامام و انقلاب نیست و انها به سمت و سوی تفکرات غربی و لیبرالی چرخیده اند . اما جنایت و اتفاق ناگواری که برای اقای نجفی بعنوان یکی از شخصیتهای بالای اصلاحاتی افتاده ربطی به گرایشات سیاسی ایشان ندارد .مربوط به مسائل خانوادگی و نهایتا انحطاط اخلاقی و شخصیتی ایشان است .که ممکن است خدای نا خواسته برای هر کسی با هر گرایش سیاسی بیفتد . به خداوند پناه میبریم .
امیر
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز قضاوت نکن که این دنیا بازیهای عجیبی برای هر کسی در استین داره ،بترس از روزی که قرعه به نام شما بیافته .
Iran, Islamic Republic of
منبع خبری که شما بع آن استناد کرده اید باید مشخص شود خبرگزاریها، کدام خبرگزاری؟ هرکار برای ترور شخصیت کسی که در قلوب مردم ایران جای گرفته است مذبوحانه و محکوم به شکست است . بنا به آیات قرآن کریم بخشش و گذشت از قصاص بهتر و تاثیر گذارتر است پس اگر تلاشی برای جلب رضایت خانواده مقتول شود بهیچوجه خلاف وجدان، شرع و عقل نیست .
درود بر سید محمد خاتمی بزرگ مردی برای تمام فصول
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقا بترس از روزی که قرعه به نامت بیفتد تیتر زدن کاری ندارد خاتمی اینقدر بزرگ هست و با این تیتر ها بد نام
نمیشود
Iran, Islamic Republic of
چهل ساله سفره مردم کوچک و کوچک و کوچکتر شده دوره احمدی نژاد هم کوچک و کوچکتر شد همه صاحبان دولت بد بودند و اگر رییسی آمده بود به صورت عجیبی این اتفاق نمی افتاد...