سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

قوانینی سخت برای لژیونر شدن فوتبالیست‌ها

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 694592
سردار کمالی گفت: هر فردی که در تاریخ مقرر خود را برای خدمت معرفی نکند، در هر شرایطی وارد غیبت می‌شود.
قوانینی سخت برای لژیونر شدن فوتبالیست‌ها
به گزارش جهان نيوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره وضعیت خدمت سربازی بازیکنان فوتبالی که قبل از ۳۰ سالگی با تیم‌های خارجی قرارداد منعقد می‌کنند و بعد از ۳۰ سالگی به کشور باز می‌گردند، اظهار کرد: این افراد غایب هستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: هر فردی که در تاریخ مقرر خود را برای خدمت معرفی نکند، در هر شرایطی غیبت می‌خورد.

این مقام ارشد نظامی در پاسخ به این سوال که آیا هنگام ورود به کشور برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌شود؟ گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند همان طور که سربازان غایب را دستگیر و به خدمت اعزام می‌کند، با این افراد به همان شکل برخورد کند.

سردار کمالی درخصوص ضرورت ارائه وثیقه برای خروج این افراد از کشور تصریح کرد: هر فردی که به سن ۱۸ سالگی برسد و بخواهد به خارج از کشور تردد داشته باشد، باید ضوابط خروج از ارائه جمله وثیقه را رعایت کند.

گفتنی است؛ خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته شده است و سربازان برای انجام خدمت دوره ضرورت می‌توانند پس از آن اعزام شوند.

همچنین به گفته سردار کمالی؛ این افراد چنانچه به عنوان عضو تیم ملی انتخاب نشوند یا در باشگاه‌های لیگ برتر فعالیت نکنند، حداکثر شش ماه فرصت دارند خود را جهت انجام خدمت دوره ضرورت معرفی کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *