سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۳
۴۵
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

گلوله باران مقرهای تروریست ها در حاشیه مرزهای اقلیم کردستان عراق با ایران/ هلاکت و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌‌ها/ اولین عملیات برون‌ مرزی مهاجر۶ با بمب‌های قائم +فیلم و تصاویر

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 693903
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از گلوله باران مقرهای تروریست ها در حاشیه مرزهای اقلیم کردستان عراق با ایران و هلاکت و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست ها خبر داد.
گلوله  باران مقرهای تروریست ها در حاشیه مرزهای اقلیم کردستان عراق با ایران/ هلاکت و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌‌ها/ اولین عملیات برون‌ مرزی مهاجر۶ با بمب‌های قائم +فیلم و تصاویر
گرو سیاسی جهان نيوز: در پی تحرکات اخیر تروریست‌های تحت حمایت استکبار جهانی در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور ضد امنیت و آرامش ملت ایران، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی اقدام تروریستی روزهای اخیر گروهک های ضد انقلاب و تحت حمایت استکبار جهانی در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور و به شهادت رساندن  شهید سرافراز و دلاور "حاصل احمدی "و دو تن از پاسداران غیور اسلام و تلاش مذبوحانه  در برهم زدن امنیت   استان های آذربایجان غربی و کردستان،  نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه هشدارهای قبلی کشورمان به  اقلیم کردستان عراق مبنی بر جلوگیری از  استفاده گروهک های  تروریستی از مناطق حاشیه مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای  فعال کردن مقرها برای آموزش ، سازماندهی و گسیل تیم های تروریستی در نفوذ از مرز و انجام اقدامات تروریستی و ضد امنیتی در میهن اسلامی ما و بی توجهی و مسامحه در این خصوص  ، از روز چهارشنبه( 19 تیرماه ) مقرهای فعال و محل استقرار و آموزش گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب در این مناطق را هدف قرار داد.

در این عملیات که توسط واحدهای  موشکی ، پهپادی و توپخانه نیروی زمینی سپاه انجام پذیرفت ، مراکز فعال تروریست ها  هدف قرار گرفت  و علاوه بر انهدام آنها ،  شمار  زیادی از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند که اطلاعات تکمیلی متعاقبا به آگاهی ملت شریف ایران رسانده خواهد شد.
 
در اطلاعیه نیروی زمینی سپاه تصریح شده است: با اشراف اطلاعاتی و شناخت دقیق یگان های اطلاعاتی و عملیاتی از نقاط و محل های استقرار تروریست های مزدور، اهداف موردنظر به دقت مورد اصابت قرار گرفته و  مراحل عملیات نیز تصویربرداری و مستند سازی شده است.
 
این اطلاعیه در پایان با پرده برداشتن از تلاش تروریست ها در استفاده ار روستاییان به عنوان سپر انسانی و درخواست مجدد از مردم شریف کردستان عراق مبنی بر فاصله گرفتن از محل های استقرار گروهک های تروریستی و طرد آنان  تاکید کرده است: همانگونه که بارها تصریح شده است، امنیت ملی و حفظ آرامش و آسایش ملت ایران به ویژه مردم عزیز و غیور استان های مرزی خط قرمز نیروهای مسلح کشور بویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و در این خصوص هیچ ملاحظه و مرزی را نمی شناسد و تروریست ها را در هر سوراخی که خزیده باشند به سزای اعمال ننگین و جنایتکارانه شان خواهند رساند، همچنین از اقلیم کردستان عراق انتظار می رود با جدی گرفتن هشدارها و تذکرات جمهوری اسلامی ایران، بیش از این اجازه ندهد سرزمین خود به پناهگاه و محل آموزش، تربیت و سازماندهی تروریست‌ها برای ارتکاب جنایات تروریستی و به مخاطره انداختن امنیت پایدار کشورمان تبدیل شود.

آنچه در این عملیات مهم است استفاده نیروی زمینی سپاه از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌هاست. یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه از جمله یگان‌‌های تازه تاسیس این نیرو است که در مدت زمانی کوتاهی که از زمان تشکیل آن می‌گذرد توانسته است کارایی بالایی از خود نشان دهد.

اولین بار اسفند ماه سال 95 بود که سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از تشکیل یگان پهپادی در این نیرو خبر داد. حدود یکسال بعد و در جریان رزمایش محرم در شمالغرب کشور بود که یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه ظهور و بروز عینی پیدا کرد اما از فعالیت آن چیزی رسانه‌ای نشد.

تا اینکه چندی بعد در بهمن ماه سال 96 با تحویل پهپادهای مهاجر M-6 به نیروی زمینی سپاه قدرت پهپادی نزسا به صورت چشمگیری افزایش یافت.


پهپاد مهاجرM-6‌

پهپاد مهاجرM-6‌ مسلح به بمب قائم با جستجوگر اپتیکی

پهپاد مهاجرM-6‌ مسلح به بمب قائم با جستسجوگر حرارتی

پهپاد مهاجر M-6 که جدید ترین عضو خانواده پهپادهای مهاجر است، یک پهپاد رزمی- شناسایی با برد عملیاتی  2000 کیلومتر است که توانمندی انجام مأموریت‌های شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را با قابلیت اطمینان مناسب، فراهم می‌سازد تا بتوانند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند.

این پهپاد از بمب‌های هوشمند و نقطه زن قائم استفاده می‌کند که در دو نوع با جستجوگرهای اپتیکی و حرارتی تجهیز شده‌اند و مهاجر 6 می‌تواند تا 2 بمب قائم را زیر بال‌های خود حمل کند.

این پهپاد همچنین با استفاده از سامانه اپتیکی پیشرفته می‌تواند در شب و روز و شرایط نامساعد جوی پرواز کرده و به اجرای عملیات بپردازد. از دیگری ویژگی‌های این پهپاد می‌توان به نشست و برخاست آن در باندهای کوتاه اشاره کرد.

تصاویری که از عملیات اخیر سپاه عیله مواضع گروهک های تروریستی در کردستان عراق منتشر شده است نشان می‌دهد که سپاه در این عملیات از پهپادهای مهاجر 6 خود که در اختیاز یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه است استفاده کرده است.

پس از موشک باران مواضع حزب دموکرات کردستان عراق در سال گذشته که پهپادهای نیروی زمینی سپاه در آن عملیات نقش شناسایی را ایفا کردند، این نخستین مرتبه است که نیروی زمینی سپاه در یک عملیات برون مرزی، پهپادهای خود را در نقش رزمی بکار گرفته و تصاویر منتشر شده از این عملیات نشان می‌دهد که پهپادهای مهاجر با استفاده از بمب‌های قائم به دقت اهداف مود نظر را مورد اصابت قرار داده‌اند.

در ادامه تصاویری از عملیات پهپادی نیروی زمینی سپاه را ببینید:


پهپاد مهاجرM-6‌ در عملیات اخبر سپاه

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر 6

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر 6

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر 6

بهره‌برداری از توپخانه لیزری سپاه
آنچه که در فیلم منتشر شده از این عملیات به چشم می‌خورد، استفاده از توپخانه کششی 155 میلیمتری HM 41 و توپخانه موشکی گراد برای هدف قرار دادن مقرهای تروریست‌ها است.


اما در بخش دیگری از تصاویر منتشر شده از این عملیات، اصابت دقیق گلوله‌های توپخانه‌ای به مقرهای تروریست‌ها به چشم می‌خورد که حکایت از عملیاتی شدن یکی دیگر از دستاوردهای دفاعی کشور یعنی لیزری شدن گلوله‌های توپخانه سپاه دارد.

پیش از این در مقاطع مختلف توسط فرماندهان نیروهای زمینی ارتش و سپاه و سایر فرماندهان نیروهای مسلح سخن از نقطه زنی توپخانه‌ و استفاده از مهمات هدایت شونده در رزمایش‌های مختلف ارتش و سپاه گفته شده بود، و حتی سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش مهمات برتر این نیرو گفته بود: استراتژی‌ها بر مبنای هر بمب یا هر موشک برای یک هدف است و امروز ما شاهدیم که توپ‌های ما با استفاده از گلوله‌های کراسنوپل که با لیزر هدایت می‌شوند نقطه‌زن شده‌اند و ما به سمت همین دکترین هر گلوله، بمب یا موشک برای یک هدف حرکت می‌کنیم.

گلوله های کراسنوپل (Krasnopol)، در حقیقت نوعی از مهمات و پرتابه‌هایی هستند که با استفاده از فناوری لیزر به سمت اهداف هدایت می‌شوند.



مکانیزم عملکرد گلوله‌های هدایت شونده توپخانه‌ای
به نظر می‌رسد که گلوله‌های توپخانه‌ای هدایت شونده، احتمالا در عملیات علیه مواضع تروریست‌ها برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفته است.

پیش تر گلوله‌های 155 میلیمتری هدایت شونده بصیر بعنوان مهمات هدایت لیزری توپخانه‌ای در ایران ساخته و رونمایی شده بود. این گلوله طول حدود 130 سانتی‌متر دارد و در بدنه استوانه‌ای خود از سطوح کنترلی پایدار کننده استفاده می‌کند.


گلوله هدایت شونده بصیر
کنترل بصیر با استفاده از باله‌هایی است که بر روی قسمت ابتدای بدنه آن نصب شده است که در علوم هوافضا به آنها «کانارد» گفته می‌شود که پس از شلیک باز شده و به سمت هدف، گلوله را هدایت خواهد کرد.

هدف گیری در توپخانه‌های لیزری اینگونه‌است که با استفاده از یک تابنده لیزر که این تابنده میتواند زمینی یا هوایی (استفاده از پرنده های بی سرنشین یا با سرنشین برای هدفگذاری) باشد، پرتو لیزر به هدف تابانده می‌شود و گلوله پس از شلیک، رد لیزر را که بر روی هدف به صورت مخروطی 3 بعدی خواهد بود دنبال کرده و در آن محل اصابت خواهد کرد.

استفاده از گلوله‌های هدایت شونده توپخانه میتواند علاوه بر اینکه از اتلاف زمان، هزینه و شلیک گلوله های زیاد برای انهدام یک هدف جلوگیری می‌کند، باعث افزایش توان رزمی و تاکتیکی نیروهای مسلح خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
برای رزمندگان ایرانی فرق نمی کند متجاوز ، پهپاد تروریست های آمریکایی باشد یا گروهک های تحت حمایت آنها ، همگی نابود می شوند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
ولی کاش فتنه گران، اختلاس گران، مدیران نفوذی و فاسد و نجومی بگیر و امثالهم هم نابود می شدند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت، دست مریزاد
انّ حزب الله هم الغالبون، انّ وعد الله حق
عبداله کارگرفرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما حرف ندارین دست همگیتون رو می بوسم خدا قوت قهرمانان ..
رسول
Iran, Islamic Republic of
اینکار بارها انجام شده و بیفایدس باید طی یک ضرب الاجل خواستار اخراج اینها از اقلیم شوند....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
Iran, Islamic Republic of
باید به سران اقلیم تفهیم شود که به فعالیت این از خدا بی خبران پایان دهند و الا خود سران اقلیم گوشمالی داده شوند این عادلانه ترین روش مبارزه است و کارایی آن هم بیشتر است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و متجدانش از تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ازتروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق و حامیانشان انتقام می گیریم
Iran, Islamic Republic of
انگلیس و متجدانش از تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند.
Romania
الله اکبر
Iran, Islamic Republic of
اونی که منفی دادی
و تو کوچکتر و ضعیف تر از هر چیزی
دیده بان
اونی که منفی داده از تیرانای آلبانی منفی داده و فکر می کنه مریم رجوی از خدا بزرگتره ( نعوذ بالله )
Iran, Islamic Republic of
الله‌اکبر الله‌اکبر
تروریست‌ها‌ی مزدور بیگانه باید بداند اگر یکی‌ بزنند هزاران‌تا می‌خورند‌ دیگر زمان مسامحه‌ با آنها بسر‌ رسیده‌ است باید هزاران‌ کیلومتر از مرزها‌ی ایران‌ دور شوند‌ چون خطر هر آن بیخ‌گوش‌ آنهاست
Iran, Islamic Republic of
آنان که منفی می‌دهند یا تروریستند‌ و یا حامیان تروریست‌ها
Iran, Islamic Republic of
خود اسرائیل هم که تشریف ببرند باز هم در تیررس موشک های سپاه عزیز است.
مگر اینکه بروند قاره آمریکا که دیگر بدرد هیچ کاری نمیخورند . بالاخره تروریست جیره مواجب بگیر باید نزدیک مرزهای ایران باشد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
حضور نیروهای خارجی به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2003 تاکنون در اقلیم کردستان عراق و دیگر شهرهای عراق فقط به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریست ها بوده است، نه مبارزه با تروریسم
Iran, Islamic Republic of
تروریست های ارتش آمریکا را نیز باید گلوله باران کنیم.
Iran, Islamic Republic of
گلوله باران مقرهای تروریست ها در حاشیه مرزهای اقلیم کردستان عراق، پیامی به آمریکا و انگلیس است.
Iran, Islamic Republic of
اگرآمریکا اقدامی علیه ایران انجام دهد همه پایگاه های آمریکایی درمنطقه خاورمیانه محو خواهد شد.
می توانیم پایگاه های امریکایی را در منطقه تخریب کنیم
Iran, Islamic Republic of
گروهک های ضد انقلاب ازسال 1357 تاکنون و تحت حمایت استکبار جهانی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
موشک جدید ایران در7 دقیقه به اسرائیل می رسد.
Iran, Islamic Republic of
هیچ کشوری نمی توان برای مردم ایران شرط و شروط تعیین کند.
United Arab Emirates
حالا که به برکت برجام شرط و شروط تعیین میکنند. علی برکت ا..‌.
Iran, Islamic Republic of
اگر سپاه و ارتش را نداشتیم به چی افتخار میکردیم !!!؟
United States
به اسلام و ایمان و اعتقادمان
به تاریخ سراسر مردانگی مان
البته همین تاریخ را هم غیور مردان انقلابی مسلمان و معتقد خلق کرده اند.
سپاه و ارتش دو نام هستند. حتی اگر این اسامی هم نبودند مردان مرد این خطه افتخار آفرینی میکردند. ...
Iran, Islamic Republic of
بله این دو نیرو مایه افتخار هستند ولی ما در زمینه اقتصاد و صنعت که در دست دولت است وضعیت مناسبی نداریم
Iran, Islamic Republic of
به برجام افتخار میکردیم چون برای ما سیب و گلابی آورده و مانند آفتاب عالمتاب است و خیلی چیزهای دیگر.
United Arab Emirates
حضرت روح الله فرمودند: اگر سپاه نبود کشور نبود.
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
اینه داداش
Iran, Islamic Republic of
جهان چی شد یکهو موضوع استیضاح زنگنه فراموش شد؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آسیاب به نوبت
رسول
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ایران در پاسخ به آمریکا و انگلیس گلوله باران مقرهای تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش در حاشیه مرزهای اقلیم کردستان عراق با ایران/ هلاکت و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌‌ها/ اولین عملیات برون‌ مرزی مهاجر۶ با بمب‌های قائم +فیلم و تصاویر
Iran, Islamic Republic of
آخه این تروریست ها چی فکر میکنن که علیه ایران کار تروریستی میکنن؟ خودکشی میکنن
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خدا قوت برادر مدافع حریم کشور
دستمریزاد !
دشمن ، دشمن است . چه در جنگ نرم چه در رویایی مستقیم .
ای کاش روزی دیپلماتهای ما هم متوجه این امر شوند که خاصیت دشمن لطمه وضرر زدن است واز دشمن نتوان صلح وسازش را بدست آورد وکاری چون دلاورمردان مسلح کشور انجام دهند ودشمن را دشمن فرض کنند.
خدارو شکر فرماندهی کل قوا دست دولت نیست!...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
گلوله بزنی ! توپ می خوری! یکی را شهید کنی ! کل چادر خوابتو بر هوا می کنیم! خودرو بزنی با کتیوشا به سراغت می آییم حتی اگر در سوراخ موش پنهان شوی ای مزدور تروریست!
Iran, Islamic Republic of
دیگرامریکا دربین دوستانش ابهتی ندارد شیرمردان ایران ابهتش راشکستند مزدورانش بایدبدانند دیگر جایی وچیزی برای عرض اندام ندارندداعش چی شد کجاست
Iran, Islamic Republic of
از صالحي و اون قسم هاي جلاله اش خبري نيست ....!!
نادر
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مهم است
Iran, Islamic Republic of
ماشاءالله حزب الله
احمد
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله به سباه باعث افتخار و عزت ملت هستند خدا حفظشان کند