يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۴

عامل شهادت امام جمعه کازرون به قصاص محکوم شد

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 692828
در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل امام جمعه کازرون قاتل به قصاص محکوم شد.
قاتل امام جمعه کازرون به قصاص محکوم شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل امام جمعه کازرون به صورت غیرعلنی از ساعت ۹ و ۴۱ دقیقه صبح امروز چهارشنبه دوازدهم تیرماه ۹۸ در شیراز آغاز شده و این پرونده در حال رسیدگی است.

قاضی حسین رجایی نیا قضاوت این پرونده را به عهده دارد. این دادگاه با حضور متهم و وکیل مدافع او و همچنین اولیاء دم و با حضور رییس و مستشاران شعبه اول آغاز و پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان وارد رسیدگی شد.

در متن کیفرخواست نماینده دادستان با اشاره به اقرار صریح متهم و اظهارات شهود تقاضای مجازات متهم را از دادگاه مطرح کرد و ر ادامه این جلسه دادرسی محمدحسن خرسند، فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمين خرسند، با حضور در جایگاه ویژه، از دادگاه تقاضای قصاص کرد و پس از وی وکیل مدافع شکات پرونده نیز از طرف سایر اولیاء دم بر تقاضای قصاص موکلین خود تأکید کرد.

پس از آن ریاست دادگاه با فراخواندن حمیدرضا درخشنده، متهم پرونده، به جایگاه به ثبت اظهارات وی پرداخت و در همان ابتدا، متهم با پذیرفتن اتهام وارده ضمن ابراز ندامت، از اولیاء دم حاضر در دادگاه تقاضای بخشودگی کرد.

وی با اعتراف به اینکه پیش از این نیز قصد ارتکاب چنین کاری را داشتم و در لحظه آخر منصرف شدم، گفت: در شب حادثه زمینه را برای اجرای قصد خود فراهم دیدم.وی در انتهای دفاعیات خود در پاسخ به دادگاه مبنی بر اینکه آیا از عمل خود پشیمان هستید صراحتاً پاسخ داد: «بله پشیمان هستم و اشتباه کردم.»

در ادامه وکیل تسخیری متهم به دفاع از موکل خود پرداخت و مطابق وظیفه قانونی برای موکل، ضمن دفاع، از اولیاء دم برای موکل خود تقاضای عفو کرد.در ادامه دادگاه با اعلام تنفس وارد مشورت شد و در پایان پس از گرفتن آخرین دفاع متهم رأی دادگاه مبنی بر قصاص در محل ارتکاب جرم صادر و به صورت حضوری به متهم و وکیل مدافع او ابلاغ شد.

تحقیقات پرونده شهادت امام جمعه کازرون به صورت فوق العاده در دادسرای کازرون انجام شده و کیفرخواست این پرونده نیز صادر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"ولکم فی القصاص حیات یا اواوالباب "حکمت قصاص نجات زندگی انسانهاست
Iran, Islamic Republic of
اعدام کنید این کثافتو.
Iran, Islamic Republic of
با تحریک یک مشت آدم روانی و مزدور غرب پرست
یک آدم احمق بی ارزش تحریک میشه و میره یک شخص صاحب علم و اخلاق و ارزش رو به شهادت می رسونه
صد بار هم این قاتل اعدام بشه باز خسارت ناشی از شهادت این امام جمعه محترم جبران نمیشه
بنابراین لازمه ضمن اعدام این قاتل ، ریشه برخی تفکرات باطل قاتل پرور رو خشک کرد
جریان هایی که در فضای مجازی براحتی در حال یارگیری هستن
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
کسی که یک روحانی را که دعوای شخصی با او نداشته است به قتل میرساند ، محارب با اسلام شناخته میشود و مفسد فی الارض است و باید اعدام گردد. لذا قابل عفو توسط اولیاء دم نیست و حکم او اعدام است.