يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

رئیس‌جمهور تونس از بیمارستان مرخص شد

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 692653
فرزند «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور تونس گفت که پدرش از بیمارستان مرخص شد و تا چند روز دیگر فعالیت خود را ازسر می‌گیرد.
رئیس‌جمهور تونس از بیمارستان مرخص شد
به گزارش جهان نيوز، حافظ فرزند قائد السبسی گفت که پدرش دیشب بیمارستان نظامی را ترک کرده و حال وی مساعد است و تا چند روز دیگر فعالیتش را ازسر می‌گیرد.حافظ که ریاست کمیته مرکزی حزب «نداء تونس» را بر عهده دارد، افزود که ما بایستی از تمامی اتفاقاتی که چند روز پیش افتاد، درس عبرت بگیریم.

السبسی ۹۳ ساله پنجشنبه گذشته به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود.پنجشنبه گذشته همچنین وقوع دو انفجار پایتخت تونس را لرزاند و طی آن یک نفر کشته و هشت نفر نیز زخمی شدند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، حافظ در این باره نیز گفت که «پس از این حوادث اکنون ما فرصت جدیدی برای کنار گذاشتن اختلافات سیاسی با همه طرف‌ها و اولویت دادن به منافع کشور داریم».

برخی فعالان تونسی نیز با ایجاد هشتگ «حقنا نعرفو» (حق ماست که بدانیم) از مسئولان تونس خواستند درباره وضعیت جسمانی السبسی و اینکه چه تأثیراتی بر فعالیت‌های وی به عنوان رئیس‌جمهور خواهد داشت، شفاف‌سازی کنند.

تونس اکنون با معضل عدم وجود دادگاه قانون اساسی به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی در صورت وجود خلأ در منصب ریاست‌جمهوری مواجه است و حال آنکه این کشور برای برگزاری انتخابات در سال جاری آماده می‌شود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *