سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

۵۴ باند فعال سرقت در تهران منهدم شد

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 692311
رئیس پلیس پایتخت از بازداشت ۲۴۷ سارق حرفه‌ای در دومین مرحله از طرح "کاشف" خبر داد و گفت: سارقان در قابل ۵۴ باند فعالیت می‌کردند.
۵۴ باند فعال سرقت در تهران منهدم شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای دومین مرحله از طرح "کاشف" در سال 98 (دستگیری مجرمان حرفه‌ای و باندی) با اشاره به بازداشت 247 سارق حرفه‌ای در این مرحله از طرح گفت: این سارقان در قالب 54 باند اقدام به فعالیت می‌کردند.

رئیس پلیس پایتخت از انهدام 16 باند سرقت به عنف، زورگیری و گوشی‌قاپی خبر داد و تصریح کرد: 16 باند سرقت منزل، اماکن و مغازه همچنین 10 باند سرقت خودرو، موتورسیکلت، لوازم داخل خودرو و 5 باند جعل و کلاهبرداری در این طرح منهدم شدند.

وی با اشاره به انهدام 3 باند سرقت مسلحانه پیش از هرگونه اقدام، تصریح کرد: از 247 سارق بازداشت شده، 131 نفر از آنها سابقه‌دار هستند، اما زندان برای آنها متنبه‌کننده نبود و برخی از این باندها کمتر از 48 ساعت پس از خروج از زندان مجددا سرقت را شروع کرده بودند.

رحیمی افزود: در مجموع این سارقان تاکنون به 845 مورد سرقت به عنف و زورگیری و 1345 فقره سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت به انهدام چند باند مطرح در دومین مرحله از طرح کاشف اشاره کرد و گفت: باند سارقان نیسان، با بیش از 100 فقره سرقت نیسان در این طرح متلاشی شد، سارقان نیسان‌ها را از مناطق جنوبی تهران سرقت کرده و به شهرستانهای جنوبی کشور از جمله شهرستان سرباز انتقال می‌دادند. همچنین سارقان زورگیری که در تهران، اسلامشهر و برخی مناطق جنوبی تهران اقدام به زورگیری می‌کردند در این طرح متلاشی شدند.

رحیمی با اشاره به انهدام باند سرقت موتورسیکلت و اعتراف سارقان به 150 فقره سرقت، خاطرنشان کرد: در دومین مرحله از طرح کاشف باند متجاوزان به عنف که در چند مورد تعدی و تعرض به خانم‌ها را داشتند منهدم شده و این افراد غالبا در غرب،  مرکز و جنوب تهران فعال بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
54 باند متلاشی شد؟!!!
یعنی تعدادی هم متلاشی نشده هنوز!
چه خبره تو تهران؟!
چرا برخورد قاطعی نمیشود؟