چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱
۸

زیباکلام: شورای نگهبان همه را گناهکار می‌داند

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 690635
به گزارش جهان نيوز، تابناک نوشت: صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در مصاحبه‌ای گفت: اگر آمریکا به خاک کشورم حمله کند، دیگر دنبال نظریه‌پردازی نیستم، اسلحه دست می‌گیرم و مقابل آمریکا از کشورم دفاع می‌کنم. منظور من این نیست که نظارت شورای نگهبان نباشد. انتقادم در جزییات است. قانون به شورای نگهبان می‌گوید که اگر فردی ردصلاحیت می‌شود، دلیل این رد صلاحیت با صراحت بیان شود. این، اتفاقی است که امروز رخ نمی‌دهد. نظارت شورای نگهبان، به این بدل شده که انسان‌ها گناهکارند، مگر این‌که خلاف آن ثابت شود و در این فرآیند نگاه‌های سیاسی غلبه پیدا کرده است. مسأاله اساسی بعد از اصلاح قانون انتخابات، پاسخگویی است که متأسفانه بسیار ضعیف شده. بخش‌های عمده‌ای از نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر اعمال و رفتارشان پاسخگو نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
استاد درست می فرمایی ولی آنهایی که با عهدو عیال ومال ومنال .... کجا در می روند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
کلام زیبا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی، بر خلاف ادعای جناب ایشان و خیلی از سیاست ورزان مخصوصا اصلاح طلبان، بناگذاری بر اصل برائت غلط است. باید صلاحیت احراز شود و صلاحیت امانتداری رای مردم، یک شرط ایجابی است که احراز آن لازم است....
Iran, Islamic Republic of
کاش بقیه کامنت رو سانسور نمیکردید. چون کاملا و بطور واضح ضرورت احراز صلاحیت برای کسب مقامات عمومی و امانتداری رای مردم بیان شده بود.
خلاصه اینکه همه مردم برای امر خیر ازدواج، بنا را بر برائت خواستگار قرار نمیدهند بلکه در پی احراز شرایطی هستند که مورد نظرشان است.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
... لطف ساکت !!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عمو زنجیرباف.....................بله!