سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
کدخدایی در نشست خبری :

«حمایت از کالای ایرانی» قانون شد

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 690362
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق بررسی شورای نگهبان، عدم مغایرت «طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» با قانون اساسی و شرع مقدس اعلام شد.
«حمایت از کالای ایرانی» قانون شد
به گزارش جهان نيوز، عباسعلى کدخدایى امروز (شنبه ۲۵ خردادماه )در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: طبق بررسی شورای نگهبان، عدم مغایرت «طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» با قانون اساسی و شرع مقدس اعلام شد.

وی با اشاره سایر مصوبات شورای نگهبان تاکید کرد: همچنین عدم مغایرت «لایحه حفاظت از خاک» با توجه به اصلاحات انجام شده، با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی پیرامون ساخت مستندی در رابطه با این شورا گفت: خانم آهنگرانی همراه با یکی دیگر از همکاران آقای کریمی مستندی را تهیه می‌کردند و در جریان این مستند مصاحبه‌ای با بنده داشتند. در این جریان این مصاحبه ما اعلام کردیم چون شورا وظایفش را انجام می‌دهد، نگرانی ندارد؛پیشنهاد کردیم خانم آهنگرانی به صورت سمبلیک ناظر ما در انتخابات باشد.

کدخدایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نظارت هر چه بهتر این شورا در انتخابات و توجه به فاکتورهایی همچون فساد مالی و اخلاقی و عدم مقابله جدی با اصل نظام از سوی نامزدها، بیان داشت: این شورا همین معیارها را مد نظر داشته است.

موضوعاتی از جمله عدم فساد مالی و اخلاقی در قانون انتخابات و همچنین عدم ضدیت با نظام در چارچوب‌های نظام سیاسی موجود است ، بنابراین این موضوع مطلب جدیدی نیست.

وی تصریح کرد: ما این سه شرط را - فساد مالی و اخلاقی و عدم مقابله جدی با اصل نظام - در مصاحبه‌های خود اعلام کردیم و باید بگوییم که ملاک و معیار برای شورا قانون است و به جز قانون در انتخابات آتی حرکتی نخواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه شما گفتید راه تخلف در قوانین انتخابات باز است و برای کمتر شدن این تخلفات چه پیشنهاداتی دارید، بیان داشت: این درد قدیمی ماست. قانون انتخابات یک قانون کارآمد و مطابق با نیازهای ما نیست و تلاشی هم صورت گرفت تا این قانون اصلاح شود اما نهایتا به نتیجه‌ای نرسید. امیدواریم اصلاح قانون انتخابات در مقطعی انجام شود.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *