دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۰

کدام محصولات در بازار ایران تراریخته است؟

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب: 688774
کدام محصولات در بازار ایران تراریخته است؟
به گزارش جهان نيوز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نه تنها ملون بلکه هیچ نوع میوه تراریخته‌ای در بازار کشور وجود ندارد.

درباره سلامت میوه ملون اظهار کرد: مدتی است که اخبار و شایعه‌هایی مبنی وجود میوه‌های تراریخته در بازار کشور از جمله ملون در فضای مجازی منتشر می‌شود. این شایعات ملون را میوه‌ای جدید، تراریخته و سرطان‌زا معرفی می‌کنند.
 
وی بیان‌ کرد: همانند بسیاری از اخبار در فضای مجازی، این خبر هم صحت ندارد. هیچ ملون تراریخته‌ای در بازار مصرف کشور‌های دنیا از جمله ایران وجود ندارد  و خانواده‌ها می‌توانند نسبت به سلامت این میوه و سایر میوه‌های موجود در بازار اطمینان داشته باشند.
 
ولایی تاکید کرد: تعداد و نوع محصولات تراریخته موجود در بازار جهانی کاملا شناخته شده‌اند و فروش این محصولات به طور مداوم  رصد می‌شود؛ عمده‌ترین محصولات تراریخته شامل سویا، ذرت، کلزا و پنبه هستند که اغلب برای استفاده در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و کم تر شاهد وجود آن‌ها در محصولات غذایی هستیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآوری کرد: محصولات تراریخته فقط در برخی از کشور‌ها و آن هم در سطح بسیار محدود ارائه می‌شوند؛ محصولات تراریخته‌ای مانند سیب زمینی، یونجه پاپایا یا همان خربزه درختی و چغندر قند هم در برخی کشورها کشت می‌شود، اما  همانگونه که اشاره شد در سطح محدود توزیع می‌شود و بیشترین مصرف را در داخل خود کشور‌ها دارند.
 
محبی/

وی با تاکید بر تراریخته نبودن محصولات موجود در بازار تصریح کرد: در کشور ما تنها محصولات تراریخته موجود ذرت دامی، کلزا و سویا  هستند؛ نه تنها ملون بلکه هیچ نوع میوه تراریخته‌ای در بازار کشور وجود ندارد و می‌توانید از سلامت این میوه‌ها اطمینان داشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سعی می کنم باور کنم حرفهای این آقا را
Iran, Islamic Republic of
کدام محصولات در بازار ایران تراریخته است؟ +لیست
پس لیستش کو؟
Iran, Islamic Republic of
از کجا باور کنیم که محصولات تراریخته در بازار وجود ندارد؟ چه شخصی یا کدام سازمان تضمین میدهد که در صورت نقض آن در قوه قضائیه پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
مگر بجز ترا ريخته محصول ديگري داريم جان مردم كيلوي چند
Iran, Islamic Republic of
...
hamid
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
راست میگه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سویا که مواد غذایی نه صنعتی
سید محمد کاظم
Iran, Islamic Republic of
سلام
کاش کارشناس میفرمودند که ملون از چه ریشه ای هست و چگونه پدید آمده. اصلاح نژاد شده؟ دستکاری ژنتیکی شده یا...؟
بنده مطالعه کردم گفته شده در اسرائیل با کار کردن بر روی طالبی معمولی به دست آمده
والله العالم
Iran, Islamic Republic of
کلزا و سویا و ذرت و کنجد همگی مواد اولیه برای روغن های مایع و جامد هستند