سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۹
۵۷

آقای علی عسگری، اشتباه «عزل» کردید +جزئیات

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 688080
برکناری جواد رمضان‌نژاد از آن تصمیمات عجیب بود! مدیر شبکه پنج در هنگام پخش زنده چه کاری می‌توانسته بکند که حال باید برکنار شود؟!
آقای علی عسگری، اشتباه «عزل» کردید +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، هفته گذشته، کلیپی از یک مراسم مذهبی در فضای مجازی منتشر شد که بازنشر اظهارات یک مداح در پوشش برنامه زنده تلویزیونی بود. در این کلیپ به برخی مقدسات اهل سنت توهین شده بود. انتشار این مدل توهین‌ها از رسانه ملی سابقه نداشته است و همین موضوع باعث بروز انتقادهای گسترده‌ای نسبت به اهمال‌کاری مدیران رسانه ملی شد تا حدی که فراکسیون اهل سنت مجلس در نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار ورود به این موضوع شدند. بعد از این اتفاق شبکه پنج سیما در اطلاعیه‌ای با محکوم کردن گفتار در تضاد وحدت یک مداح، از برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی کرد و تاکید داشت که حتما برخورد قاطع با تمام افرادی که در این اتفاق نقش داشته‌اند، صورت می‌گیرد.

البته بعد از این اقدام مدیر شبکه پنج سیما، مرتضی میرباقری، معاون سیما وارد عمل شد و از توبیخ مدیر شبکه و اخراج مدیر پخش، ناظر پخش و تهیه‌کننده برنامه موهن خبر داد.

معاون سیمای رسانه ملی گفت: «بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی همواره رسانه ملی در مسیر احترام به مقدسات اهل سنت به‌ویژه احترام به خلفای راشدین و ‌ام‌المومنین عایشه حرکت کرده است و آن را افتخاری برای خود می‌داند و متاسفانه این اتفاق تاسف‌بار نیز از اراده شبکه و مدیران آن خارج بوده و عاملش فردی است که بدون هیچ‌گونه هماهنگی و به صورت ناگهانی از آنتن زنده سوءاستفاده کرده و مطالبی نامربوط و خلاف محور وحدت اسلامی بیان کرده است.» سیدمرتضی میرباقری با بیان اینکه سازمان صداوسیما همواره در مسیر وحدت امت اسلامی حرکت کرده و بیان هرگونه مسائل اختلافی میان شیعه و سنی را سمی مهلک می‌داند، افزود: «رسانه ملی علاوه‌بر شکایت از این فرد در محاکم قضایی مدیر و تهیه‌کننده برنامه و ناظر پخش را اخراج و مدیر شبکه پنج و مدیر پخش شبکه را هم توبیخ کرده است تا دیگر شاهد چنین وقایع تاسف‌باری نباشیم.»

بعد از انتشار خبر توبیخ مدیر شبکه پنج سیما بود که مولوی عبدالحمید ‌اسماعیل‌زهی، امام‌جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توهین آشکار به صحابه پیامبر(ص) اظهار داشت: «عذرخواهی مدیر شبکه پنج، برکناری عوامل برنامه‌ای که در آن به صحابه توهین شد و واکنش‌های علمای بزرگوار و نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی و اقدام دادستانی مبنی‌بر اعلام جرم علیه این مداح هتاک، قابل تقدیر هستند. بنده ضمن محکوم کردن این اقدام تفرقه‌افکنانه، از صداوسیما و سایر نهادها می‌خواهم نسبت به نفوذ افراد تندرو که مصداق «شیعه انگلیسی» هستند، هوشیار باشند و اجازه ندهند وحدت ملی و مذهبی ما بازیچه دست چنین افراد هتاک و متعصبی قرار بگیرد.»

اصلاح اشتباه، شکل دیگری گرفت
بر پایه گزارش فرهیختگان، واضح است اتفاقاتی که حین پخش زنده این مراسم مذهبی، صورت گرفته بود خارج از خواست و برنامه‌ریزی مدیران شبکه پنج سیما بوده است و تا حد توبیخ مدیران این شبکه، سنجیده و به اندازه به نظر می‌رسید، به‌گونه‌ای که مولوی‌عبدالحمید اسماعیل‌زهی از عذرخواهی مدیر شبکه پنج سیما و اقدامات صورت گرفته، تقدیر و تشکر کرد و گویا نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس هم نسبت به اصلاح این اشتباه سهوی، رضایت داشتند. اما از یک جایی به بعد گویا اصلاح این اشتباه سهوی، شکل دیگری به خود گرفت.

بعد از اعلام خبر توبیخ مدیر شبکه پنج سیما، روابط‌عمومی رسانه ملی از تصمیم جدی‌تری درخصوص این موضوع که گویا تمام‌شده به نظر می‌رسید، خبر داد و اعلام کرد: «جواد رمضان‌نژاد، مدیر شبکه پنج سیما به‌دستور عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما از کار برکنار شد. اقدامی بی‌سابقه که کمتر در رسانه ملی شاهد آن بودیم.»

علی‌عسکری در دستوری به مرتضی میرباقری معاون سیما، تصریح کرد: «با توجه به قصور صورت‌گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علمای بزرگوار اهل‌سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند.»

این اقدام رئیس رسانه ملی با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی همراه شد. جواد رمضان‌نژاد ازجمله مدیران جوان سازمان صداوسیماست که از مدت حضورش در مدیریت شبکه پنج سیما اقدامات موثری انجام داده است.

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درصفحه توئیتر هم از جواد رمضان‌نژاد، مدیر برکنار شده شبکه پنج سیما دفاع کرد و با ابراز تاسف از برکناری این مدیر شبکه نوشت: «برکناری جواد رمضان‌نژاد از آن تصمیمات عجیب بود! مدیر شبکه پنج در هنگام پخش زنده چه کاری می‌توانسته بکند که حال باید برکنار شود؟! رمضان‌نژاد از رویش‌های جوان مومن حزب‌اللهی صداوسیما بود که پله‌پله بالا آمد و به مدیریت شبکه پنج رسید و امروز قربانی شد.»

البته رضوی تنها به دفاع از رمضان‌نژاد اکتفا نکرد و در توئیتی دیگر و در حمله‌ای تند به مرتضی میرباقری معاون سیما نوشت: «آقای میرباقری به علت خطاها، کم‌کاری‌ها، تصمیمات اشتباه و پرهزینه، بی‌دقتی در انتخاب عوامل برنامه‌ها و... که همگی تاثیر بسزایی در ریزش مخاطب هم داشته، تا به حال چند دفعه باید از معاونت سیما برکنار می‌شدند، اما امان از پشتیبانی‌های بی‌مورد از این پیرِ مدیران خسته.»

حمله تند رضوی به میرباقری واکنش ابراهیم داروغه‌زاده از مدیران سابق صداوسیما را نیز به همراه داشت. او در صفحه توئیترش نوشت: « حمایت از آقای رمضان‌نژاد مدیر شبکه پنج سیما که به نیکنامی مشهور هستند خیلی خوب است اما چرا باید به این بهانه به مدیرانی که سال‌ها با خون‌دل و به‌رغم سختی‌های بسیار در حوزه فرهنگ خدمت کرده‌اند بی‌احترامی کنید و آنها را پیرمدیران خسته خطاب کنید؟»

صداوسیما در چندماه گذشته با حجم زیادی از انتقادها مواجه بوده است که دامنه این انتقاد کردن از مطبوعات گرفته تا هشدار مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب گسترده شده است. بخش مهمی از این انتقادها به مدیران بالادستی رسانه ملی باز می‌گردد که در تصمیمات خود، پای اسپانسرها، ستاره مربع‌ها و مسابقه‌های شبیه بخت آزمایی را به تلویزیون باز کرده‌اند. یکی از فرض‌هایی که در مورد اقدام اخیر رئیس سازمان صداوسیما در برکناری مدیر شبکه پنج سیما مطرح می‌شود، پرت کردن حواس‌ها نسبت به این مدل انتقادهاست. اگرچه با این اقدام رئیس رسانه ملی این مطالبه به صورت جدی‌تری می‌تواند مطرح ‌شود  که وقتی یک اشتباه سهوی باعث برکناری مدیر یک شبکه می‌شود، پس در مورد اشتباهاتی که به کرات در یک سال اخیر در واحد بازرگانی سازمان صداوسیما صورت گرفته است، باید اقدام عاجلی همچون برکنار شدن مدیرکل بازرگانی صداوسیما نیز صورت بگیرد. با این شیوه جدید مدیریت و اصلاح امور به خاطر انتقادهایی که به دفعات درخصوص ضعف سریال‌ها و مجموعه‌های نمایشی این سال‌های تلویزیون مطرح شده است یا به‌خاطر پررنگ شدن حضور مجری سلبریتی‌ها، یا حتی به خاطر نفوذ مافیای موسیقی که پای چهره‌های مبتذل موسیقی را به تلویزیون باز کرد، باید مدیرانی همچون مرتضی میرباقری معاون سیما هم برکنار شوند تا راه برای ورود مدیران مستعد باز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا برای بنده هم این سوال بود که در برنامه زنده اگر کسی مطلب خلافی گفت این چه ربطی به مدیر شبکه دارد؟؟
شیعه و سنی برادرند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای عبدالحمید اسماعیل زهی ، عامه مردم ایران از عمل نابخردانه آن شخص که به گفته شما مصداق شیعه انگلیسی است ،اعلام انزجار کردند. اما باید از تمام اعمال اشخاصی که موجب وحدت شکنی و مصداق سنی و شیعه انگلیسی هستند مثل ارتباط با بیگانگان و نشستن بر سر سفره پر رنگ و لعاب سعودی های وهابی مسلک ابراز انزجار نمود. ممنون
از دیار شهید رجائی
...
Greece
ضمنا کسانی که جزء اتحاد علمای اسلام بوده اند و با قرضاوی! معروف که فعلا مغضوب سعودی های نجس است، عکس گرفته اند بیشتر احتیاط کنند و سخنگوی کسی نباشند
Iran, Islamic Republic of
یکی دارابی و میرباقری و‌ بقیه پیرمردهای یکنواخت را از سیما جمع کند
...
Iran, Islamic Republic of
مواضع آقای میر باقری در زمان خاتمی را اگر نگاه کنید متوجه خواهید شد...
Iran, Islamic Republic of
بوی خدعه میاید
برای حذف یک مدیرارزشی و از طرفی جنجال علیه احمدی نژاد
با همین روش سرافراز را هم حذف کردند
...
Iran, Islamic Republic of
هرچی هست زیر سر همون احمدی نژاد و دارودسته مشایی چی ها است
Iran, Islamic Republic of
دقيقا !!
حتي زمان خواب بالش هم زير سر احمدي نژاد است مواظب باشيد ...
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
درست است كه مستقيم به مدير شبكه ربطي ندارد ولي چون ايشان مسئول عملكرد كلي دستگاه زير نظر خود است در تمامي موارد نيز مسئول است و بايد پاسخگو باشد.اين كوتاهي هميشه ممكن است اتفاق بيفتد همانگونه كه در برنامه زنده قبلا" هم اتفاق افتاده و مديران بايد با نظارت بيشتر براي دعوت از ميهماناني كه روي آنتن به شكل زنده صحبت ميكنند دقت بيشتري اعمال كنند و اين كوتاهي بصورت غير مستقيم به مدير شبكه ربط داشته و تصميم به اخراج وي قابل حمايت است.گرچه ميشد با همين استدلال راس سازمان را نيز مسئول دانسته و تنبيه نمود.
Iran, Islamic Republic of
خب رئیس صدا وسیما هم در مرحله بالاتر مسئول است
پس او را هم برکنار کنید!
آخه این سونامی تا کجا باید ادامه یابد ؟
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که ریشه این شیعه انگلیسی بسوزد باید ادامه پیدا کند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
چه اشکال داره این مداحی های زنده را با نیم دقیقه تاخیر و با کنترل پخش کنن که در صورت بروز خطا سریع جلو پخش آن را بگیرند
Iran, Islamic Republic of
بالاخره معدود نیروهای حزب اللهی نایاب در دستگاه های فرهنگی و صداوسیما هم باید با بهانه ای حذف شوند تا یکدستی نیروهای غیر حزب اللهی حاکم بر کلیات فرهنگ کشور، و اقتدار همیشگی شان بدون هیچ مزاحمی حفظ شود!
ولی
Iran, Islamic Republic of
این افراد در رزمه کاری خود سابقه توهین دارند و در برنامه زنده تکرار می کنند پس مدیر مقصر است ...
دومیش کجا بود؟؟
Iran, Islamic Republic of
پس اون ناظران رسانه ملی حقوق میلیونی میگیرن برا چی؟...
Iran, Islamic Republic of
به نظرم رئیس کل یعنی خود آقای علی عسگری باید اخراج بشن چون تو شبکه های دیگه هم این اشتباهات رخ داده مثلا پخش فیلم جکی جان و...
Iran, Islamic Republic of
به نظر قاصر بنده مدیریت سیما در زمان مدیریت آقای علی عسکری افت داشته به نسبت قبل.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
خب وقتی مدیر شبکه ۵ دو مدیر را بر کنار کرده و برای جناب علی عسکری چیزی باقی نگذاشته که در این معرکه خودی نشان دهد ! ایشون هم خب دیگه می خواسته خودی نشان دهد و کسی جز مدیر شبکه نمانده بود که برکنار کرد
ب
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای علی عسگری می خواست خیلی صلابت نشان دهد باید معاونت سیما را برکنار می کرد ولی چه کند که نمی تواند رفیقش را برکنار کند.سخته می فهمید؟! سخت....
Iran, Islamic Republic of
این برکناری بیشتر اثبات می کنه که صدا و سیما داره با استفاده از نفوذیها اداره میشه.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای عسگری افراط و تفریط و تهور و عجله غلط است . ضمن محکوم کردن اعمال خلاف وحدت و بی احترامی به خلفای سه گانه و مخصوصا عایشه کنار گذاشتن عجولانه مدیران متعهد و متدین و خوش نام بخاطر قصور احتمالی کاری پسندیده نیست . با توجه به اینکه بدون کنار گذاشتن چنین نیرویی مسئله خاتمه یافته بود .
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا ماجرایی پشت این عزل است؟
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم که کسی از قبل با مداح هماهنگ نکرده باشه تا این حرف بی ربط را مطرح کنه تا بهانه ای باشد برای کله پا کردن این نیروی ارزشی، این احتمال اصلا بعید نیست.
Iran, Islamic Republic of
...
سیامک
United States
تو شبکه آموزش برای یه اسباب بازی هواپیما، روضه حضرت علی اصغر میخونن و مسخره میکنن
بعد اینجا ....
صدا و سیمای میلی!
Iran, Islamic Republic of
بعضی از مسائل آنچنان بزرگ میشود که فقط با قربانی کردن چند نفر میشود سر و ته قضیه را جمع کرد
Iran, Islamic Republic of
تا قرعه فال بنام چه كسي بيفتد پناه بر خدا
Iran, Islamic Republic of
آقای عسکری چرا خودش استعفا نداد؟
Iran, Islamic Republic of
چه خبره بابا
میخوای اصلا روحانی استعفا بده زودتر همه خلاص بشیم؟؟
این طوری بهتر نیست؟؟
ابن الشهید
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار به استعفای بی ربط بود، شایسته بود خود عسکری استعفا میداد. تا جماعتی خوشحال می شدند.
Iran, Islamic Republic of
چطور این همه مسابقات والیبال و فوتبال که پخش زنده هم هست با دقت بالا سانسور میشه. نمونه آخرش گل السد به پرسپولیس در بازی رفت که کلا حتی گل رو سانسور کردن. انوخ در مقابل زیر سوال رفتن مصالح عمومی مسلمین از جمله وحدت، نمشه سانسور کرد؟ به نظر حتی نه تنها مدیر شبکه پنج حتی خود ریاست سازمان هم در پی این جرکت سخیف باید برکنار میشد
Iran, Islamic Republic of
علی عسکری کاملا مشخصه که مدیر مستقلی نیست.
بیچاره صدا و سیما که تا حالا یه دونه رئیس درست و حسابی نداشته.
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
پای استدلالیان چوبین بود پای چوبین سخت بی تمکین بود.
با همان استدلالی که آقای میرباقری مدیر شبکه 5 را اخراج کرد، آقای علی عسگری باید معاون سیما یعنی آقای میر باقری را اخراج می‌کرد و نیز با همین استدلال آقای علی عسگری باید غزل خداحافظی را می‌خواند....
Iran, Islamic Republic of
افراط و تفریط در منطق و کلام امام علی(علیه السلام) این چنین مذمت شده است: «لَا تَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطا؛ دیده نمى شود نادان مگر در حال افراط و تفریط. و همچنین امام علی (علیه السلام) در گفتاری حکیمانه این چنین می فرمایند: «فَكُلُّ تَقْصِیرٍ بِهِ مُضِرٌّ وَ كُلُّ إِفْرَاطٍ لَهُ مُفْسِد؛ پس هر تفریطی آن کار را زیان رساند، و هر افراطی آن کار را تباه گرداند
Romania
برکنار مدیر جایی که دران تخلف شده از عادی ترین کارها در جهان است ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقا این مداح ها هم برا خودشون حکومتی راه انداختن عجیب .‌‌..
United Arab Emirates
.... کار آقای مداح مناسب نبود.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اولین کسی که باید اخراج بشود (با این استدلال) جناب عسگری و جناب میر باقری است . آقایان در یک دایره بسته و چند نفره تصمیمات خارق العاده می گیرند !
Iran, Islamic Republic of
اینها کاسه داغ تر از آش هستند.

به چه علت مدیر شبکه را اخراج کردند؟
او که تقصیری نداشته است. پخش زنده بوده.
Greece
مطمئن شین که مداح توسط سعودی بطور مستقیم یا غیر مستقیم تطمیع شده بود
United Arab Emirates
این سبک اقای علی عسکری است.مدیر صدا و سیمای کیش رو هم به خاطر صحنه جکی چان عزل کرد توی اون تازه به کسی هم توهین نشده بود.مدیر شبکه سه رو هم عوض کنه خیلی عالی میشه.احسنت بر این مدیر شجاع
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خوبه عسکری عزل بشه
Iran, Islamic Republic of
برش گردون آقای رئیس. اشتباه کردی.
خ
Iran, Islamic Republic of
صداوسیما در چندماه گذشته با حجم زیادی از انتقادها مواجه بوده است که دامنه این انتقاد کردن از مطبوعات گرفته تا هشدار مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب گسترده شده است. بخش مهمی از این انتقادها به مدیران بالادستی رسانه ملی باز می‌گردد که در تصمیمات خود، پای اسپانسرها، ستاره مربع‌ها و مسابقه‌های شبیه بخت آزمایی را به تلویزیون باز کرده‌اند. یکی از فرض‌هایی که در مورد اقدام اخیر رئیس سازمان صداوسیما در برکناری مدیر شبکه پنج سیما مطرح می‌شود، پرت کردن حواس‌ها نسبت به این مدل انتقادهاست.(صدا و سیما به سرعت داره به زمان قبل از انقلاب که بی بندباری رواج داشت ، برمی گرده)
France
مدیر سابق شبکه ۵نباید اجازه میداد این گونه مراسم پخش زنده شود وقتی که مداحان همه کاره حکومت هستند پس باید هر روز نگران باشیم حرف بر خلاف اصول نزنند چون به ان ها بیشتر از مسئولیتشان در مقابل ملت بها داده شده هنوز تاوان اشتباهات عده ای بی مسئولیت که ظاهرا از هم فکران این گونه مداحان بودند در قضیه اتش زدن سفارت عربستان را داریم چه ازنظر سیاسی و اقتصادی میدهیم ایا نباید فکری بکنید اعمال این افراد کنترل شود؟
Iran, Islamic Republic of
حالا چکار کنه؟
Iran, Islamic Republic of
حق مسئولیت داره و عوض کرده
Iran, Islamic Republic of
رئیس صداوسیما استاد تظاهر کردنه. تا رهبر یه انتقادی از صداوسیما میکنه سریع دست به قلم میشه و از اخبار پخش میکنن. هر شبکه ای هم یه اتفاقی میفته مدیر شبکه برکنار میشه. مثلا میخواد قاطعیت و جدیت در مدیریتش رو نشون بده. خب تو مدیر شبکه کیش رو برکنار کردی چی شد؟
علی اعوانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
ایران
Iran, Islamic Republic of
راستی مداح چی شد ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!