شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

«اندروید ۱۰» چه ویژگی‌هایی دارد؟

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 688076
شرکت گوگل هفته گذشته در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت از پشتیبانی اندروید جدید از تم تاریک و گوشی‌های تاشو خبر داد.
«اندروید ۱۰» چه ویژگی‌هایی دارد؟
به گزارزش جهان نيوز، این شرکت که سیستم عامل گوشی‌های دو و نیم میلیارد نفر را در سطح جهان تامین می‌کند در جریان این کنفرانس جزئیات بیشتری در مورد نسخه‌ جدید اندروید منتشر کرد. نسخه‌ جدید اندروید دهمین نسخه‌ این سیستم عامل است اما هنوز نام اصلی آن اعلام نشده ‌است. بنابراین فعلاً می‌توان آن‌را ۱۰ Android نامید.
بنابر گفته گوگل، اندروید جدید با ویژگی‌هایی به روز شده برای دستگاه‌های تاشدنی قدم به بازار می‌گذارد و خصوصیاتی دارد که تنها در این گونه دستگاه‌ها قابل مشاهده است. به‌عنوان مثال این نسخه اندروید به کاربر اجازه می‌دهد در ابعاد مختلف نمایشگر با آن کار کند و زمانی‌که دستگاه را به حالت تا‌شده در بیاورید سیستم‌عامل با خصوصیتی به نام پیوستگی نمایشگر (Screen Continuity) با شما همراهی می‌کند.

به گزارش سایت زومیت به نقل از techviral.net اندروید 10 علاوه بر آنکه امکان استفاده از اینترنت نسل5G را در خود جای داده است ویژگی‌های کامل دیگری دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

۱. یک از ویژگی جالبی که در این اندروید گنجانده شده امکان ایجاد زیرنویس لحظه‌ای است. این ویژگی درواقع یک نتیجه‌ مستقیم استفاده از «یادگیری ماشین» است و کاری که انجام می‌دهد دقیقاً منطبق با نامش است. وقتی یک ویدئوی سخنرانی یا پادکست در دستگاه پخش می‌شود به‌صورت غیرمنتظره‌ای زیرنویس مربوط‌به آن به‌صورت لحظه‌ای در صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که برای استفاده از این ویژگی نیازی به اتصال اینترنتی نیست و هیچ اطلاعاتی از دستگاه شما به جایی ارسال نمی‌شود.

۲. امکان دیگری که در اندروید 10 فراهم شده است و باز هم مبتنی بر یادگیری ماشین کاربردی است، پاسخ هوشمند است. به‌عنوان مثال فرض کنید پیامی به دست شما می‌رسد که در آن آدرسی نوشته شده است. شما می‌توانید مستقیماً ازطریق پیامک به صفحه نقشه بروید و آدرس را بیابید و نیازی نخواهد بود که صفحه‌ اپلیکیشنی که در آن پیام را دریافت کرده‌اید، باز کنید. این ویژگی برای همه‌ نرم افزار‌ها پیام‌رسان که در اندروید استفاده می‌شوند قابل استفاده است.

۳. در اندروید جدید تم تاریک هم قابل فعال‌سازی است و زمانی‌که دستگاه خود را در حالت «ذخیره باتری» قرار می‌دهید یا ازطریق منو مستقیماً تم تاریک را درخواست می‌کنید، فعال می‌شود.

۴. در این اندروید حدود ۵۰ ویژگی مختص امنیت و شخصی سازی وجود دارد و آنقدر این موضوعات اهمیت داشته که موارد مربوط‌به شخصی سازی در صدر تنظیمات دستگاه قرار گرفته‌است. همچنین ابزارهای بیشتری برای کنترل موقعیت مکانی و دسترسی به آن قرار داده‌شده ‌است، چون موقعیت مکانی هر کاربر از خصوصی‌ترین اطلاعات اوست. همچنین زمانی‌که از شما درخواست دسترسی به موقعیت مکانی می‌شود، اندروید جدید  در مقایسه با نسخه‌های پیشین خود، گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار می‌دهد که شامل ۳ گزینه است: امکان دسترسی کلی و همیشگی، امکان دسترسی فقط برای یک بار، عدم امکان دسترسی.

۵. علاوه‌بر اینها، برخی ویژگی‌های اندروید مربوط‌به عملیاتی است که در پس‌زمینه اندروید انجام می‌شوند و از نظر کاربر زیاد محسوس نیست. ظاهراً قرار است این نسخه از اندروید بخش‌های امنیتی را سریع‌تر به‌روزرسانی کند، اما باید صبر کرد و نتیجه را دید. مدتهاست که شرکت گوگل در مورد این ویژگی صحبت می‌کند و در نسخه‌های پیشین هم بیان شده بود. اما حالا و با نسخه‌ اندروید جدید گوگل با صراحت بیان کرده که قصد دارد به‌روزرسانی بخش‌های امنیتی را سرعت ببخشد.

۶. حتماً برای شما هم پیش آمده‌است که پیام‌های دریافتی در گوشی هوشمند‌تان باعث از بین رفتن تمرکز شما بر کارهایتان شده باشد. تا امروز برای حذف یا کم کردن تعداد نوتیفیکیشن‌ها اپلیکیشن‌های مختلفی وجود داشت اما حالا این ویژگی در بدنه‌ اندروید 10 و اندروید ۹ با نام «حالت تمرکز»گنجانده شده است. بنابراین وقتی قصد دارید روی فعالیتی تمرکز کنید و نمی‌خواهید دریافت پیامک افکار شما را به هم بریزد، ابتدا نرم افزارهایی که می‌خواهید غیرفعال شوند را انتخاب می‌کنید و سپس Focus Mode را انتخاب می‌کنید.

۷. دراین نسخه از اندروید والدین می‌توانند دستگاه‌های اندرویدی کودکانشان را کنترل کنند. براین اساس وقتی شما دستگاهی را برای کودکتان در نظر می‌گیرید ویژگی Family Link این دستگاه را به دستگاه خودتان متصل می‌کند و شما می‌توانید اپلیکیشن‌های دستگاه کودک را بررسی کنید، مدت زمان مشخصی را برای استفاده روزانه دستگاه توسط کودک در نظر بگیرید، مدت زمان استفاده از هر نرم افزار را بررسی کنید و زمان خواب را هم مشخص کنید. همچنین می‌توانید محدودیت‌هایی را برای اپلیکیشن‌های خاصی لحاظ کنید و حتی قبل از زمان خواب، به‌عنوان جایزه، مدت زمان مشخصی به کودک اجازه دهید از دستگاه استفاده کند.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *