يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

جداسازی صندلی‌ها مشکلات بازرگانی را حل نمی‌کند

پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 687476
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: جداسازی اتاق‌ها و میز و صندلی‌ها موجب حل مشکلات بازرگانی نمی‌شود که یک عده‌ای خواستار این قضیه شده‌اند.
جداسازی صندلی‌ها مشکلات بازرگانی را حل نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز، رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: دو وزارتخانه «صنایع و معادن» و «بازرگانی» درکمتر از 10 سال، به دلایلی در یک دیگر ادغام شدند، اما اکنون موافقان جداسازی وزارتخانه‌ ادغام شده صنعت، معدن و تجارت، همان دلایل را برای جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه به دلایل متقن تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت منطقی نیست، افزود: تفکیک یا ادغام وزارتخانه موجب حل مشکلات نیست، بلکه باید ماهیت و ساختار اصلاح شود.  جداسازی اتاق‌ها و میز و صندلی‌ها موجب حل مشکلات بازرگانی نمی‌شود که یک عده‌ای خواستار این قضیه شده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بعد از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، در راستای حمایت از تولیدات کشاورزی و براساس قانون انتزاع بخش بازرگانی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد که اکنون موافقان جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از عملکرد بخش بازرگانی و مشکلاتی که در این بخش به وجود آمده، معتقدند که باید برای حل مشکلات، وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود تا بخش بازرگانی منحصرا وظایف بازرگانی را برعهده بگیرد.

علیزاده افزود: اگر بروز برخی مشکلات ناشی از آن است که بخشی از وظایف بازرگانی و تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی و بخشی در وزارت صنعت است، بنابراین باید با یک اصلاحیه ساده وظایف بخش تجارت و تنظیم بازار را در یک وزارتخانه تجمیع کرد.

وی افزود: حدود 10 سال است که وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی ادغام شده است، اما هنوز
ساز و کار ادغام کامل نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات بازرگانی مربوط به تفکیک و ادغام وزارتخانه‌ها نیست، گفت: این مشکلات، ناشی از سیاست‌های نادرست اقتصادی است که منجر به فساد می‌شود. مشکل در ساختار اقتصادی است که باعث رانت می‌شود و اگر اقتصاد را شفاف و آزاد کنیم و چند نرخی‌ها برداشته شود، مشکلات حل می‌شود. علیزاده افزود: بجای تفکیک وزارتخانه بهتر است وزارت صنعت با تعیین معاونت بازرگانی مسائل مربوط به بخش بازرگانی را قویا پیگیری کند.

وی درباره اینکه وظایف بازرگانی و تنظیم بازار بر عهده کدام وزارتخانه است، گفت: وقتی اقلام مختلف و مواد غذایی مانند تن ماهی، گوشت و... گران می‌شود، بلافاصله مسئول ایجاد این گرانی‌ها را وزارت صنعت می‌دانند، در حالی که با توجه به قانون انتزاع و وظایفی که برای وزارت جهاد کشاورزی پیرو این موضوع تعریف شده، مسئول مستقیم در رابطه با این مسائل وزارت جهاد کشاورزی است.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *