کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزه‌داری، سنتی است که در مسیحیت نیز وجود دارد

17 ارديبهشت 1398 ساعت 23:02

کاردینال مارکس در پیامی برای مسلمانان به مناسبت ماه رمضان گفت: «روزه‌‌داری سنتی است که در مسیحیت نیز وجود دارد و به تشخیص مسائل مهم و فراهم‌کردن فضایی جدید برای نزدیکی به خدا کمک می‌کند.


به گزارش جهان نیوز، ایکنا نوشت: کاردینال راینهارد مارکس، رئیس کنونی شورای اسقف‌های آلمان پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان برای مسلمانان فرستاد و حمله به مساجد را محکوم و اعلام کرد: 

* در یک جامعه باز هیچ انسانی نباید از رفتن به  نمازخانه و عبادتگاه بترسد. در این پیام آمده: خداوند، خالق و حافظ این جهان است، او در ماه روزه‌داری همراه شماست و به دعای شما گوش می‌دهد.

* روزه‌‌داری سنتی است که در مسیحیت نیز وجود دارد و به تشخیص مسائل مهم و فراهم‌کردن فضایی جدید برای نزدیکی به خدا کمک می‌کند. ما مسئول طبیعت، محیط زیست و همنوعان خود هستیم و باید این کار را به خوبی انجام دهیم.

* مهاجمان در حملات اخیر قصد داشتند تعداد زیادی از افراد را از بین ببرند و خسارت زیادی به اماکن مذهبی وارد کنند. چنین جنایاتی شرم‌آور است و نباید به هیچ‌وجه بی‌اهمیت جلوه داده شود، عاملان باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و با ثابت شدن گناهشان، در دادگاه به شدت مجازات شوند. وظیفه اعضای جامعه است که با هرگونه نفرت‌پراکنی مقابله کنند و برای همکاری صلح‌آمیز و ایجاد اعتماد در جامعه، به ویژه در میان پیروان ادیان تلاش کنند؛ چرا که بدون آشتی و مصالحه میان پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف، هیچ‌گونه صلحی در جامعه برقرار نخواهد شد.

*اهمیت احترام گذاشتن را به جوانان خود بیاموزیم و ارزش‌های جامعه را به آنها انتقال دهیم؛ چرا که این جوانان باید برای مدت طولانی در جامعه‌ای که ما ایجاد کرده‌ایم، در کنار یکدیگر زندگی کنند.


کد مطلب: 685313

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/685313/روزه-داری-سنتی-مسیحیت-نیز-وجود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com