چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

رئیس اسقف‌های آلمان: روزه‌داری، سنتی است که در مسیحیت نیز وجود دارد

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب: 685313
کاردینال مارکس در پیامی برای مسلمانان به مناسبت ماه رمضان گفت: «روزه‌‌داری سنتی است که در مسیحیت نیز وجود دارد و به تشخیص مسائل مهم و فراهم‌کردن فضایی جدید برای نزدیکی به خدا کمک می‌کند.
به گزارش جهان نيوز، ایکنا نوشت: کاردینال راینهارد مارکس، رئیس کنونی شورای اسقف‌های آلمان پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان برای مسلمانان فرستاد و حمله به مساجد را محکوم و اعلام کرد: 

* در یک جامعه باز هیچ انسانی نباید از رفتن به  نمازخانه و عبادتگاه بترسد. در این پیام آمده: خداوند، خالق و حافظ این جهان است، او در ماه روزه‌داری همراه شماست و به دعای شما گوش می‌دهد.

* روزه‌‌داری سنتی است که در مسیحیت نیز وجود دارد و به تشخیص مسائل مهم و فراهم‌کردن فضایی جدید برای نزدیکی به خدا کمک می‌کند. ما مسئول طبیعت، محیط زیست و همنوعان خود هستیم و باید این کار را به خوبی انجام دهیم.

* مهاجمان در حملات اخیر قصد داشتند تعداد زیادی از افراد را از بین ببرند و خسارت زیادی به اماکن مذهبی وارد کنند. چنین جنایاتی شرم‌آور است و نباید به هیچ‌وجه بی‌اهمیت جلوه داده شود، عاملان باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و با ثابت شدن گناهشان، در دادگاه به شدت مجازات شوند. وظیفه اعضای جامعه است که با هرگونه نفرت‌پراکنی مقابله کنند و برای همکاری صلح‌آمیز و ایجاد اعتماد در جامعه، به ویژه در میان پیروان ادیان تلاش کنند؛ چرا که بدون آشتی و مصالحه میان پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف، هیچ‌گونه صلحی در جامعه برقرار نخواهد شد.

*اهمیت احترام گذاشتن را به جوانان خود بیاموزیم و ارزش‌های جامعه را به آنها انتقال دهیم؛ چرا که این جوانان باید برای مدت طولانی در جامعه‌ای که ما ایجاد کرده‌ایم، در کنار یکدیگر زندگی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
روزه تنها در مسیحیت کاتولیک و ارتدکس بطور اختیاری هست ولی آب نیاشامیدن شامل آن نمیشود.