کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین آمار قربانیان ایزدی جنایت داعش

12 ارديبهشت 1398 ساعت 23:24

ایرنا نوشت: دفتر نجات ایزدیان ربوده شده آخرین آمار مربوط به قربانیان ایزدی جنایات داعش از ۳ اوت ۲۰۱۴ (۱۲ مرداد ۱۳۹۳) تا امروز ۲ مه ۲۰۱۹ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) را اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز، دفتر نجات ایزدیان ربوده شده روز پنجشنبه اعلام کرد آمار این دفتر که به تائید سازمان ملل متحد رسیده است مربوط به نتایج جنایت های فجیعی است که گروه تروریستی داعش در حق ایزدیان از تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۴ تا به امروز ۲ مه ۲۰۱۹ انجام داده است.

این دفتر اعلام کرد: تعداد ایزدیان در عراق حدود ۵۵۰ هزار نفر بوده است و تعداد آوارگان در اثر هجوم داعش ۳۶۰ هزار نفر می باشد و تعداد کشته شدگان ایزدی در روزهای نخست حمله داعش به عراق ۱۲۹۳ نفر می باشد.این دفتر همچنین تعداد ایزدیانی را که با ورود داعش یتیم شدند را بدین شرح اعلام کرد: یتیم از پدر ۱۷۵۹ نفر، یتیم از مادر ۴۰۷ نفر، یتیم از والدین ۳۵۹ نفر، کودکانی که والدین آنها در دست داعش است ۲۲۰ نفر می باشد و در مجموع تعداد یتیمان ۲۷۴۵ نفر می باشد.

دفتر نجات ایزدیان ربوده شده افزود: علاوه بر ده ها گور فردی، تعداد ۸۰ گور دسته جمعی تاکنون در شهرستان سنجار کشف شده است و تعداد ۶۸ مقبره و زیارتگاه دینی نیز به دست داعش منفجر شده است.طبق آمار اعلام شده این دفتر، تعداد ایزدیانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند بیش از ۱۰۰ هزار نفر می باشد و همچنین تعداد ایزدیانی که ربوده شده اند ۶۴۱۷ نفر (۳۵۴۸ نفر زن و ۲۸۶۹ نفر مرد) می باشد.

تعداد ایزدیانی که از چنگ تروریست های داعش رهایی یافتند ۳۴۵۱ نفر می باشد که از این تعداد ۱۱۷۸ نفر زن، ۳۳۷ نفر مرد، ۱۰۱۰ نفر کودک دختر، ۹۲۶ نفر کودک پسر می باشد.بر اساس این آمار تعداد ایزدیانی که همچنان جزو ربوده شدگان هستند ۲۹۶۶ نفر می باشد که از تعداد ۱۳۶۰ نفر زن و ۱۶۰۶ نفر مرد هستند.

شایان ذکر است، گروهک تروریستی تکفیری داعش هنگامی که در ۳ اوت ۲۰۱۴ به شهرستان سنجار و روستاهای ایزدی اطراف کوه این شهرستان در عراق حمله کرد، مردان و پسران جوان را به اطراف روستا منتقل و آن ها را قتل عام کرد و زنان و دختران جوان و کودکان را به عنوان اسیر و غنیمت به همراه خود برد تا در بازار بره فروشی به عنوان برده های جنسی به فروش بگذارد.


کد مطلب: 684536

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/684536/آخرین-آمار-قربانیان-ایزدی-جنایت-داعش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com