پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

آخرین آمار قربانیان ایزدی جنایت داعش/ ۳۰۰۰ یتیم، ۳۶۰.۰۰۰ آواره و ۱۳۰۰ کشته

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب: 684536
ایرنا نوشت: دفتر نجات ایزدیان ربوده شده آخرین آمار مربوط به قربانیان ایزدی جنایات داعش از ۳ اوت ۲۰۱۴ (۱۲ مرداد ۱۳۹۳) تا امروز ۲ مه ۲۰۱۹ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) را اعلام کرد.
آخرین آمار قربانیان ایزدی جنایت داعش
به گزارش جهان نيوز، دفتر نجات ایزدیان ربوده شده روز پنجشنبه اعلام کرد آمار این دفتر که به تائید سازمان ملل متحد رسیده است مربوط به نتایج جنایت های فجیعی است که گروه تروریستی داعش در حق ایزدیان از تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۴ تا به امروز ۲ مه ۲۰۱۹ انجام داده است.

این دفتر اعلام کرد: تعداد ایزدیان در عراق حدود ۵۵۰ هزار نفر بوده است و تعداد آوارگان در اثر هجوم داعش ۳۶۰ هزار نفر می باشد و تعداد کشته شدگان ایزدی در روزهای نخست حمله داعش به عراق ۱۲۹۳ نفر می باشد.این دفتر همچنین تعداد ایزدیانی را که با ورود داعش یتیم شدند را بدین شرح اعلام کرد: یتیم از پدر ۱۷۵۹ نفر، یتیم از مادر ۴۰۷ نفر، یتیم از والدین ۳۵۹ نفر، کودکانی که والدین آنها در دست داعش است ۲۲۰ نفر می باشد و در مجموع تعداد یتیمان ۲۷۴۵ نفر می باشد.

دفتر نجات ایزدیان ربوده شده افزود: علاوه بر ده ها گور فردی، تعداد ۸۰ گور دسته جمعی تاکنون در شهرستان سنجار کشف شده است و تعداد ۶۸ مقبره و زیارتگاه دینی نیز به دست داعش منفجر شده است.طبق آمار اعلام شده این دفتر، تعداد ایزدیانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند بیش از ۱۰۰ هزار نفر می باشد و همچنین تعداد ایزدیانی که ربوده شده اند ۶۴۱۷ نفر (۳۵۴۸ نفر زن و ۲۸۶۹ نفر مرد) می باشد.

تعداد ایزدیانی که از چنگ تروریست های داعش رهایی یافتند ۳۴۵۱ نفر می باشد که از این تعداد ۱۱۷۸ نفر زن، ۳۳۷ نفر مرد، ۱۰۱۰ نفر کودک دختر، ۹۲۶ نفر کودک پسر می باشد.بر اساس این آمار تعداد ایزدیانی که همچنان جزو ربوده شدگان هستند ۲۹۶۶ نفر می باشد که از تعداد ۱۳۶۰ نفر زن و ۱۶۰۶ نفر مرد هستند.

شایان ذکر است، گروهک تروریستی تکفیری داعش هنگامی که در ۳ اوت ۲۰۱۴ به شهرستان سنجار و روستاهای ایزدی اطراف کوه این شهرستان در عراق حمله کرد، مردان و پسران جوان را به اطراف روستا منتقل و آن ها را قتل عام کرد و زنان و دختران جوان و کودکان را به عنوان اسیر و غنیمت به همراه خود برد تا در بازار بره فروشی به عنوان برده های جنسی به فروش بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گروهک تروریستی تکفیری داعش ازسال 2011 تاکنون با کمک، حمایت وپشتیبانی آمریکا و متحدانش درسایه سکوت سازمان های بین المللی درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان و به ویژه سوریه وعراق جنایت می کنند و همچنان نیزادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
تمام جنایتهای آل سعود/ از کمک 300 میلیون دلاری به داعش تا به خاک و خون کشیدن 7 هزار یمنی
با وجود اینكه آیت الله شهید نمر هیچگاه فعالیت مسلحانه و یا اقدامی تروریستی علیه رژیم سعودی سازماندهی نكرده بود و تنها از سیاست های ظالمانه حكومت انتقاد می كرد؛ باز هم وهابیون سعودی وجود او را بر نتافتند و با اعدام آیت الله نمر، سیاست تاریخی خود در كشتار مسلمان و شیعیان را وارد مرحله نوینی كردند.