شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۳

خرما و برنج ایرانی ۳۰ درصد گران شد

دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 683892
رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرما گفت: صادرات علت اصلی گرانی خرما است.
خرما و برنج ایرانی ۳۰ درصد گران شد
به گزارش جهان نيوز، مرتضی انتصار امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون شاهد افزایش قیمت در برخی از کالا‌ها هستیم که مهمترین آن مربوط به برنج و خرما است.
 
رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با بیان اینکه پس از عید نوروز قیمت خرما ۳۰ درصد گران شده است، اضافه کرد: این میزان افزایش قیمت، در برابر قیمت‌‎های سال قبل که اصلا قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه این روز‌ها قیمت خرما در خرده‌فروشی‌ها کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، اضافه کرد: البته قیمت عمده‌فروشی خرما حدود ۴ هزار تومان کمتر از این مبلغ است.

انتصار با بیان اینکه مهمترین علت افزایش قیمت خرما صادرات آن به اوکراین، عراق و روسیه است، تصریح کرد: البته با وجود صادرات آن مشکلی از لحاظ کمبود خرما در کشور نداریم، چون به علت قیمت گران، کسی خرید نمی‌کند.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به اینکه امسال قیمت برنج ایرانی نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: البته قیمت برنج خارجی ثابت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش حبوبات نیز، اکثر حبوبات تغییر قیمتی نسبت به قبل از نوروز نداشتند، افزود: تنها تغییر قیمت مربوط به لوبیا چیتی است که ۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

انتصار ادامه داد: البته در مجموع با افزایش قیمت‌هایی که داشتیم در زمینه میزان کالای مورد نیاز کمبودی در استان حس نمی‌شود.

منبع: تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته ایشون با تخفیف قیمت هراو اعلام کرد وگر نه برنج هاشمی 14000 شده 21000 تا 23000
خرما بسته های نیم کیلویی تو فروشگاهای بزرگ 23000 تا 27000 میفروشند
علی برکت ا...
ب
Iran, Islamic Republic of
دولت بعد 6یا 7 سال بیاد توضیع بدهد دراین مدت چه کار مثبتی برای مردم اجام داده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
البته دولت هم گفته بودن دم ماه رمضون چیزی گرون نمیشه. کاملن جور درمیاد