کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سندرز: دولت اسرائیل نژادپرست است

3 ارديبهشت 1398 ساعت 10:59

«برنی سندرز» سناتور مستقل از ایالت ورمونت آمریکا، کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «نژادپرست» خواند و نحوه برخورد با فلسطینی ها را «کاملا غیرعادلانه» توصیف کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای آمریکایی هیل گزارش داد: سندرز روز گذشته (دوشنبه) ائتلاف نخست وزیر رژیم صهیونیستی را ائتلاف جناح راست و نژادپرست خواند. 

این سناتور آمریکایی که به عنوان یکی از نامزدان حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا رقابت می کند، از موضع خود در قبال کشور یهود دفاع کرد و گفت، «ضد اسراییل» نیست اما بر این باور است که آمریکا باید در روابط خود با کشورهای خاورمیانه توازن ایجاد کند. 

وی در مراسمی که به میزبانی شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان که در تالار شهر برگزار شد، افزود: حقیقت این است که نتانیاهو یک سیاستمدار دست راستی و نحوه برخورد او با مردم فلسطین کاملا ناعادلانه است. 

هیل نوشت: اظهارات سندرز کمتر از دو هفته از موفقیت نتانیاهو در حفظ قدرت در رقابتی تنگاتنگ مطرح شده است.

این سناتور آمریکایی در این مراسم گفت: از زمان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، به مسائل مربوط به سیاست خارجی آمریکا التفات بیشتری کرده است. 

وی در رقابت های سال 2016 با انتقادهایی به دلیل ناتوانی در پرداختن به مسائل جهانی و نقش آمریکا در عرصه بین المللی مواجه شد.

سندرز در این زمینه گفت: در سالهای گذشته احتمالا به اندازه چند وقت گذشته در مسائل مربوط به سیاست خارجی ورود نکرده بودم. اکنون بیش از گذشته به مسائل سیاست خارجی فکر می کنم.

به گزارش ایرنا، سندرز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 شرکت کرده بود؛ رقابت های که در نهایت به راهیابی «هیلاری کلینتون» به دور نهایی منتهی شد.

سیستم بیمه درمانی برای عموم مردم، تحصیل رایگان در دانشگاه ها و محدود کردن قدرت ثروتمندان از جمله شعارهای انتخاباتی سندرز بشمار می رود.


کد مطلب: 683001

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/683001/سندرز-دولت-اسرائیل-نژادپرست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com