پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

سندرز: دولت اسرائیل نژادپرست است

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 683001
«برنی سندرز» سناتور مستقل از ایالت ورمونت آمریکا، کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «نژادپرست» خواند و نحوه برخورد با فلسطینی ها را «کاملا غیرعادلانه» توصیف کرد.
سندرز: دولت اسرائیل نژادپرست است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، تارنمای آمریکایی هیل گزارش داد: سندرز روز گذشته (دوشنبه) ائتلاف نخست وزیر رژیم صهیونیستی را ائتلاف جناح راست و نژادپرست خواند. 

این سناتور آمریکایی که به عنوان یکی از نامزدان حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا رقابت می کند، از موضع خود در قبال کشور یهود دفاع کرد و گفت، «ضد اسراییل» نیست اما بر این باور است که آمریکا باید در روابط خود با کشورهای خاورمیانه توازن ایجاد کند. 

وی در مراسمی که به میزبانی شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان که در تالار شهر برگزار شد، افزود: حقیقت این است که نتانیاهو یک سیاستمدار دست راستی و نحوه برخورد او با مردم فلسطین کاملا ناعادلانه است. 

هیل نوشت: اظهارات سندرز کمتر از دو هفته از موفقیت نتانیاهو در حفظ قدرت در رقابتی تنگاتنگ مطرح شده است.

این سناتور آمریکایی در این مراسم گفت: از زمان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، به مسائل مربوط به سیاست خارجی آمریکا التفات بیشتری کرده است. 

وی در رقابت های سال 2016 با انتقادهایی به دلیل ناتوانی در پرداختن به مسائل جهانی و نقش آمریکا در عرصه بین المللی مواجه شد.

سندرز در این زمینه گفت: در سالهای گذشته احتمالا به اندازه چند وقت گذشته در مسائل مربوط به سیاست خارجی ورود نکرده بودم. اکنون بیش از گذشته به مسائل سیاست خارجی فکر می کنم.

به گزارش ایرنا، سندرز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 شرکت کرده بود؛ رقابت های که در نهایت به راهیابی «هیلاری کلینتون» به دور نهایی منتهی شد.

سیستم بیمه درمانی برای عموم مردم، تحصیل رایگان در دانشگاه ها و محدود کردن قدرت ثروتمندان از جمله شعارهای انتخاباتی سندرز بشمار می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایران با دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی مذاکره نمی‌کند.
ایران با دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی مذاکره نمی‌کند.
Iran, Islamic Republic of
کاخ سفید ازسال 2001 تاکنون تروریست پروراست!
کاخ سفید روی اسرائیل را سفید کرده است.
دست دولت آمریکا و داعش دریک کاسه است.
کاخ سفید به همراه انگلیس درسال 2003 داعش را به وجود آورد.
سازمان ملل ازکمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و متحدانش به داعش آگاه است.
شورای امنیت سازمان ملل ازکمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا ومتحدانش به داعش آگاه است.
شورای حقوق بشرسازمان ملل ازکمک، حمایت و پشتیبانی به داعش آگاه است.
دبیرکل سازمان ملل ازحامیان تروریسم، القاعده، داعش و گروه های تروریستی دستورمی گیرد.
رئیس شورای امنیت سازمان ملل ازحامیان تروریسم، القاعده، داعش و گروه های تروریستی دستور می گیرد.
رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل ازحامیان تروریسم، القاعده، داعش و گروه های تروریستی دستور می گیرد.
ائتلاف آمریکایی ازسال 2014 تاکنون با داعش مبارزه نمی کند. از داعش درسوریه و عراق کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.