سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

تلاش آمریکا برای توقف پرواز مستقیم ایران -ونزوئلا

جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 682456
از روز هشت ماه جاری میلادی شرکت ماهان ایر ایران پرواز مستقیم تهران به کاراکاس را آغاز کرده است. این شرکت هواپیمایی از اکتبر سال 2011 و به بهانه ارائه خدمات به نیروهای ایرانی حاضر در سوریه از سوی امریکا مورد تحریم قرار گرفت.
تلاش آمریکا برای توقف پرواز مستقیم ایران -ونزوئلا
به گزارش جهان نيوز، از روز هشت ماه جاری میلادی شرکت ماهان ایر ایران پرواز مستقیم تهران به کاراکاس را آغاز کرده است. این شرکت هواپیمایی از اکتبر سال 2011 و به بهانه ارائه خدمات به نیروهای ایرانی حاضر در سوریه از سوی امریکا مورد تحریم قرار گرفت.
 
امسال هم آلمان و فرانسه شرکت هواپیمایی ماهان را از ورود به فرودگاه‌های خود منع کردند. در ژانویه سال 2019 وزارت خزانه‌داری آ‌مریکا شرکت فارس ایر قشم را نیز که با ماهان همکاری می‌کرد مورد تحریم قرار داد.

رضا جعفرزاده رئیس سازمان هواپیمایی ایران آغاز به کار پرواز مستقیم تهران- کاراکاس را تایید کرده و اعلام کرده است که در نخستین پرواز تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه ایران و مقامات شرکت هواپیمایی ماهان برای ادامه اجرای این خط پروازی به کاراکاس سفر کردند. از زمان تشدید بحران سیاسی بین ونزوئلا و آمریکا، ایران از دولت قانونی مادورو حمایت کرده است. 

وزیر امور خارجه آمریکا هم از پروازهای مستقیم تهران - کاراکاس به شدت ناخرسند است و خواستار توقف این پروازها شده است. پمپئو می‌گوید که آمریکا در حال همکاری با شرکای منطقه‌ای خود برای متوقف کردن این پروازها است. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United States
کاراکاس خیلی قشنگه..... تشریف ببرید حتما...... مادورو استقبالتان میاید.!!