يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

گوترش خواستار آتش بس در لیبی شد

پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 681146
دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه هنوز برای جلوگیری از جنگی خونین در لیبی زمان هست، خواستار آتش بس و پیگیری راه حل سیاسی از سوی دو طرف در این کشور شد.
گوترش خواستار آتش بس در لیبی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، آنتونیو گوترش که هفته گذشته در لیبی با خلیفه حفتر فرمانده ارتش تحت حمایت دولت حاکم بر شرق این کشور دیدار کرده بود، تاکید کرد که هنوز امکان جلوگیری از جنگی خونین در طرابلس وجود دارد.

به نوشته تارنمای رسمی سازمان ملل، گوترش گفت: هنوز امکان ایجاد آتش بس و ترک خصومت و پیشگیری از وضعیتی بدتر که منجر به جنگی خونین و فاجعه بار در طرابلس می شود، وجود دارد.

وی با تقدیر از فعالیت های «غسان سلامه» نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی تصریح کرد: در مورد وضعیت های مشابه آنچه در لیبی در جریان است، تنها راه حل سیاسی قابل اعمال است و هیچ راه حل نظامی وجود ندارد.

هزاران شهروند لیبیایی به دنبال تشدید درگیری ها میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در نزدیکی های طرابلس پایتخت، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

لیبی پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.
دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است. همزمان نیز یک دولت موازی در شرق لیبی که مجلس نمایندگان به ریاست«عقیله صالح و ژنرال حفتر از آن حمایت می کنند، اعلام موجودیت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *