چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

آغاز اعتصاب غذای دهها نفر از اسرای فلسطینی

سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 680808
در پی بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به خواست اسرای فلسطینی، دهها نفر از آنها اعتصاب غذای نامحدود آغاز کردند و قرار است تعداد بیشتری به آنها ملحق شوند.
آغاز اعتصاب غذای دهها نفر از اسرای فلسطینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پس از آنکه مذاکرات نمایندگان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با مدیریت این زندان‌ها به نتیجه نرسید، حدود 150 اسیر اعتصاب غذا کردند.

اسرای فلسطینی، از دیروز دوشنبه در زندان‌های «ریمون» و «النقب» اعتصاب غذای نامحدود خود را تحت عنوان «معرکة الکرامه 2» آغاز کردند.بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، قرار است طی روزهای آینده تعدادی بیشتری از اسرای فلسطینی به این حرکت اعتراضی ملحق شوند.

اسرای فلسطینی چهار درخواست اصلی به ترتیب فوق دارند: امکان تماس با خانواده‌هایشان مانند دیگر اسرا در زندان‌های جهان؛ توقف ایجاد پارازیت بر تماس‌ها در زندان‌ها (به دلیل خطر آنها برای سلامتی)؛ ازسرگیری امکان دیدار با خانواده‌هایشان مانند گذشته و لغو تمام اقدامات تنبیهی علیه اسرا.

بر اساس این گزارش، نمایندگان اسرای فلسطینی و مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی دو روز مذاکرات فشرده داشتند اما به دلیل لجاجت مدیریت زندان و نیز سطوح سیاسی این رژیم، مذاکرات مذکور به بن‌بست رسید و اعتصاب غذای نامحدود آغاز شد.

واکنش گروه‌های مقاومت
در واکنش به این موضوع، گروه‌های مقاومت با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «مسأله اسرا در صدر اولویت‌ها و توجهات ما قرار دارد و تا آزاد شدن همه آنها از پا نخواهیم نشست؛ نبرد کرامت جدید، ادامه مبارزه ملت ما و اسرایمان است که در مقابل توطئه‌ها می‌ایستند».

گروه‌های مقاومت در ادامه به رژیم صهیونیستی نسبت به تمام شدن صبر مقاومت هشدار دارند و اعلام کردند، در صورتی که جا اسرا به خطر بیفتد، آنها دست‌بسته نخواهند نشست.

حدود شش هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که در بین آنها 24 زن و 250 کودک وجود دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *