چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۴

مصر در امارات و بحرین پایگاه نظامی می سازد

يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 675661
منابع آگاه از قصد دولت مصر برای ایجاد دو پایگاه نظامی در کشورهای امارات و بحرین خبر داد.
مصر در امارات و بحرین پایگاه نظامی می سازد
به گزارش جهان نيوز، منابع آگاه به پایگاه خبری الخلیج الجدید گفتند: امارات و بحرین مذاکراتی را با مصر برای تقویت همکاری نظامی و احداث دو پایگاه نظامی مصر در خاک خود انجام می دهند.

براساس گفته این منابع، مصر موافقت و آمادگی خود را برای این منظور اعلام کرده است و رهبران سیاسی و نظامی مصر از آن استقبال می کنند.

 

این منابع گفتند: قرار است امارات و بحرین هزینه کامل احداث دو پایگاه را متقبل شوند و جزئیات بیشتری درباره جدول زمانی احداث آنها و هزینه و میزان و ماهیت نیروهایی که در آنها مستقر خواهند شد، ارایه نشده است.

این منابع افزودند: ماموریت نیروهای مصری روی آموزش و بالابردن توان رزمی نیروهای اماراتی و بحرین و انتقال تجارب در کنار ماموریت های دیگر متمرکز خواهد بود.
به ادعای این منابع، ابوظبی و منامه از احداث این پایگاه ها در تلاش برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه و نیز مقابله با گسترش حضور ترکیه از طریق پایگاه نظامی خود در قطر است.

گزارش های رسانه ای پیشتر از احداث یک پایگاه نظامی مصر در جزایر حوار بحرین در نزدیک قطر خبر داده بودند.

سامح شکری وزیر خارجه مصر در آن زمان بدون تایید یا تکذیب این خبر گفت: این امر می تواند امنیت ملی اعراب و امنیت بحرین و مصر و همه برادران را تقویت کند.

ماه گذشته، نیروهای مصری در تمرین نظامی همتای بحرینی خود تحت عنوان "حمد ۳" برای بالابردن توان رزمی و عملیاتی و تاکتیکی از طریق تبادل تجارب و مهارت های میدانی نیروهای دو کشور شرکت کردند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
1 - آمریکا خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
2 - انگلیس خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
3 - فرانسه خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
4 - آلمان خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
5 - عربستان سعودی خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
6 - امارات خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
7 - بحرین خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
8 - اسرائیل خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۹

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:
تیراندازی به کاروان سازمان ملل در الحدیده توطئه ائتلاف سعودی است
تیراندازی به کاروان سازمان ملل در الحدیده توطئه ائتلاف سعودی است

«محمد علی الحوثی» ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول تیراندازی به کاروان رئیس کمیته نظارت بر آتش بس در الحدیده عنوان کرد و این اقدام را بخشی از توطئه متجاوزان برای تجدید جنگ در الحدیده برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین, رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول تیراندازی به کاروان رئیس کمیته بین المللی ناظر بر برقراری آتش بس در الحدیده برشمرد.

«محمد علی الحوثی» در این پیام توئیتری افزود: حمله به کاروان ناظران سازمان ملل بخشی از توطئه متجاوزان برای تجدید جنگ در الحدیده و کارشکنی در روند برقراری صلح است.

وی افزود: ما از مارک لوکاک معاون امور انسانی دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم کشورهای متجاوز را ملزم کند دسترسی به انبارهای ساحل دریای سرخ را به منظور توزیع کمک‌های انسانی فراهم کنند.

گفتنی است که یک منبع امنیتی پیش از این از تیراندازی شبه نظامیان ائتلاف سعودی به کاروان ژنرال «مایکل لولیسگارد» رئیس کمیته نظارت بر آتش بس در الحدیده یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان ائتلاف سعودی ظهر شنبه به کاروان لولیسگارد در خیابان الخمسین الحدیده تیراندازی کردند.

منبع امنیتی مذکور همچنین افزود که شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی دو بلدوزر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را نیز که مشغول باز کردن مسیر برای عبور تیم نظارتی سازمان ملل بودند، از کار انداختند.

این منبع در عین حال تعرض شبه نظامیان ائتلاف سعودی به کاروان رئیس کمیته نظارت بر آتش بس در الحدیده را محکوم کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تروریست ها مورد حمایت آمریکا وهم پیمانانش ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه و عراق شدند؟ ازطریق کشور ترکیه جنایتکار با کمک مالی کشورهای عربی جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار با هماهنگی، همدستی و همکاری سران نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ترکیه جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار!
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه اروپا جنایتکار شماره یک و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، بحرین جنایتکار و اسرائیل جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار ازسال 2011 تاکنون تروریست های خارجی وارد سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
آمریکا و متحدانش عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
آمریکا و متحدانش عامل اصلی جنگ درمنطقه هستند.
آمریکا و متحدانش عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسراسر جهان هستند.
دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند.
دوستان آمریکا حامی القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، گروهک تکفیری جیش الظلم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و گروه های تروریستی هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها و صهیونیست ها به سرکردگی آمریکا منبع مالی تروریسم هستند.