يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

راه‌اندازی قطار برقی همدان- تهران تا پایان سال

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 673756
 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی قطار برقی و سریع السیر تهران _ همدان تا نوروز ۹۸ خبر داد.
راه‌اندازی قطار برقی همدان- تهران تا پایان سال
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی بابایی از اجرایی شدن راه آهن برقی همدان _تهران خبر داد و با اشاره به تصویب برقی و سریع السیر شدن راه آهن تهران - همدان در فروردین ماه سال جاری گفت:با توجه به این مصوبه جلسات هماهنگی با مدیرعامل شرکت راه آهن کشور برگزار شد که درخواست تسریع در اجرایی شدن این پروژه یکی از موارد مورد تاکید در این جلسات بود.

وی تصریح کرد: راه آهن تهران _همدان پس از وقفه ۱۳ ساله در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید اما با توجه به فاصله زمانی تصویب این پروژه ملی در سال ۱۳۸۳ تا زمان بهره برداری وتغییر مقتضیات زمانی؛ قطار عادی پاسخگوی نیاز مردم نبود و با این رویکرد پروژه قطار برقی و سریع السیر تهران _همدان در دستور کار قرار گرفت.

حاجی بابایی گفت: با توجه به ظرفیت های همدان باید زیرساخت های گردشگری از جمله تردد راحت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و نیز ایجاد زمینه های حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و از همه مهم تر مردم تسهیل شود که با بهره برداری از این پروژه و کاهش مدت سفر همدان _تهران به کمتر از ۲ ساعت؛ این هدف محقق می شود.

وی تاکید کرد: هدیه نوروز ۹۷ به مردم همدان تصویب این پروژه در مجلس بود و امیدواریم هدیه نوروز ۹۸ بهره برداری از این پروژه زیر ساختی باشد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات قانون بودجه ۹۷ و برنامه ششم توسعه در خصوص پروژه های ریلی گفت: علاوه بر جانمایی ایستگاه قطار در دسترس برای همدان، راه آهن همدان _ ملایر نیز از پروژه هایی است که با جدیت پیگیری می شود.

وی بیان داشت: با مصوبات خوبی که در این زمینه داشتیم همدان چهارراه ریلی کشور می شود و این زیر ساخت در ایجاد قطب اقتصاد و اشتغال در غرب کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

حاجی بابایی همدان را دارای موقعیت جغرافیایی و اقتصادی و گردشگری استراتژیک برشمرد و گفت: تلاش می کنیم با برنامه ریزی مناسب در تحقق اهداف توسعه همدان گام های بیشتری برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *