جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 673240
مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش 200 تا 300 واحدی اهدای خون روزانه در پایتخت گفت: گروه‌های خونی O،A و همه گروه‌های منفی جهت تأمین خونی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ مرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران اظهار داشت: آمار اهدای خون در پایتخت نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته و متوسط روزانه حدود 800 واحد خون در پایگاه‌های مربوطه دریافت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تهران به روزانه بیش از هزار واحد خون نیاز دارد، گفت: متأسفانه به دلیل سردی هوا و نزدیک شدن به ایام تعطیلات میزان اهدای خون کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تأکید کرد:  مردم جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند. تا به ویژه برای تعطیلات پیش‌رو ذخایر خونی مناسبی جهت کمک به بیماران و مصدومان داشته باشیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: گروه‌های خونی منفی و همه گروه‌های O، A بیشترین نیاز خونی در تهران است همچنین هموطنان می‌توانند جهت اهدای پلاکت و پلاسما نیز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود ذخایر خونی در پایتخت به همت استان‌های معین و فراخوان‌های انجام گرفته طی روزهای اخیر همچنین راه‌اندازی کمپین و دعوت از افراد سرشناس در حال بهبود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *